0.0 of 5 (0 Votes)

Whiskas reklám

*************************

whiskas logo – 15s és 60s +++ Értékelés: 4,6/10

Több olyan munkát láttunk már, amelyekben felfedezhető volt egy jobb sorsra érdemes, vagy legalább magát annak tartó rendező oroszlánköröm mutogatása, csak hát egyelőre még nem jött el a kedvező pillanat és/vagy lehetőség, de addig is meg kell élni valamiből. (Lehet, tévedek, láttunk már nagy rendezőktől is reklámfilmet.) Ebből következően minél rövidebbre vágják a teljes verziót a reklámidő megtakarítása céljából, annál inkább sérül a művészileg gondosan megalkotott rendezői szimbólumrendszer, és megy mindez az érthetőség rovására. Én itt például teljesen el voltam veszve.

 

***************

***************

Persze nem állítom, hogy emiatt álmatlan éjszakáim lettek volna, de hosszan töprengtem, vajon mire gondolt itt a költő, és tessék elképzelni, nem jöttem rá. Aztán végre megtaláltam az eredeti, vagy legalábbis a sokkal hosszabb verziót, és tessék elképzelni, akkor sem lettem sokkal okosabb. Valamivel talán igen.

***************

***************

Macskakaját reklámozunk itt, és nyilván valahogy ábrázolni kellett, milyen nagyon, de nagyon finom ez a macskáknak. Szinte függővé teszi őket. Olyannyira, hogy többé le sem tudnak jönni az anyagról. Mintha drog lenne. Szóval ez viszonylag hamar lejött nekem, azért már láttam egypár reklámot az életemben, értek a nyelvükön. Vagy nem.

Az első verzióban látjuk, ahogy a macska teljesen szétesik kajálás után, és azt is látjuk, delíriumában milyen képek villannak fel előtte. A spot rövid, úgyhogy túl sok képet nem láthatunk, csak azt, ahogy hanyatt fekve simogatják, majd benyúlik egy furcsa hosszú animált kéz, és a farkát kezdi simogatni. Erre benyúlik egy másik furcsa hosszú animált kéz, amin egyébként óraszíj is van, és rácsap az előző furcsa hosszú animált kézre, mintegy jelezve, hogy ezt aztán már nem szabad. De miért nem? Persze lehet, ez mások számára triviális, de én eddig nem voltam tisztában vele, hogy hanyatt fekve doromboló macska farkát nem szabad simogatni. Most már tudom, köszönöm, hasznos infó volt, elraktározom. De kérem, ha rosszul következtettem, javítsanak ki! Mert ha nem ez, akkor mi ez a kétkezes jelenet? És egyébként is, a földöntúli boldogságot biztos úgy kell kifejezni, hogy az leginkább egy drogos delirálásához hasonlítson?

Aztán megnéztem a második verziót is, amely sajnos szintén nem fedte fel a kétkezes jelenet titkát, bár még jobban belemerülhettünk a teljesen betépett macska pszichedelikus gondolataiba, hallucinációiba. Például egy macska ilyenkor színes gombolyagokról álmodik, és hogy a világon minden ilyen fonalakból van kötve, még a halak is. Mondjuk ezt kötve hiszem, hisz azt meg sem lehetne enni. Na tessék. Most beszálltam ezen virtuális valóság belső logikájának az elemezgetésébe, majd még vitatkozni is fogok az alkotókkal, vajon egy betépett macska álomvilágában lehet-e fonálból a hal. Igaz, ez egy éppen jóllakott macska, tehát lehet, nem zsákmányállatként tekint most a halra, hanem sokkal inkább mint játéklehetőségre, viszont ha abból indulunk ki, hogy… akkor mégiscsak belemész? Ja, nem, bocsánat.

Oké, ez látszott jó ötletnek, miszerint durván kábító hatása van ennek a macskaeledelnek, tökre hazavágja a macskádat, csak ájultan dorombol ki tudja meddig, és az biztos, hogy nem tud majd lejönni az anyagról, mert függővé válik. Így te sem tudsz majd lejönni róla, vagyis ezentúl kénytelen leszel mindig ilyen macskakaját vásárolni. Na de akkor ez egy jó reklám, nem? Függővé teszi a vásárlót a terméktől, folyamatosan fenntartja az igényt. Talán tényleg van benne egy kis mariska, vagy valami ilyesmi.

Na jó, az egyszeri (az egyszerű) reklámnéző nyilván nem jut el idáig, ő csak azt látja, milyen baromira jól érzi magát ez a macska ezen táplálék elfogyasztása után. És különben is milyen cuki, édi, ari, az a pici cici… izé, cica. Képileg jól van megoldva, öröm nézni. És az egyszerinek ennyi éppen elég.

A rendező pedig, aki nem színes gombolyagokról, hanem aranyszínű Oszkárról álmodik, majd álmodik tovább. Ha nehezen megy, hát egyen egy kis ilyen macskakaját.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10