0.0 of 5 (0 Votes)

Always reklám

*************************

Always Platinum - Platinum 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Mindig háborgok, amikor szép nőket hoznak kapcsolatba csúnya dolgokkal, már úgy értem, olyan termékekkel, amelyek használata vonatkozásában nem szeretnénk szép nőkre képzettársítani. Oké, legyünk forradalmiak, és társítsuk ezeket nem szép nőkhöz, ha már ennyire ragaszkodunk valós személyek szerepeltetéséhez az efféle reklámokban. Na de mi az, hogy nem szép nő? Mondhatnánk, a nem szép nő. Aki nem szép, mégis nő. Mintegy annak ellenére. Ja, hogy ez erősen szubjektív? De mintha mégis lennének típusok, sztereotípiák, karcsú, fiatal, hamvas bőrű, vidám, ilyesmi…

 

***************

***************

Itt megint a betétről van szó. Arról a tisztaságiról vagy a szárnyasról, nem tudom már, mi a helyes megnevezés. Amit a szép nők használnak azokon a nehéz napokon. Pontosabban a reklámok eddig azt tanították nekem, csak ők. Az én családom női is ehhez a csoporthoz tartoznak. Nyilván. A többiekkel nem tudom, mi van. Illetve dehogy. Most már tudom. Ők is ezt.

A spotban egy meglehetősen túlsúlyos hölgy korcsolyázik egészen jól. Nem véletlen a jó korcsolyatudás, hiszen ő Sarah Elizabeth Hughes, aki egykoron mindenféle díjakat nyert, mint műkorcsolyázó. Akkoriban persze nem így nézett ki, akkoriban igencsak szép nő volt.

Hogy mi van? Hogy hogyan merem én nem szép nőnek mondani a túlsúlyos nőket? Jaj, bocsánat, összekevertem magam mindenkivel, ezzel kapcsolatban tessék szigorúan én állításokban beszélni, vagyis hogy nekem nem tetszenek a kövér nők. Igen, én is kövér vagyok, de az most mit változtat ezen? Hát nem érted? Mint nők nem tetszenek, mint emberek azt már embere válogatja. Gyönyörű személyiségű kövér nőket ismerek. De ugye azzal nem szeretnél vitatkozni, hogy reklám-sztereotípiailag a kövér nő általában nem szép nő?

Na de akkor kihez szól ez a reklám? Ki, kik a célcsoport? Ja értem, a reklámokba is átszivárogtak ezek a mai felkapott PC (political correctness) izék, hogy egészséges testtudat, fogadd el önmagad, mutasd a valós énedet, meg természetes szépség stb.

Megmondom mi a bajom. Mert szép-szép, hogy egy reklám nyit az úgymond nem kifogástalan megjelenésű, avagy az aktuális társadalmi közmegegyezés szerinti ideálnak nem megfelelő küllemű nők felé is, hisz így az átlagnő termék iránti bizalma is fokozható, nem szembesítve és így frusztrálva őt az ideálistól eltérő saját valóságával, női mibenlétével. Nem tudom, tudsz követni? Igen? Pedig ez egy tökre érthetetlen körmondat volt. Ne légy sznob.

Szóval a túlsúlyos egykori jégcsillag még mindig magabiztosan sikolva... siklikolva… siklásolva… még mindig magabiztosan siklik a jégen, és közben boldog, mert van benne egy ilyen termék, így a nehéz napokon is szabadon mozoghat. Mert szenvedélye a jégkorcsolyázás. Ezért ez fontos neki.

És itt megint belezavar egy picit a reklám az általános világképünkbe, hisz ha olyan fontos neki a mozgás, hogy képes még akár ezt a terméket is használni… ja bocsánat fordítva, hogy ezért ragaszkodik ehhez a termékhez, mert ez még akkor is lehetővé teszi ezt amikor, akkor miért ilyen kövér? Minek menjek le futni veled Dezső, látod, ez profi, mégis milyen dagadt! Ejnye, de hisz az előbb leírtad már, hogy PC, hogy igenis mindenki lehet boldog a maga bőrében, csak tegye azt, amit szeretne, és fogadja el magát. És ha ezt teszi, szinte nem lesz szivárgása, szinte nem lesz szaga és szinte nem lesz gyűrődése. Már ha ezt a terméket használja közben.

Jó de a sztereotípiák akkor se harapjanak egymásba. Ha már egyszer megtanultuk, hogy a mozgás segít az egészség, többek közt az egészséges testsúly megtartásában, persze csak ha azt a másik terméket, azt a kenőcsöt használjuk, akkor ez a reklám miért sugallja azt, hiába mozogsz, tökre kövér maradsz.

Nem azt mondja, ez csak a te zavaros fejedben áll így össze. Minden reklám csak a saját kis mikrokörnyezetében üzen, belehelyez a saját kis mesevilágába. Itt van hétfejű sárkány, abban a mesében pedig csak adóellenőrök léteznek. Esetleg hétfejűek. A felnőtt emberek ezt el tudják különíteni. Egyébként az igazán felnőtt emberek nem is néznek reklámot…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10