5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Profession állásközvetítő reklám

*************************

Profession állásközvetítő portál - 25s +++ Értékelés: 6,2/10

Ellenszenves, nagypofájú, pökhendi főnök sétálgat alkalmazottai előtt, tájékoztatót tart éppen. Tipikus meetingroom díszlet, tipikus értekezleti hangulat. Öten vannak összesen a főnökkel együtt. Nem a csúcsvezetőség, úgy tűnik, ekkora a cég teljes létszáma. Köztük főhősünk, mély búskomorságba süppedten. Éppen nem jól érzi magát a munkahelyén.

***************


***************

Pedig remek munkatársai vannak. Az egyik fickó hátradőlve alszik a székén. A másik fazon, akiről tudjuk egy másik reklámból, hogy ő a rendszergazda, szóval ő pedig jól elszórakoztatja magát valamilyen mp3-as zene ritmusára vonagolva. A harmadik munkatárs, a főnök titkárnője, ő a főnök multifunkcionális titkárnője, akit főleg nem az eszéért tart. Áhítattal nézi főnökét, és még a szájformája is olyan, mint egy guminőé. A főnök pedig éppen arról beszél mit sem törődve különc munkatársainak reakcióival, illetve reakciótlanságával, hogy nem fog fizetni nekik egy fillér fizetésemelést sem. Mert az erre szánt keretet magának tarja meg, mivel szerinte egyedül neki köszönhető a rendkívüli mértékű bevétel növekedés. A túlóra pénzeket pedig kisorsolják. És hogy ez így igazságos, és reméli ezzel mindenki egyetért.

Ül tehát súlyosan alulmotivált főhősünk ezen az értekezleten, és lassan megérlelődik benne a kérdés: biztos, hogy jó helyen dolgozik ő? Hiszen a rendkívüli bevétel növekedés nyilvánvalóan csak neki köszönhető, mivel a másik négy egyértelműen elmebeteg. Vagyis ő egy zseni. Egyedül viszi a céget a hátán. És még a titkárnőpipinek is magasabb a fizetése, ahogy erről a már említett másik, ugyanerről a vállalkozásról szóló reklám tudósít.

Motiválatlanság, autokratikus főnök, nem csapattárs, közömbös munkatársak, gyenge fizetés, mind, mind olyan összetevők, amelyek munkahely változtatásra ösztönöznének minden normális embert. Már ha volna munkahelye így gazdasági válság idején.

Na ettől függetlenül ül a paródia, valóban nem árt időnként feltennünk a kérdést, jó helyen dolgozunk-e? Mert hogy itt van ez a jó kis álláskereső portál, hát vedd igénybe, ne habozz!

A reklámmal majdhogynem nincs is bajom, csak a stratégiával egy kissé. Tudom, hogy pénzkérdés, de nem biztos, mindig elég egész egyszerűen előkapni a tavalyi spotot, oszt lenyomni és kész. Sokan nyilván irigykedve nézik a jóembert, akinek mindegy milyen, de mégiscsak biztos állása van. És hát az álláskereső portál természetesen nem csak munkahely változtatásra, hanem keresésre is alkalmas. Pici pénzt még bele, és máris mehetne a keresőknek szánt filmecske, ahol a fent megismert főnök mint strici éppen a volt titkárnőjét futtatja, megállítja az éppen reménytelenül állást keresve arra sétáló főhősünket, és alstricii állást kínál neki. Szlogen:

Biztos, hogy el kell fogadnia az első ajánlatot?

Ja, hogy ez már nem olyan vicces, mint az eredeti reklám? Erőltetett? Biztos, hogy ne menjek el kreatívnak?

*******************************************************************************

Értékelés: 6,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}