1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Baba reklám

*************************
Baba testápoló krém ? 20s +++ Értékelés: 3,8/10
Nem tudom, te mondd meg, te hogy értelmezed. Én persze mindig mindent másképp értelmezek, illetve egyáltalán, értelmezek. Pedig talán nem kéne. Nem kéne belebújni egy szerencsétlen krém reklámozásának mélységeibe, hiszen kit érdekel? Most őszintén: te elgondolkozol akár egy pillanatig is, hogy hogyan lehet azt másképp is értelmezni? Hisz tudod, milyen termékről van szó. A gond az, hogy a kreatív viszont elgondolkozik. Vagy ő sem?

***************

.be
***************
Macsó pasi ágyhoz közelg. Kigyúrt felsőtest, kocka has, hogy hass. Ez vicces. Csak szólok, hogy nevess. Szép nő ágyban fekszik, már előre örül. Hogy lesz neki itt most élvezés a kigyúrt kockahasúval. És már fordul is a ráhajoló kigyúrtság felé érzékien mosolyogva. Hej, hányszor fordult én felém is imígyen a nő! Illetve most is… igen, hidd csak el… na, nem ez… de mindegy is, mi közöd hozzá! Szóval fordulás közben azt mondja egy nő valahol, hogy egy gyengéd pillanat az egész napot bearanyozhatja. Ezek szerint ez az esemény, amit látunk, egy reggeli szex. A krapek már lezuhanyozott, a nő majd a krapekra ébred, ébredt. Csak rá ne leheljen. Jó, nem képzelem magam bele. Na de a következő pillanatban a női kéz a reklámozott termék után nyúl. Na most ha csak idáig nézzük, nyilvánvaló, hogy ilyenkor valamiféle élvezetfokozó után szoktak nyúlni, mondjuk egy jóféle síkosítóért. Ezek szerint ezt reklámoznak itten. Ezt a koncepciót a következő kép sem üti, hiszen ott a nőt látjuk, amint zuhanyozik éppen. Szex síkosítóval, utána zuhany. Jó volt a szex a szerelmével, mert mosolyog nagyon a nő.

Ekkor azonban azt mondja a mesélőnő, hogy kényeztesse magát az új kakaóvajas babával, mely a bőrt illatossá, és puhává varázsolja. Na most a tanulatlan nézőközönségnek nyilván ettől nagyon elkerekedik a szeme, mert hogy mi az, hogy kényeztesse magát egy kakaóvajas kisdeddel? De te tudod, hogy ez egy termékcsalád, és itt pontosabban miről is van szó. De persze ez akkor is hülyén hangzik így. És te azt is tudod ennél fogva, hogy a termék nem síkosító, hanem egy éppen olyan, amilyen. Persze te közben nem érted – már ha szánsz egyetlen másodpercet is az ebbe való belegondolásra – hogy egy testápolószerűséget miért egy szex jelenet szerűséggel kell indítani, de hát nyilván azért, mert összemérhető az alkotók szerint a két élmény. Tehát ha bekened magad a termékkel, az pont olyan, vagy nagyon hasonló, mintha egy jót szexeltél volna aznap reggel.

De ez még mind semmi! Ugyanis a termék, mint azt a mesélőhölgy elmagyarázza, különleges élményt nyújt (erre már fentebb utaltunk), és azért nyújt különleges élményt, hogy ön odaadóan kényeztethesse vele szeretteit is. Na most tessék elképzelni, hogy ön odaadóan kenegeti mondjuk esténként a férjét, és a gyerekeit is szertartásosan ezzel a szexkrémmel. A gyerekek esetében azért ez egy kicsit bizarr. Egyáltalán, ez a kényeztetés kifejezés, különös tekintettel a fentebbiekre, nagyon könnyen behozza a félreérethető értelmezést. Ja, hogy csak nekem ilyen piszkos a fantáziám?

Pedig itt csak arról van szó, hogy megérint a gyengédség, ahogy az elhangzik, mint szlogen. Tehát úgy értik, hogy ha bekened magad ezzel a krémmel, hát maga a gyengédség érint meg téged. A gyengédség van itten megszemélyesítve, vagy ha tetszik, megszemélytelenítve, vagyis a krém maga hordozza tehát a gyengédséggel való megérintés képességét, amelyet rajta keresztül gyakorolhat az azt felkenő, szinte függetlenül annak konkrét személyétől. Követtél? Hát nézd meg azt a boldog családi idillt, azt a kedves pillanatot, ahogy az anyuka (ez ugyanaz a pár?) tréfásan csendre inti a gyermekeket, de azok persze fittyet hánynak erre, és csak azért is felébresztik szendergéséből az apukát, de persze az nem haragszik. Ugye bájos? És azért történhet mindez ilyen békésen, derűsen, boldogan, mert az egész család jól be van kenve a termékkel, méghozzá kellő alapossággal. Ez tehát maga a boldogság pöttyös krémje.

Most azon lepődsz meg, hogy egy reklámban a termék boldoggá teszi az embereket, mintegy az egész világot? De hát ez így szabályszerű, elvégre egy reklámról van szó. Ja, pardon. Mégis mit keresek én itt?
*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 3/10
{mxc}