5 of 5 (2 Votes)

Silan reklám

*************************

Silan Natural Sensitive - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Jaj az a gyermeki ártatlanság! Jaj az a romlatlan báj, az az érdek nélkül való önzetlen szeretet! Jaj azok a megejtő, őszinte érzelmek, jaj azok az ártatlan gyermeki szemek, amelyek még oly bizalommal, oly mit sem sejtően nyílnak rá erre a durva világra, hogy menten cseppfolyóssá válik tőle rothadó, kapitalizmusban elidegenedett szívünk. És jaj az a zagyva szöveg.

***************

Mert vegyük észre, ennél még a farkas is adekvátabb válaszokat ad Piroskának amikor az kissé különös külseje felől érdeklődik. Nagymama, miért ilyen nagy a füled? - kérdi Piroska. Hogy jobban hallhassalak - válaszolja a farkas, alias Nagymama. Világos, nagyobb füllel jobban lehet hallani. Mami, Bence miért ilyen kicsi? - kérdezi csupa báj kislány csupa báj hangon. Azért, mert ő még kisbaba - mondja anyuka, és ezzel még így rendben is volnánk, mert el tudjuk képzelni, hogy ebben a korban, melyet a kislány reprezentál, még elmennek az olyan típusú, a kérdést állítássá formáló válaszok, hogy azért kicsi, mert kicsi. De lépjünk tovább a termékismertetésben. Nagymama miért ilyen nagy az orrod? - kérdezi Piroska. Hogy jobban szimatolhassalak - válaszolja a farkas. Világos, nagyobb felület, több Piroska molekula csapódik be. És miért ilyen puha minden? - kérdi bájgyermek. Mert így finomabb megölelni - válaszol bájanyuka, és ebből kiderül, hogy a gyermek mégsem a világ teljességére gondolt a minden szó használatával, mert azt nem tudná az anyuka megölelni. Szóval, hogy értsék, azért nem csavarjuk mondjuk újságpapírba, hanem Silan-puha dolgokba a babákat, hogy finomabb legyen őket megölelni. De várjál, még nincs vége, Piroskának van még kérdése. Nagymama, miért ilyen nagy a szád? Hogy jobban bekaphassalak - így a farkas, és a szót azonmód tett követi, izibe bekapja Piroskát. Teljesen logikus, egészben történő bekapáshoz nagy száj kell. És mi kell ahhoz, hogy egy anya kimutathassa végtelen szeretetét kislánya iránt? Egy illatos baba. És miért ilyen jó illatú? - teszi fel a korához illően színvonalas kérdést a kiskorú. Mert nagyon szeretlek - adja meg a korához képest szerény logikai teljesítményt felmutató hölgy a választ. Vagyis azért ilyen jó illatú a baba, mert az anyuka a nagyobbik testvért nagyon szereti. Csak úgy, mondjuk a baba irántin szeretetből a gyerek talán kissé büdösebb is lehetne, de szerencsére az anyuka épp a babaillatosításban találta meg nagyobbacska lánya iránti szeretetének kifejezési eszközét. Ha most azt hiszed, hogy puszta véletlen a dialógus ilyetén módon való lebutítása, akkor tévedsz. Jól át van ez gondolva. Ugyanis az utolsó válasz annyira hülye, hogy szinte megváltásnak érezzük a Silan hang józan, értelemszerű korrekcióját, amellyel a kedves anyuka segítségére siet. Ezek szerint a jó illat továbbá még a Silan Natural Sensitive-nek is köszönhető, amely még a babák bőréhez is gyengéd. És ez már majdnem olyan jó válasz, mint a jobban bekaphassalak. Mert van benne ráció. Ok, okozat. Előbb felhordjuk a babára a Silant, aztán attól szaglik. Bocsánat, nem a babára, a ruhájára. És így alakul ki az álomba illő, gyengéd puhaság, ahogy ezt puha férfihangon közli velünk a mesélő.

Most aludni megyek. És gyengéd puhaságokról fogok álmodni. Nem biztos, hogy Silan illatúról.

**************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 6/10