1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafone reklám

*************************

vodafone logo havi díjas EU hívás – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Ez a cég régóta hűségesen szállítja nekem a cikizni való reklámokat, bár gondolom a marketing kommunikációs osztályon belül történhettek azóta személyi változások, de úgy tűnik, a reklámkoncepció elfogadási alapelvek változatlanul betonszilárdságúak, mint az alaptörvény. Illetve nem úgy, mert ez tényleg. Biztosan a cégkultúra része. Az osztályra való felvételi interjúk során nyilván reklámkoncepciók közül kell választani, és aki nem elég hülyét választ, az nem felel meg a szigorú felvételi követelményeknek.

***************

***************

Ez egy ilyen telko cég ahogy mondani szokták, mobil és internet, és persze reklámozza magát, hogy még többen vegyék a termékeiket, mert abból lesz a profit, ahogy ez a kapitalista termelési viszonyok között normális. Tehát ez egy normális profitorientált cég. Még abban is normális, hogy hülye reklámokat is bevett eme nemes cél érdekében, mert a hülye reklám az normális.

Bármerre jársz is, mi összetartozunk. Ezzel a mondattal indítunk. Illusztráció: egy osztályterem, matekóra, kicsit helytelenül felírt képlet (oké, ennyire nem kell), két srác azzal szórakozik, hogy karikatúrát rajzol a tanárbácsiról. Tanárbácsi elveszi, visszaadja, semmi probléma, jó pedagógus. A hang, amely az első mondatot mondja, női hang. Ki beszél? Kinek a kicsodája? Kivel tartozik össze? Ki kivel tartozik össze? Lehet találgatni. Menjünk tovább, hátha kiderül. A női hang marad, ő mondja a továbbiakat is.

Két kiscsaj jól érzi magát, barátok, puzzle-t raknak ki éppen, közben viháncolnak, nevetgélnek, a puzzle-on vörössel Európa rajzolódik ki, és szürkével egy kicsi nem Európa. Európai szocialista országok. Azok szoktak volt vörösek lenni a térképen. Régebben. Ja! Ja, ja, ja! Vagyis bármerre jársz az EU-ban, mi összetartozunk! Mi európai állampolgárok. Aha, értem!

Összeköt az anyanyelvünk, és összeköt a vérünk. Ezzel folytatjuk. Összeomlottam. Az EU-ban azt hiszem nem mindenkinek a magyar az anyanyelve. Koncepció ejtve, valami más van itt. Na meg hogy a vérünk is összeköt. Akkor lehet, egy általános anya beszél. Mint az általános mosópor, vagy valami ilyesmi. Mindenki anyja, az ősanya, Éva talán. Ja nem, mert közben az anyanyelve magyar. De mégis, mert mint tudjuk, minden nyelv őse a magyar. Brit tudósok is mondták. Így a vért már értem, de akkor miért van a térképen Európa? Ja értem! Le van öntve az összekötő vérünkkel, azért piros. Bármerre járunk benne, mindenütt az összekötő magyar anyai vérben tocsogunk. Szép. Bár én nem vagyok hívő, de úgy tudom, Jézus óta mondogatja magának az emberiség, nem a vér szava számít, hanem hogy miképpen cselekszel az életed során, és ennél fogva akkor vagy anya, ha anyaként viselkedsz, függetlenül a véredtől. Ámen. De lehet, a spot készítői valamely egyéb, talán egy sokistenes ősibb vallás követői, mit lehet tudni? Vagy tán kiderült, elég tekintélyes az a célcsoport, amelynek tagjai vérszerződésben állnak egymással. Nehogy már pénzt hagyjunk az asztalon.

A szép emlékeink is összekötnek. Kissrác játék tűzoltóautót helyez el egy dobozban a többi kacat közé, majd elássa a barátjával egy fa alá. Már gyerekkorukban is vannak szép emlékeik. Szép.

És a közös szenvedélyünk. Értem, az egészet olyan nagyon általánosan kell felfogni, kit kivel mi köt össze. Majd ezek az összekötött emberek, ha ne adj isten távol vannak egymástól, akkor „bár távol vagy tőlem, mégsem váltunk el”. Oly távol vagy tőlem, és mégis közel. Ez jutott valahogy eszembe, azt hiszem az István a király-ban éneklik egy helyütt. Az alkotóknak nyilván nem jutott eszébe, nem baj, jobb mintha innen csenték volna, nem?

Szóval a megfejtés: az első pár, a kissrácok barátok, a csajok testvérek, nekik közös a vérük, a dobozos srácok szép emlékű barátok, a zenész srácok barátok és őket köti össze a szenvedély. A lerobbant BMW-s sztori még nem állt össze, de majd igyekszem sokszor megnézni kockánként, sikerülni fog. Most túlságosan éhes vagyok, nincs türelmem. Pedig a jó reklámnézéshez türelem kell, különben nem fogod érteni a fontos üzeneteket, és akkor úgy lecsúszol számos fantasztikus lehetőségről, mint annak a rendje, és például így nem fog az általános anya hangja az EU-n belül bárhol átölelni…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10