2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

trinát reklám

*************************

trinát magasfényű zománcfesték – 45s +++ Értékelés: 3,8/10

A merészen elrugaszkodó reklámtípus nem habozik abszolút eltávolodni a konkrét termék konkrét – úgymond – értelmezési tartományától, és így nem is ezen tartományba igyekszik beleépíteni a filmecske sztoriját, hanem éppen fordítva, a sztori, a szabadon választott világ az első, és oda vonzatik aztán be a termék maga. Elvégre, ha jó az a termék csak lehet vele akárhol akármit is csinálni… vagy nem, de akkor meg vicces…

***************

***************

Tehát ha te azt mondod fogkefe, én azt mondom űrhajó, és máris csak ez a legalkalmasabb eszköz a fogápolásra a súlytalanság állapotában, mert a kis szőrei szinte belekapaszkodnak a fogakat fedő lepedékbe. Ha te azt mondod intimbetét, én azt mondom űrhajó, mert ez a legalkalmasabb eszköz az intim betéteskedésre a súlytalanság állapotában, mert a te kis szőreid szinte belekapaszkodnak a… várjál, most kicsit belezavarodtam, de talán érted mit akarok ebből kihozni. Legalább te érted, ha már én nem.

Itt például azt mondta valaki, hogy zománcfesték, és erre valakinek rögtön beugrott, hogy szuperhős. Beugorhatott volna más is, például a szerelem, mint olyan, és máris gyönyörű virágokat és szivárványt fest az ifjú a szeretett lány lábai elé ezzel a zománcfestékkel. Vagy mondjuk valami jó kis kommandós téma, és máris ezzel a zománcfestékkel festik magukat terepszínűre a bátor harcosok, akik akár indiánok is lehetnek, mert azok úgyis mindig mindenféle színekre festik magukat. Meg a lovukat. Vagy azt nem, de akkor a tollaikat.

Mondjuk ettől én még egy hangot sem értek az itt szóban forgó reklámból, de ez nyilván megint az én hibám. Ok, egy jóember éppen rózsaszínből zöldre fest egy olyan gyerek-kerékpárfélét, de miért? Rendben, fiúról van szó, hozzá a zöld illik, nem a rózsaszín, de akkor mi lett a lánygyerekükkel? Vagy a boltban csak rózsaszín ilyet lehetett kapni, és a szuperhős apuka most átfesti? Mentek volna egy bolttal odébb, vagy rendelték volna meg az interneten.

Aztán látunk babafényképeket, igen, értem, megszületett a kistestvér. Szóval akkor tényleg csak rózsaszín kerékpárt lehetett kapni, nem a lánytestvér tűnt el valahogyan. Persze ettől még eltűnhetett egy nagyobb lánytestvér, de ne bonyolítsuk a sztorit. Na most a lánytestvérke már egy kicsit nagyobbacska, és nagyon szeretné azt a zöld kerekes izét, nem a kerékpárt, ez egy másik, ami vélhetőleg a fiúcskáé. Ezt onnan tudom, hogy megállítottam azt a csak egytized másodpercre látható jelenetet, ahol a kistestvér fogja a zöld izé kerekét és bánatosan, esdeklően néz testvérére. A testvér persze jószívű, és tologatja a kisebbet ide-oda a zöld izén. És íme, a mi hétköznapi szuperhősünk megint fest valamit. Biztos, hogy nem egy másik zöld izét, mert ez piros. Én hintalónak nézem, de ezt sohasem tudhatjuk meg. Tehát a kicsi a zöld izére vágyik, és kap helyette piros hintalovat a hétköznapi, mosolyogva festő hőstől. Az én lelkemben itt maradt egy dramaturgiai űr, mert nem láthatjuk, ahogy a kislány boldogan hintalovacskázik a piros hintalovacskán, miközben nagyobbik testvére boldogan lovagol a visszakapott zöld izén. De hát nem is kell mindent a befogadó szájába rágni.

Most ugrunk egyet, a kicsit nagyobb gyerekek színes ceruzákkal rajzolgatnak mindenféle dolgokat szanaszét heverő papírokra. Nem zománcfestékkel. Például véletlenül egy szuperment is. Na itt szólal meg a narrátor. Mi hiszünk a hétköznapi hősökben – mondja. Ezért olyan termékeket készítünk, amik minőségben felérnek hozzájuk – mondja. Mutasd meg te is a világnak, mire vagy képes – mondja. Közben látunk egy lila díszhalat, nyilván ezt is apuka festette be, meg hogy apuka most kutyaólat fest színesre, és amint feláll, a mögötte száradó piros lepedő úgy lebben meg, mintha az ő szupermen köpönyege lenne. Bravó! Nagyon ügyes. Közben mindenki nagyon boldog, anyuka is, és a most már jelentősen nagyobb gyerekek is.

Ne segíts, értem az üzenetet. Én is lehetek hétköznapi szuperhős. A termék készítői hisznek bennem, mintegy már látják is bennem ezt az erőt, ezért hozzám méltó minőségű festéket gyártottak nekem, amivel meg tudom mutatni az egész világnak, mire vagyok képes. Mert egy szuperhősön nem foghat ki az időjárás! Hát hogyan is foghatna? És a szuperhősök szépen megeszik a spenótot is, hát hogy nézne már az ki, hogy a spenót az erősebb!? Tehát vedd meg szépen fogyasztócska ezt a festéket, legyél jó kisfiú, jó kislány, ne hisztizz, mert úgy pofán töröllek a festékes pemzlivel, hogy még a jégeső se mossa le rólad, annyira minőségi…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 1/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10