Knorr reklám
*************************
Knorr házias levesalap ? 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Azon gondolkodtam, vajon miből készül egy ilyen levesalap? Mert ha mindabból a jóból, amit a jóember szemmel láthatóan belerak, akkor minek rakja még ezt is be? Ha meg nem, akkor miből? Ráadásul elismert szakácsként ? ahogy mondja magáról ? nagyon magasak az elvárások vele kapcsolatban.
***************
***************
Tehát az elismert szakács, akivel szemben nagyon magasak az elvárások, fogja magát, és miután mindent beletesz a levesébe, ami odavaló, még meg is tetézi ezzel a kocsonyás izével. Nyilván elismert szakácsként, mert a célközönség nyilván elismert szakácsokat óhajtana utánozni és nem lúzer kezdőket. Nyilván. Pedig nyilván inkább lúzer kezdő szakácsoknak volna szükségük ilyesféle más elismert szakácsok által összeállított valamire, amit betehetnek maguknak, hogy a végtermékük nekik is hasonlítson az elismert szakácsok végtermékéhez. Vagyis már eleve hamis az alaphelyzet, de hát így van ez jól, mert egyrészt reklámról van szó, másrészt igaz, hogy a kisember mindig is a nagyemberhez szeretne hasonlítani.
De nézzük, voltaképp miből is áll ez a kocsonya, ha már így rákérdeztünk? Nem voltam rest, és megnéztem az adott honlapot, hátha elárulják, mi az a plusz, ami a termék alkalmazásával belekerül majd a levesünkbe. Nos kérem szépen egyrészt újítás az, hogy ez ilyen kocsonyás. Eddig száraz kockákat tettünk a levesünkbe, most kocsonyát. De ami az összetételt illeti, nem fogják elhinni mi van benne. Kiváló minőségű alapanyagok, úgymint hús, zöldségek és fűszerek. Hogy te is valami ilyesmiket teszel a levesbe? Lehet, de azok minden bizonnyal nem kiváló minőségűek, vagy legalábbis nem annyira, mert te nem vagy olyan gazdag, hogy azt a minőséget meg tud venni. De a jóságos ételízesítőék megajándékoznak ezzel. Azt is megtudhatjuk, hogy az általuk alkalmazott zöldségek frissen fagyasztottak voltak, szemben a te frissen beletett zöldségeiddel. Ezentúl leszel szíves előbb lefagyasztani a megvásárolt zöldségeidet, és majd egy hét múlva felhasználni, már ha persze hasonlítani akarsz a nagyokhoz. Azt mondja még a szöveg, idemásolom neked, hogy „ezeket – a leveskocka szárított és összepréselt összetevőivel ellentétben – magas hőfokon, 1 órán keresztül összefőzik, így a gyártási folyamat sokkal jobban hasonlít a hagyományos levesfőzőshez. A Knorr Házias Levesalap a hagyományos leveskockához képest kevesebb sót tartalmaz és a vele elkészített étel teltebb, gazdagabb ízűvé válik.” Tehát mindjárt le is fikázza a saját régebbi termékét, pedig nem is vonja ki azt a forgalomból. Eddig azt hihetted, hogy ha csak szárítanak valamit, az megőrzi az összetevőkben lévő mindenféle hasznosságokat, amik a főzés során szoktak tönkremenni. Az újítás ezek szerint most abban rejlik, hogy ezt előre megteszik neked. De akárhogy is, a levesed így teltebb, gazdagabb ízűvé válik. És ne mond, hogy ha letesznek eléd két látszólag egyforma levest, nem mondod meg azonnal, melyik teltebb, és gazdagabb ízű.
Reklámunk úgy növeli tovább meggyőző erejét, hogy beveti a gyermeki ágenst, mint nehéz kritikust, aki, mint látható, mégis falja az új kocsonyás ízt. És hát melyik anya szíve nem lágyul meg azonnal e jelenet láttán?
De a legjobb a záró szlogen. Így szól: Íze, akár az otthon készített levesé. Ugye, ha jól értem, itt a célcsoport olyan személyekből áll, akik otthon készítik a levesüket. Vagyis az ő levesük íze definíciószerűen olyan, mint az otthon készített levesé. A szlogen értelmezése szerint viszont ha nem teszik bele ezt a terméket a levesbe, akkor az otthon készített levesük íze esetleg olyan lesz, mintha mondjuk egy elegáns szálloda séfje készítette volna egy elegáns szálloda konyhájában, vagy rosszabb esetben mintha egy kórház konyhájában állították volna elő. De semmi esetre sem olyan, mintha otthon készítették volna.
Ja hát már megint szőrözöl. A képeken egy közismert celebszakács ajánl valami újszerű izét a közismert ételízesítő cégtől. És az is közismert, hogy otthon nem mindig sikerül a főztöd. Ezért kell bele a pótlék. Ahogy a reklámok többségébe is kéne. Sokszor tényleg olyan, mintha otthon főzték volna ki a forgatókönyvet.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}