1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Herz reklám

*************************

herz logo- HERZ GÁLA GMO-mentes sonka – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

A hívószavak megválasztásánál természetesen nem kell azok mélyebb valóságtartalmával foglalkozni, esetleges tudományos helytállóságát mérlegelni, abszolút elég, ha követjük az aktuális tömegszuggesztiós trendet, vagyis például élelmi anyagok esetében paleó, bió, GMO mentes, lúgosító, savasító, méregtelenítő, anyám tyúkosító és így tovább. Sokszor nincs is mögöttük elsődleges hazugság, mert tényleg, csak legfeljebb másodlagos hazugság, vagyis mondjuk tudományosan nem igazolt butaság. De ez nem érdekes, a reklám nem arra való, hogy tudományosan igényes legyen. Mondjuk igényes azért lehetne úgy általában…

***************

***************

A vizsgált darab az elején fingom sincs miről fog szólni reklámok nagy családjába tartozik, ami, most már tudjuk, igenis egy jól bevált, legális forma, mintegy benne van a storyboard alapkészletben, már egészen kis gyerekek számára is lehet kapni ilyen kittet a játékboltban. Persze ha figyelmes vagy, és észreveszed a logót a bal alsó sarokban, akkor már az elején tudhatod, kábé mit fogunk itt reklámozni, de pontosan még akkor sem.

Egy bulin vagyunk, ahol a fiatalok éppen kulturáltan szórakoznak. Egyébként én fiatal koromban sem szerettem az ilyesféle szórakozást, nem azért, mert értékrendem oly magasröptű lett volna, hanem mert az üvöltő zenétől nem tudtam a jó dumámmal érvényesülni a csajoknál, ha már a testi mivoltom nem volt olyannyira lenyűgöző. Itt viszont egy testi mivoltában lenyűgöző fiatal leányzó vág át a füstös, mozgó neonfigurás félhomályon (biztos tök jó hely lehet, minden mai fiatal álma), hogy megtalálja párját, aki épp a haverokkal dumál. A srác is persze a csajhoz illően jól néz ki, amolyan sztenderd figurák ők ketten, mondhatnám típusok, de ez nagyon helyes, elvégre reklámban vagyunk, nagyot akarunk meríteni a célcsoportból. Aztán innentől kezdve a srác belső monológja hallik (nehogy már a lányé, elvégre komoly dologról van szó).

Azt mondja, neki számít a holnap. Na ja, nem csak egy léha, csak a mának élő, carpe diem filozófiát követő felelőtlen fiatalról van szó, hanem a később bemutatandó termék nagyszerűségéhez méltó, komoly emberről, akinek például számít a holnap. Azt is mondja, hogy eddig a teste volt érte, de ma már ő van őérte. Tehát eddig a srác teste volt a srácért, de ma már a srác van a srác testéért. Ezt úgy kell érteni, hogy eddig a testét maga alá rendelte, tehát azt kellett csinálnia a testének, amit a srác akart, de most már belátja, hogy a teste is ember, neki is vannak jogai, és nem lehet korlátlanul kizsákmányolni, hogy például összeeszik mindenféle szart, de hogy evésről van szó, ez majd később derül ki. És hogy most már a srác van a testéért azt úgy mutatja be nekünk az alkotó, hogy íme, a srác reggel elmegy futni, direkte a teste kedvéért. Gondolom a srácnak amúgy nem volna kedve, de hát tett egy ilyen fogadalmat, és ahhoz tartja magát erős akarattal, mert számít neki a holnap.

Na és itt érünk el a lényeghez, mert azt is mondja, hogy ma már nem befalja, ami szembe jön, hanem élvezi az érkezést. Tehát nem befalja, ami szembe jön, hanem élvezettel eszi meg. Ja, várjál, a befalom, ami szembe jön, az így egyben, szólásként jelenti azt, hogy nem érdekel mit eszem, csak gyorsan betömöm. Most viszont már tudatosan választja ezt a GMO mentes terméket. Csak azt nem értem, miért kell ezt tudatosítani? Hisz maga az alkotmány… az alaptörvény biztosítja, hogy nem darálhatnak egy szem GMO-t sem semmilyen termékbe. Ettől nem kéne, hogy a fájjon feje. Oké, értem, ez van nyomatva, reklámkészítési szabályszegés volna kihagyni. Jó, persze, elhisszük, hogy tényleg, már csak azért is, mert miért ne, hogy tényleg nem tettek GMO-s takarmányt a disznóba, bár ki tudja ezt ellenőrizni, de oké, elhisszük, mert bizodalmunk van bennük, hogy csak nem merik megtenni, hogy mégis. Ugye ez világos. Az, hogy a GMO-tól félni miért egy ótvaros baromság, nem tárgya ezen értekezésnek.

Na de szerencsére nem csak a GMO-t pipálhatjuk ki ezen termék esetében, hanem az ízfokozót is, a mesterséges színezéket is, a szóját is, szóval ezek a gonosz dolgok sincsenek benne a termékben. Lehet, hogy még finom is. Szóval ez egy ilyen tudatos választás, ez a lényeg, odafigyelünk, és ha ezt tesszük, akkor csakis ezt a terméket választhatjuk a fenti, vitathatatlan előnyök mián. Ja, és az ilyen terméket nem is lehet másképp elkészíteni, csak ahogy egy hidegkonyhai mesterszakács tenné. Persze lehet, a srác egy hidegkonyhai mesterszakács.

Nem rossz reklám ez. Már olyan értelemben, hogy szabályos, olyan mint az átlag, vagyis hülye…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10