4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Pedigree reklám

*************************

Pedigree logo – 15s +++ Értékelés: 4,6/10

Sokszor elbátortalanodom, vajon tényleg olyan rossz az adott reklám, mint amilyennek én tartom? Mert hogy találkoztam már reklámszerető emberekkel is, akik esetleg pont egy olyan reklámot dicsőítettek, amelyet én szétcikiztem. Jó tudom, ízlések és pofonok, meg más ilyesmi, de mégis, csak van valami megfogható, valami objektíven vizsgálható eleme ezen alkotásoknak aminek alapján el lehet dönteni, nem? Megkérdeztem valakit, aki éppen nagyon dicsért egy reklámot: Na és mit is reklámozott? Hát azt nem tudja, de a sztori óriási volt…

***************

***************

Gyanítom, például ez a reklám többeknek tetszhet. Mert olyan cuki. Vagy nem tudom. Van egy ilyen érzésem. Gyerek, kutya, kell ennél több? Na de kedves barátom, ez egy kutya elemózsia reklám! Hát hogyne lenne benne kutya! Jó rendben, de nem nagyon értem, mi történik benne.

Elmondom neked, hogy értsd. Ez egy aranyos kisfiú egy aranyos kutyával, akit nagyon szeret, és azzal a gyermeki fantáziájával mindenféle mesét sző köré. Az egyik mese arról szól, hogy a kutyus előző gazdija… jaj, akkor ez egy árva kutya volt? A menhelyről hozták? Vagy esetleg idősebb, mint a kisfiú, ezért nem biztos benne hogyan került hozzájuk? Persze lehet, a kisfiú úgy gondolja, a kutyák örökéletűek, és ezért kellett hogy legyen előző gazdija. Világos.

Szóval, hogy folytassam, a mesében a kutya első gazdija egy fantasztikus csillagász lehetett. Na de miért pont csillagász? Ez most honnan jön a kisfiúnak? Miért, te emlékszel, amikor gyermekien fantáziáltál mindenféle játékokban a kis barátaiddal, akkor honnan jöttek az ötleteid? Csillagász és kész. És amint látod, egy nő.

És aztán egy nap elvitték az űrlények. Mármint a csillagásznőt. Mi van? Ja, biztos megunták, hogy állandóan kukkolja őket. Benézett az ablakukon a marsi házukba. Kileste a marsi szilváspite receptjüket. Mert ők sem húzzák el soha a függönyt, mint a hülye amerikai filmekben. Igen, és akkor már tele volt a tökük a csillagásznénivel, és elrabolták. De akkor miért rabolták el? Most akkor ott lesz velük, nem? Egészen közel. Hát nem volt jobb, hogy legalább távol volt? És szegény kutyára nem gondoltak? Mennyire megrémülhetett.

Te figyelj, azt hiszem te jól megértetnéd magad a kissráccal, tökre közös nyelvet beszéltek.

Egyébként miért hagyná el bárki is a világ legszuperebb kutyáját. Jaj, akkor mégis elhagyott kutya?

Na most ha türelmesen végig nézted volna mind a 15 másodpercet, akkor elolvashattad volna a feliratot, miszerint tápláld a jót. Fogadj örökbe. Tehát igen, ez egy menhelyi kutya volt. Van. Oké, bocsánat, de mi az, hogy tápláld a jót? Hát hogy a JÓT, mint olyat táplálni kell, hogy éljen és virágozzék. A rosszat meg irtani. Azt nem szabad táplálni. Jelen esetben a kutya itt a jó. Jó kutya. A rossz kutya meg dögöljön meg. De a rossz kutya azért rossz, mert a gazdája olyannak nevelte. Nem tehet róla az a kutya. Szeretettel kell átnevelni jó kutyává. Tudod?

Mondd csak, hány éves is vagy? Második gyerekkor?

Oké, bocsánat, csak kötözködök itt, végül is meghívtak egy fantázia játékra, picit belemerültem. Olyan nagy bűn ez?

Nem, nem, ne sírdogálj, de akkor most tetszik ez a reklám, vagy sem?

Annyira nem, mert lassú felfogású vagyok, és elsőre nem jött le ez az árva kutya dolog. Jó, tudom, ez egy felgyorsult világ, tele 15 másodperces dramaturgiákkal, aki pedig nem tudja követni, azt elrabolják az idegen lények. Nem jó érzés, hogy már kilógsz a világból. A világodból, ahol ez a reklám teljesen és azonnal érthető a többség számára. De nekem legalább beindult a gyermeki fantáziám. Ez azért valami, nem?

Most már csak azt nem tudom, miért kéne emlékeznem, milyen táplálékkal tápláljam a jót? A JÓT csak nem fogom kutyaeledellel táplálni. De, mert itt az a jó, hogy örökbe fogadtál egy árva kutyát. Ez egy jótett. Aminek helyébe jót várj. Tehát a tetteddel tápláltad a JÓT. És ha ez egy kutya, miért ne etetnéd pont ezzel a kutyaeledellel? És miért ne egy másikkal?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10