1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Provident reklám

*************************

Provident MAXI kölcsön – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Hogy kinek mi a jópofa, a vicces, vagy humoros, az igen változó, személyiségfüggő dolog. De ha nem volnánk mégis valamelyest egyformák viselkedésformáinkban, ha nem volnának hasonló válaszaink hasonló helyzetekben, ha mindenkinek teljesen kiszámíthatatlanok lennének a reakciói a közösségben, a társadalomban, akkor az evolúció már rég kirostált volna bennünket már akkor, amikor még az emberré válás határán megpróbáltunk volna csoportokat, hordákat, törzseket alkotni. Na meg olyan tudomány sem létezne, mint mondjuk a pszichológia. Hát nem is tudom…

***************

***************

Természetesen a reklámokat alkotó kreatívok is abszolút tisztában vannak viselkedésformáinkkal, hiszen ők ugyanazzal a reklámmal szeretnének minél több potenciális vásárló lelkébe behatolni. Ennélfogva olyan audiovizuális megoldásokkal kell operálniuk, amelyek vélhetőleg mindannyiunkban ugyanazt a hatást keltik, nevezetesen egy olyan ezt a terméket mindenképpen megvásárolom hatást. Ebből következően a terméket kellemes hatást keltő módon és környezetben kell bemutatni. Azt hiszem ez trivialitás minden valamirevaló reklámkészítő számára.

Te vajon viccesnek találnád-e, ha a párod a közös ágyatokban a fél éjszakát azzal töltené, hogy hol egyet, hol kettőt tapsol, és ennek megfelelően a villany is fel-le kapcsolódik?

Jaj ne már, hát ez csak egy olyan geg, senki sem csinál ilyet, ez csak egy poén a végén, ahogy az is, hogy a fickónak pont ez a tapsolhatóság tetszik meg, és lám, a kedves hitelintézet még ezt az álmát is teljesíti. Akkor mégis mi a baj ezzel?

Az, hogy én nem találom viccesnek, hanem határozottan idegesítőnek, mert én ilyen vagyok és kész. Ez egy hülye, rávette a barátnőjét, hogy vegyenek ilyent a kölcsönből, aztán meg mint egy gyengeelméjű, nem tud lejönni a dologról. Nyilván majd jól összevesznek, és elválnak. Köszönjük neked Provident.

Na de Bélám, azt hiszem kicsit eltúlzod te ezt a dolgot, senki nem áll így hozzá, senki nem érzi ezt kellemetlennek, mindenki viccesnek érzi ezt, mert mindenkinek van humorérzéke, csak neked nincs, mert te egy ilyen savanyú ember vagy, mindenben a negatívumokat látod. De nem baj, te majd nem ilyen tapsolós lámpát fogsz venni a kölcsönödből.

De én nem akarok olyan hitelintézettől kölcsönt felvenni, ahol elfogadták ezt a klipet tök jónak, mert akkor ezeknek nincs beleérző képességük, akkor hogyan is éreznének bele az én pénztelen helyzetembe, mit fogják őket érdekelni a részletek, csak eggyel több havi fizetőt akarnak majd, meg a zsíros kamatot, és ha megszorulok, akkor nagyon kegyetlenül fognak elbánni velem, bizony.

Na jó Bélám, én mint a pszichológusod azt tanácsolom, ne lovald magad bele ennyire, ha ez téged zavar, menj másik helyre kölcsönért, és ne nézd meg előtte a reklámjaikat.

Dehogynem nézem meg! Hát pont ez árul el róluk a legtöbbet! És pont az ilyen melléfogások, hogy szerintük ez vicces! Hogy szerintük ez csak pozitív hatást kelt bennünk, mint a hülye amerikai filmekben, amikor a legfinomabb tortákkal kezdenek el dobálózni, és azt hiszik, ez mindenkinek nagyon vicces. Ó, elég csak levetíteni egy ilyen filmet mondjuk egy szegény tálib faluban, máris megvan a gyűlöletalap a terrorizmushoz!

Ejnye Bélám, azért ez már kicsit erős, ez itt csak egy szerény pénzintézeti reklámocska egy, ok, elismerem, igen hülye poénnal a végén, de ugye ettől még nem fogod felrobbantani őket?

Na jó, nem fogom, lebeszéltél, illetve nem is akartam, ez is csak egy poén volt, tessék nevetni, ja hogy már a kérdés is? Akkor én is nevetek… de akkor még azt mondd meg, mi a fenét jelent az a tábla az elején? Amire ki van írva, hogy akarsz róla beszélni? Arra már rájöttem, hogy ez minden, ehhez a kampányhoz tartozó klip elején ott van, de mit akar jelenteni? Látom, a nő kérdez, a férfi válaszol. Hát persze a butácska nő kérdez, a nagy okos férfi válaszol.

Dehogyis Bélám. A nő a pszichológus, azért kérdez, a férfi a páciens, azért válaszol. Te nagyon el vagy szállva Bélám, de majd segítünk ezen. Ne menj te ezekhez. Majd én adok neked kölcsön. Alig magasabb kamatra, mint ők, de nekem viszont van beleérző képességem. Ez a szakmám.

Nem kell. Azt hiszem mégis tőlük veszek fel kölcsönt.

Mire?

Robbanóanyagra…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10