Tic Tac reklám
*************************
Tic Tac cukorka ? 15s +++ Értékelés: 4,2/10
A humorfolyam folytatódik. Szeretjük az ilyen reklámsorozatokat, mert olyanok, mint valami izgalmas amerikai sorozat, ahol is alig várjuk a következő részt. De hát ez érthető, hiszen ha ráleltünk a fantasztikus koncepcióra, akkor azt költséghatékonyan ki is kell használni. Ne már, hogy a frenetikus ötletünk csak úgy elmúljon 15-30 másodperc alatt. Ez kevés ahhoz, hogy beírjuk magunkat a történelembe.
***************
***************
Tehát egy többrészes koncepcióról van szó, aminek egy darabjával már foglalkoztunk korábban. És mivel az nagyon viccesnek bizonyult, minden okunk meg van rá, hogy hasonló színvonalban reménykedjünk ezen újabb darab esetében is. És íme, nem reménykedtünk hiába. Az új etűd talán még viccesebb, mint az elődje.
Két Tic Tac megy a sivatagban… ja, bocs, így más viccek kezdődnek. Akkor két Tic Tac utazik a vonaton… ez se jó? Mert a Tic Tac-ok nem szoktak vonatozni? Na, jó akkor két Tic Tac beszélget a pszichológusnál. Az egyik a beteg, a másik az orvos. Most ez meg már miért jó? Hát mert hol másutt mondhatná egy Tic Tac, hogy figyu doki, gyakran tikkel a szemem. Mert hogy ezt mondja esetünkben az egyik mentolos, miközben fekszik a díványon.
De még mielőtt a poént elsütném, kérdezem, hogy egy nemzet, amelynek többek közt a humora az egyik legexportképesebb terméke, hogyan állíthat olyan fontos posztokra, mint a reklámkreatív, olyan embereket, akiknek ilyen a humora. Mármint olyan, mint amilyen itt tetten érhető. Vagy nekem túl gyenge a humorérzékem? Minden bizonnyal. Különösen a szóvicceket értem nehezen. Annak ellenére, hogy magam is folyton próbálkozom szóviccek előállításával, de ilyenkor a környezetem nagyon csúnyán néz rám. Most miért? Miért nem jó szóvicc az, hogy mit mondunk a jóllakott madárra? Csőre töltve. Ha-ha-ha. Izé… most miért nem tetszenek nevetni?
És miért tetszenek nevetni azon, amikor a Tic Tac-os reklám úgy folytatódik, hogy mi-mi-mi miért? Jobb lenne ha takkolna? Ezt mondja ugyanis az orvos mentolos a páciens mentolos panaszára. Ugye itt az a humor forrása, hogy épp egy Tic Tac (ejtsd tik-tak) mondja azt, hogy tikkel a szeme. Ez ugyebár azt jelenti, hogy úgy rángatózik a szemhéja időnként. És akkor, ha ezt mondja épp egy ilyen cukorka, akkor szinte mindenkinek, aki ép asszociációs képességgel rendelkezik, azonnal beugrik, hogy jé, hiszen ő egy ilyen nevű, pontosabban egy majdnem ilyen nevű cukorka, és akkor valahogy ki kell mondani a név másik felét is, és ha ugyanebben a környezetben mondod ki, akkor az a maga ilyetén értelmetlenségében válik viccessé. Nem tudom, jól megértetted-e. Illetve csak meg akartam mutatni, hogy én is értem. Csak azt nem értem, miért nem fetrengek a kacagástól. Te érted?
Mindenesetre a két cukor annyira kifekszik ettől a humortól, hogy a pácienscukor alatti kerevet egyik lába ki is törik. Ez természetesen csak fokozza a humor úgymond frenetikáját. Egyébként az orvoscukor biztos nő, vagy meleg, mert olyan fátyolos női hangon beszél. Tehát kétféle Tic Tac van. Nő és férfi nemű. Ebből következően a Tic Tac-ok ivarosan szaporodnak. Ha pedig így van, akkor valószínűleg léteznek gyerek Tic Tac-ok is. Most már csak az a kérdés, vajon emlősök-e, vagy esetleg tojással szaporodnak, mint mondjuk a hüllők vagy a madarak. Ha viszont tojással, akkor… mit hagyjak abba? Ja, ezt… bocsánat. Pedig szerintem a fenti okfejtésemmel csak kitártam a kaput a koncepció további hasznosítása előtt, hiszen számtalan vicces jelent bontható ki a gondolatmenet folytatásával. Például lehetne a Tic Tac-oknak egy falujuk, mint a Hupikék Törpikéknek, és akkor lenne egy gonosz Tic Tac, aki… jó értem. Hagyjam abba. Csak hát valahogy megtermékenyített ez a kreatív engem. Árad belőlem a Tic Tac humor. És amint tetszenek látni, tartom a színvonalat is.
Most azon gondolkodom, vajon ki lehetett a célcsoport? A fiatalok? Vagy mindenki? Vagy csak én? Egyébként rám hatott. A hideg futkározott a hátamon. Szerinted hány emberből vált ki ilyen hatást egy reklám? És a barátaim ugyanakkor nem értik, hogy a horrort viszont miért nem tudom nézni. Állítólag az nem ennyire ijesztő…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}