1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Provident reklám

*************************
Provident gyors kölcsön ? 10s +++ Értékelés: 4,6/10
Mondhatjuk, a szlogen minden kreatívok álma. Ha csak egy kicsi hiányzik? Már ha csak egy kicsi pénz hiányzik, akkor lehet ide fordulni viszonylag olcsó hitelért. Nos, ez a csak egy kicsi hiányzik ugyebár rendesen meg tudja mozgatni még a kezdő kreatív fantáziáját is, hiszen szinte végtelen számú helyzetet lehet könnyedén elképzelni, amikor csak egy kicsi hiányzik. Az persze kérdés, vajon a kicsi hiányziknak legyen-e köze a pénzhez, vagy nem?

***************


***************

A kedves alkotók úgy döntöttek, hogy inkább ne korlátozzuk a kreatívok szabadon szárnyaló fantáziáját holmi tárgyhoz való ragaszkodással, inkább hagyjuk őket válogatott marhaságokat kitalálni, és függetlenül a marhaság mibenlététől, minden esetben a marhaság megoldása végett valahogy mégis ezen intézménybe kelljen telefonálni egy kis pénzhitelért. Tehát akár a macska farkából hiányzik egy kicsi, akár az apád… jaj majd kimondtam mijéből, kisebb összegű kölcsönért sürgősen hívja a nevezett pénzintézményt. És lám, dőlnek is szép számmal a hülyébbnél hülyébb ötletek. Például, hogy valami virágot szeretne letépni egy stájer kolléga a Brünhildájának valami szakadékból, de a nadrágtartója túl rövid ahhoz, hogy azon lógva elérje azt. Ezért azonnal kölcsönért kell fordulnia az itt szereplő pénzügyi zéertéhez. Világos, logikus, illetve dehogy logikus. Direkt nem. Hanem ez így nagyon-nagyon vicces.

A mellékelt példában pedig azért kell az intézményhez fordulni, mert jön az a kövér pacák a napernyő alatt heverő csinos nőhöz (rajzról van szó, lehet, nem is csinosnak szánták), és akkor valami kicsi megint hiányzik. De mi? Könyörgöm mi? A nő mutatja, hogy nem, nem, a kövér bácsi elgondolkodva simogatja a bajuszát, majd a nő kinyújtja egy vezetékes telefon kagylóját az ernyő alól, mert az van neki ottan, és akkor az ember tud telefonálni egy kis gyorskölcsönért. Igen, többszöri megnézés után észrevettem a bácsi rövidke mozdulatát, amelyet először a tanácstalanság testbeszédi kifejezésének értékeltem, de lehet, így kifogásolta a nő alatt elterülő matrac szélességét. És akkor az a megfejtés, hogy a matracból hiányzik egy kicsi. És a nő tehát nem azért tiltakozik, mert nem akarja, hogy egy ilyen csúnya kövér bácsi csak úgy egyszerűen mellé feküdjön, az mehetne, csak hát a matrac, az a keskeny. Persze lehetne úgy is értelmezni, hogy már csak egy kicsi hiányzik a bácsi fogyókúrájából, hogy a néninek tetsző méretűre fogyjon, és a költséges fogyasztó étrendhez szükséges pénzből hiányzik csak egy kicsi. Na így legalább tényleg pénzügyben kéne telefonálni. Hülye vagyok, hiszen a nagyobb matrac is pénzbe kerül. És mondjuk pont most fogyott el a pénzük az utolsó fillérig. Aztán úgy is lehetne értelmezni, hogy a kreatív agyából hiányzik egy kicsi, miszerint azt képzeli, ezek nagyon vicces etűdök, és így lehet leginkább az embereket arra csábítani, hogy ha csak egy kicsi hiányzik, akkor esetleg ide menjenek a kicsiért.

Szerintem megint hülye vagy, hiszen ezek csak ilyen rövidke, hangulatkeltő bevezetők, aztán úgyis elmondatik, hogy mi újság. És valószínűleg egyedül vagyok azzal is, hogy nézve ezen alkotásokat, mindig érzek valami kis apró lelki zökkenőt, amikor nem értem, hogy a vázolt esetekben mi a fenéért kéne kis összegű kölcsönöket felvennem. Azt hiszem, a kedves kreatív kartársak lebecsülik ezeket az apró lelki zökkenőket. A rövidke reklámidő alatt (itt mindössze tíz másodperc) ne legyen semmi, de semmi, ami a néző figyelmét akár csak egy árnyalatnyit is elterelheti, mert ekkor az üzenet máris elszállhat a levegőbe. Ha pedig nekem ezen a logikai bakugráson picit töprengenem kell, akkor honnan fogom tudni, hova kell mennem, ha csak egy kicsi hiányzik? Ott fogok állni az utca közepén tanácstalanul azzal a pici hiányommal, és próbálom majd felidézni, hova is kell fordulnom tulajdonképpen. Na jó, persze hogy tudom, hiszen egyrészt e reklámok számtalanszor elhangzanak, másrészt azért arányosan elég hosszan láttatják a vonatkozó referenciát. De akkor is tartom a fentieket, mert miért ne lehetne egy reklám egyszer végre hibátlan? Pontosabban miért ne lehetne egy reklám egyszer végre olyan, amilyen szerintem hibátlan? Most miért, akkor máris beképzelt vagyok, ha szerintem az hibátlan, ami szerintem hibátlan?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}