1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

De’Longhi reklám

*************************

DeLonghi logo - 30s +++ Értékelés: 5,6/10

Láttuk mennyire bizalomébresztő és tápláló, ha a terméket úgy mutatjuk be, mint amit éppen egy neves ember élvez, vagy amint egy hírességnek teszi éppen boldoggá az életét, vagy annak legalább valamely aspektusát. De mi van akkor, ha egy konkurens termék teszi ugyanezt? Melyiket válasszam? Mint gyártó azt szeretném, ha a többség engem választana, na de miért pont az én hírességemet szeretnék többen? És megszületik a hírességek közötti reklámpárbaj…

 

***************

***************

Tényleg olyan, mintha kiállna a két híresség párbajozni egymással, és a fegyverválasztásnál a reklámot választanák. Más oldalról, ha feltételezzük, hogy az adott híresség rajongói feltétlenül a vonatkozó terméket fogják fogyasztani, a módszer abszolút alkalmas a két híresség elfogadottságának mérésére is. Szerintem ezt politikusok választási esélyeinek felmérésénél is alkalmazni lehetne, mint közvéleménykutatási módszert. Az egyik az egyik hamburgeres világcéget reklámozná, a másik a másikat, és amelyik hamburgerből több fogy, az a politikus esélyesebb a győzelemre.

Esetünkben kávéfőzőgép márkák feszülnek egymásnak, az egyik már régi motoros már ami a reklámkampányokat illeti, a másik még kezdő, de máris nagyágyúval lő a célra. Az egyik George Clooney, akinek arca már összeforrt a Nespresso-val, ha lehet így mondani, a másik Brad Pitt, akinek még nem forrt össze, de majd most fog a fentebb idézet márkával.

Maga a klip kellemes hangulatú, jól fényképezett, a sármos híresség megy a sármos motorján a sármos tájon át egészen a sármos lakásáig, közben bevásárolja a kávébabokat, ezen közben is nagyon sármos, majd otthon egy ilyen márkájú kávéfőzőn főz egy cappuccino-t, és rettenetesen sármosan megissza. Azért mintha egy kicsit magányos lenne főhősünk ebben a világban, mindössze két ember, néhány láb és homályos alak bukkan fel mellette egy rövid időre azok sem meghatározó módon, az utak pedig tök üresek, csak ő motorozik rajtuk. A füttyös, melankolikus zene is mintha ezt támasztaná alá. Talán kora hajnal van és valami forgatásról igyekszik hazafelé, vagy már csak kevés ember maradt a nagy világjárvány után. Azt is gondosan láttatják az alkotók, hogy főhősünk mindig ezt és így issza, vagyis életvitelszerűen ragaszkodik a márkához, amit egyértelműen bizonyít a 0,25 másodpercre premier plánban felvillanó, kávébabot tartalmazó zacskó, amelyre kézzel az ő neve van írva, vagyis ő egy rendszeresen visszatérő vásárló.

Na de most mi, az átlagember, a hírességeket csodáló hétköznapi halandó, mit csináljunk? Hogyan válasszunk? Mondjuk esetemben nem annyira a sárm dönthetne, mint inkább hogy melyiket tartom jobb színésznek, mely alakításuk maradt emlékezetes számomra, és akkor azt a márkát választanám már ha nem volna egy teljesen más márkájú darálós kávéfőzőm, ami szintén „perfetto, from bean to cup”. Ezért nem is mondom meg neked, melyiket tartom jobb színésznek, gyötörjenek csak téged a kétségek.

Az biztos, egy ilyen hírességes reklámfilm nagyon sokba kerülhet, már csak a híresség díjazása miatt is, amibe jobb bele se gondolni. Na de ha kvázi egyforma nagyságrendű hírességekről van szó, vajon miért éri meg a hirdetőnek, hogy mivel vélhetőleg egyforma arányban is osztja meg a hívők táborát, így kvázi csökken a meghódítható célcsoport? Vagy én értek nagyon nem ehhez a tudományhoz, bár én magamból indultam ki, miszerint dönteni kell a kettő között, és kb. egyforma eséllyel indulnak. Szerintem.

De hát ők tudják, talán nagyon le voltak maradva a George Clooney miatt, és pont a legalább 50%-ra való felhozatal volt a cél. Innentől kezdve meg döntsön a jobbik. Majd biztos a Brad Pitt is jön majd újabb klipekben, és meg fogjuk látni, melyik a jobb klipszínész. Nyilván ez is egy szakma, más érzékek kellenek hozzá, mint holmi sorozatban vagy nagyfilmben való tündökléshez, talán még komolyabb feladat is, hisz rendkívül kevés idő áll rendelkezésre a karakter felépítéséhez.

Szóval végül is teljesen tanácstalan vagyok, mint átlag réteg befogadó a választást illetően, de szerencsére megvan a kompromisszum lehetősége, így véget érhetnek az átlag célcsoporttagok kínjai. Ugyanis létezik De’Longhi Nespresso kávéfőző is, úgyhogy kedves George Cloney és Brad Pitt, nyújtsatok hát békejobbot egymásnak!

*******************************************************************************

Értékelés: 5,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10