5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Panangin reklám

*************************
Panangin filmtabletta - 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Igen, sok gyógyszerreklámot is megértünk itt már együtt kedves olvasó, így hát azt hinnők (szeretem az ilyen archaikus formákat), hogy tele vala vele a tököm. Pedig nem vala vele tele. Eddigelé (na jó, nem szeretem az ilyen archaikus formákat) ugyanis csupa olyan gyógyszerreklámot vizsgáltunk, amelyek... itt most át kellett volna tekintenek az összes eddigi vonatkozó írásomat, de hihetetlenül lusta vagyok. Szóval egyszerűen csak elképedtem az indító jeleneten, és muszáj volt. Azért...

***************


***************
Te biztosan nem képedtél el, már ha véletlenül láttad, egyszerűen csak egy halvány rossz érzés futhatott át rajtad. Gáz! Szegény fickó, gondolhattad halványan, épp a gyerekeivel játszik kint a hatalmas kertben, és épp jön a kedves felesége is, és pont akkor, a szerettei szeme láttára egyszer csak begörcsöl a szíve, vagy tán épp egy infarktus lepi meg, esetleg csak egy tachycardia, angina pectoris, vagy valami más szívdögvész. Pedig a fickó nincs elhízva, éppen testmozog a szabad levegőn, a felesége meg mindenféle egészséges táplálkozást hoz a kezében. Tehát azt már azonnal látjuk, hogy teljesen felesleges átállnunk valamiféle egészséges életmódnak nevezett őrültégre, mert íme, ez a fazon is hogy járt. Én például most is itt ülök a gép előtt, a csülkös pacal már az asztalon vár, valahogy majd eltestmozgok odáig, aztán sipirc vissza ide a géphez, csak óvatosan kell majd leülnöm, nehogy a pocakommal megint leverjem a klaviatúrát. És van nekem infarktusom? (Tudom, most az volna a poén, ha itt egy lefelé görbülő tollvonást látnál a végén egy pacával, de hát én nem szórom az olcsó poénokat… (Tudom, most az volna a poén, ha itt egy lefelé görbülő tollvonást látnál a végén egy pacával, de hát én nem szórom az olcsó poénokat…( Tudom, most az volna a poén, ha itt egy lefelé görbülő tollvonást látnál a végén egy pacával, de hát én nem szórom az olcsó poénokat…))) Ez jó poén volt, mi?
Tehát a kérdésre, miszerint mit tehetnénk a szívbetegségek megelőzéséért, korántsem az a válasz, hogy éljünk úgymond egészségesen, hanem ez a kedves gyógyszergyár majd megválaszolja, miszerint együk ezt a készítményt éppen. Bocsánat, tévedések elkerülése végett, én nem hiszek a nagy gyógyszergyári emberveszejtő, csak profitra menő összeesküvés elméletben, én csak a hülye reklámok létezésében hiszek. Azért hiszek bennük, mert már többször megjelentek előttem, és nem csak álmodtam, hidd el. Szóval ez a kedves gyógyszergyár sem beszél a levegőbe, hiszen láthatjuk, hogy fehérköpenyes emberek állnak egy legkorszerűbb érintőképernyő féleség előtt, és az idősebbik egy olyan legkorszerűbb mozdulattal kinagyítja a szer göngyölegét ábrázoló képet, és ekkor megpillanthatjuk a lényeget, egy piros golyókból kirakott szívet, amelyet a belézuhanó itt propagált tabletta fokozatosan fehérre javít ki. Hát így dolgoznak ezek a tudósok. Egy öreg, és két fiatal. Persze az egyik egy igen csinos nő. Jó, tudom, ez csak egy olyan szemléltető látványosság, és valójában senki sem hiszi, hogy valami ilyesmi történik a laborokban. Még a Mari néni sem ott valahol messze abban a kicsiny kis faluban… vagy csak egy picit. De akárhogy is, mégiscsak egyféle komolyságot sugároznak ezek a képkockák, még ha így szimbolikusan is, nem? (Nem. Tök röhejes.)
És nézd csak meg! Látod milyen boldog idillé változott a rémálom? Kicsattanó égészségék ott ülnek, állnak a kertben, a nagyiék ülnek kicsattanósan, a karcsú anyuka, és a gyár által az életbe visszahozott karcsú apuka meg áll egymást átkarolva, a karcsú gyerekek meg egészségesen testmozogva mögöttük labdáznak abban az egészséges környezetben, ami nem panel valahogy. Az asztalon ott az egészséges táplálkozás, amit az anyuka hozott ki az előbb… ja nem, ez már másik, az még akkor volt… csak tudod egy forgatáson nem kell megvárni, amíg tényleg minden ugyanúgy… na hadd ne magyarázzam. A poharakban pedig tiszta, egészséges víz csillog. Jó, lehetne vodka is, de ez egy abszolút rosszindulatú asszociáció volna.
És az van kiírva a végső képen a doboz fölé, hogy rólunk gondoskodik. Nem az asztalról, nem a habverőről, nem a cicáról, nem a kutyáról, hanem rólunk, emberekről. Ez egy ilyen célzott készítmény. Csak hogy tudd. A jó szlogen szinte egyedül viszi a hátán az egész marketinget. Nem csoda, ha egyik-másik ilyen nyomorék lesz…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}