Suzuki reklám
*************************
Suzuki Sx4 S-CROSS – 30s +++ Értékelés: 5,0/10
Mert te talán tudnád, hogyan reklámozzunk egy autót, amibe most mindent beleteszünk, amit egy mai autóba mindenhol a világon beletesznek, mert különben nem nevezhetnénk mai, azaz korszerű autónak. Akkor mégis hogyan mutatnád meg, hogy pont ezt az autót vegye meg a kedves potenciális, és ne azt? Itt arra láthatunk példát, hogy voltaképp sehogy. Mindent bele. Ahogy szoktuk.
***************
***************
És akkor mindenkinek lobogjon a haja, még a kutyafüle is, mert akkor érzékeltetve leszend a száguldás, az öröm, az álomszerűség, a boldogság a…
De Ferikém, itt klíma van, mi a fenéért húznák le az ablakot?
Vén vagy te már Jocó! Fíling! Poén! Meg hát akkor minek lenne rajta tolótető? Napfénytető? Vagy hogy is hívják manapság azt amit ott felül el lehet húzni. Wartburg De Lux TT. TT, mint tolótető. Nekem még volt ilyen. Igaz, soha nem húztam el. Télen hideg, nyáron meg fejedre ég a nap. De én már akkor is öreg voltam. Úgy értem lelkileg. Most már testileg is. Hozzá öregedett a lelkemhez. De ezek itt Jocó fiatalok! Lelkileg is! Közvetlen száguldás élményt szeretnének. Igen, a kutya is fiatal, na.
„Aki a Suzuki új modelljében utazik, könnyen azt hiheti, hogy álmodik. Pedig ez a valóság.” Ezt halljuk. Persze kérdezhetnők, hogy aki mondjuk a Rolls-Royce új modelljében utazik az vajon mit hihet, de tegyük most félre az ilyen rosszmájú megjegyzéseket. Közben alul feliratok hirdetik az újdonságokat, amelyek itten fellelhetők. A felét sem érted, de azért van a honlap, meg a márkakereskedő, hogy elmondja neked. Itt csak azt érezd meg, hogy valami nagyszerű, ha ezzel az autóval nyomulsz. Engedd, hogy a képek hassanak rád. Engedd, hogy bevonjanak a bűvkörükbe. Megy az autó, megy az országúton, a szép tájakon. Tud ő ott menni. Kislány kifényképez a nyitott tetőablakon. Tud ő ott kifényképezni. Aztán persze a kutya. Tudod, a kutya mindig fél siker a filmben. Lobog a füle neki. Az vicces. Épp az van aláírva, hogy tágas utastér. Ebbe az autóba bele lehet tenni a kutyát is ezért. Gyerekek hátul nem komolyan picit civakodnak. Anyuka hátrafordul, nem komolyan szétcsap közöttük, elvesz tőlük valami sárgát. Óriási kacagás. És nagy hajlobogás. Apuka is derűs nagyon. Hihetetlen boldogság. A boldog család. Komolyabb filmekben ilyenkor szokott valami nagyon rossz történni. Elvágták a fékvezetéket, bomba, szembe jövő kamion átsodródik, apuka pszichopata, és beleviszi az egész családot a szakadékba. De ne álmodozzunk, ez itt egy reklámfilm, apuka NEM pszichopata. Jól van, na…
Nem tudom, észrevetted-e, még egy csipetnyi, egy leheletnyi erotikáról is gondoskodtak a kedves kreatívok. Fél másodperc, az anyuka felénk (apuka felé) fordítja az arcát, és ahogy a napfény úgy áttűnik a szélfútta hajtömegen, na az nagyon érzéki. Snitt és áttekerjük az üzemmódváltót sportosra. És akkor tud ez az autó úttalan utakon is menni. Mert ez az autó aztán tud. Majd egy ilyen úttalan út megállónál ki is ömlik a vihogó család kutyástul a kocsiból. Permanens boldogságban szenvednek szegények, de ez itt nem baj.
Megint nem érted a csíziót. Nem érted mi az a csízió? Ezzel most hagyjál. Szóval itten nyilván nem arról volna szó, hogy a márka összemérhető azzal a fentebb említett másik márkával, hanem célcsoporton belül óhajtja megmozgatni a kedves célcsoport-néző fantáziáját. Vagyis jaj, nahát! Akár nekem is lehet egy összkerék meghajtásos terepjáróm? Hogy akkor miért nem ezt mondja? Talán kissé alázó lehet. Akár neked is lehet csórókám, ha már egy olyat a büdös életben nem fogsz tudni megfizetni. Ebbe beleülsz, és azt képzelheted, mintha egy olyasmiben ülnél. Játszásiból. Sokkal élethűbb, mint egy hokedli és egy lábosfedő. Ugye ez alázó.
De akkor is. Miért ne lehetne a megfizethető álom vonalon elindulni inkább, mint ezt a reklám közhelyet szajkózni? Mert eladható? Mert a marketingkommunikációs osztály vezetője, akivel megeteted, nem kell hogy megijedjen valamiféle szokatlan, soha nem látott megoldástól?
Ja, hogy ez pénzért megy? Nem tudtam…
*******************************************************************************
Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}