1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Profession.hu reklám

*************************

profession logo – 35s +++ Értékelés: 4,0/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek úgymond ellenpéldákkal vezetik be a termék promócióját, vagyis azt szemléltetik, mi történne, ha nem alkalmaznánk a vonatkozó terméket. Az elvárt hatása ezen példáknak gondolom az lenne, hogy a kedves befogadó elrémüljön a bemutatott terméknélküli helyzetektől, és így látná be a termék megvételének szükségességét. Ha pedig a példák nélkül is, azaz józan paraszti ésszel is nyilvánvalóan belátható a termék adott helyzetben való fogyasztásának szükségszerűsége, akkor nevezzük e felhozott példákat viccesnek.

***************

***************

Ez egy álláskeresést segítő portál, és azt kell bemutatni, milyen abszurd lenne a részletek ismerete nélkül bármit is keresni, majd dönteni felőle. Hát még állást. Tehát hozzunk néhány abszurd példát, amelyek rávilágítanak arra, mennyire nem életszerű a részletek tudta nélküli döntéshozatal. Igaz, szoktunk megérzéseinkre is hagyatkozni, de biztos, hogy újra megtennénk, ha eleve tiszták lennének a körülmények? Ezt a kérdést a narrátor teszi fel nekünk, nyilvánvalóan arra számítva, erre nemleges lesz a válasz.

Oké, nézzük a választ a példák függvényében. Az első példa arról szól, képesek lennénk-e úgy lakást választani, hogy homályban maradnak a körülmények? Hát persze hogy nem, és nem tennénk meg újra, ha eleve tiszták lennének a körülmények. Igaz, óriási valószínűséggel soha senki nem választott úgy lakást, hogy ezek a körülmények a homályban maradtak közben, vagyis soha senki nem hogy újra nem tenné meg, de egyszerse tette. A filmben egyébként úgy maradnak homályban a körülmények, hogy sötétben nézik meg a lakást, amiben éppen nem működik az áramszolgáltatás, ezért zseblámpa segítségével nézelődnek. Persze, ez egy olyan vicces szimbolika, értem. Egyébként, ha jobban belegondolok, nem is igaz, amit az előbb mondtam. Nagyon sok ember igenis úgy dönt lakásvásárlásról, hogy egy csomó körülmény homályban marad, pedig a további körülmények kideríthetők lennének, vagy nyilvánvalók, és mégis az érzéseire hallgat. És megtennék újra. Bizony. Vagyis itt az alapkérdésre a válasz: igen.

A második példa arra, milyen elképzelhetetlen képtelenség és életszerűtlenség a körülmények ismerete nélkül döntést hozni, az az, amikor valaki a kínai étteremben csak az érzéseire hallgatva választ ételt, mert a kínai étteremben csak kínai nyelvű étlap van. Vagyis úgy bök rá valamire, hogy valójában nem is tudja, mi az. Hát megtennénk ezt még egyszer, ha rendelkezésre állna minden körülmény? Szerintem csak akkor nem tennénk meg, ha már egyszer ettünk olyan ételt abban a vendéglőben, különben egy vendéglőben mindig a megérzéseinkre hallgatunk, akár magyar az étlap, akár nem. Még akkor is, ha egy barát ajánlja. Csak akkor kissé könnyebb a döntés. Na jó, itt nyilván arra gondolt a kedves kreatív, egyáltalán tudjuk-e, miféle ételről van szó. De akár tudjuk, akár nem, akkor is a megérzéseinkre hallgatunk a választásnál egy étteremben. Aztán a puding próbája az evés, mint tudjuk. Vagyis az alapkérdésre a válasz itt is: igen. (Emlékszel ugye? Ha eleve tiszták lennének a körülmények, akkor is az érzéseidre hallgatnál-e?)

A legviccesebb az egészben, hogy álláskeresésnél is főleg a megérzéseinkre hallgatunk, mert például az ott uralkodó emberi, munkatársi viszonyokról mit sem tud kideríteni az álláskereső portál. Milyen főnök a Józsi, és Enikőre vajon mit lehet rábízni, és mit nem? Az álláskereső portál csak azt teszi közzé egyhelyre gyűjtve, amit az álláshirdetők közzé tetetnek vele, és a legnagyobb erénye, hogy tematikusan keresni lehet benne. Józsiról viszont fingja sincs. De akkor tessék mondani, miért nem ezt a legnagyobb erényt tetszenek valahogy reklámozni? Hogy pont nem kell ezer honlapon a munkatársat keresünk rovatot megtalálni, hanem itt tetszenek nekünk összegyűjteni a lehetőségeket. Ehelyett tetszenek nekünk itt megérzésről és körülményekről viccelődni.

Azt mondja a narrátor bácsi, a komoly döntésekhez minden részletet ismerned kell. Na pont ezt nem tudja nyújtani Magyarország piacvezető állásportálja több mint tízezer állásról, de nem is ez a dolga nyilván. Szerintem sokkal hatásosabb, ha pontosan azt hirdetjük, amit szolgáltatunk, de lehet, tévedek. Mindenesetre nekem ez a megérzésem…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10