1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

GLOBUS reklám

*************************

GLOBUS könnyen nyitható termékek ? 15s +++ Értékelés: 3,8/10

Nos, úgy látszik, nem tudom megszokni. Akárhányszor látom, mindig megdöbbenek a kreatív képzettársítás ilyen mérvű szabad szárnyalásán, a kreatív fantázia szinte világokat átfogni képes erején. Komolyan mondom, könnybe lábad a szemem. Vitán felül, ez katarzis. Kapcsolatot teremteni egy könnyen nyitható szendvicskrém és egy életre szóló szerelmi házasság között, ez ám a profizmus. Mit profizmus, ez ám a valódi művészet. Vagy bűvészet?

***************

***************

Most miért? Szerinted nem lehet úgy beleszeretni egy szendvicskrémbe – ráadásul ha az még könnyen nyitható is – hogy ez az érzelem egy életre szóljon? Igenis örök hűség jóban, rosszban, amíg a nagykapa el nem választ. Jöhetnek itt más márkák szendvicskrémjei, májkrémjei, pástétomai, kolbászai, bepróbálkozhatnak mindenféle házi készítmények is, vagy esetleg egy-két magunk által kikísérletezett recept, vagy a nagyi jól bevált dolgai, jöhetnek bármilyen francia, vagy egyéb náció mesterszakácsainak nevetséges készítményei, én már választottam. És igen, ez a választás, akárcsak az életünk párjára vonatkozó, egy életre szól. Mintegy az égben köttetett, amíg csak a nagyharang el nem ás. Hát kinek nem nyilvánvaló ez a fajta emocionális egybeesés?  Ki meri kétségbe vonni egy ilyen mély kapcsolat őszinteségének lehetőségét? Azonos szint. Életem párja és a könnyen nyitható húsipari termék. És ha jól belegondolsz, voltaképp életed párja is az. Nem? Na ugye, most már látod, milyen szépen egymásra rímel a két dolog.

Hát ebben áll a zsenialitás. Most hogy megértetted, trivialitásnak tűnik az összefüggés. Mondhatni triviálisan egyszerűnek. De mégsem te jöttél rá, és nem is jöttél volna rá soha. Ehhez egy zseniális kreatív egészen másképp látó szeme kellett, amely sajátos szűrőjén keresztül számodra is érthetővé konvertálta az objektív valóság egy újabb darabkáját. A művész szeme.

Hogy hogyan csinálja? Belepillanthatsz a módszerbe, feltárhatod eszközeit, mégsem leszel képes azokat alkalmazni. Mert egész egyszerűen nincs meg benned az ehhez szükséges talentum. Csak csodálni tudod, de nekünk, közönséges földi halandóknak ez éppen elég. Betelünk vele, merítkezünk belőle.

Nézd csak mi történik? Kilenc másodpercben bemutatásra kerül egy párkapcsolat története, egészen a gyermekkorig visszatekintően. 1970-ben a kisfiú és a kislány között még csak a szeretet él, a legjobb barátok ők feketén-fehéren. Együtt lógnak, fagyiznak, nyalókáznak. Nem nem úgy, hiszen még nem ivarérettek. Ártatlanul. Aztán, ahogy az idő vasfoga előrevágtat, máris 1985-ben találjuk magunkat, a két fiatal, immáron ivaréretten örök hűséget esküszik egymásnak. Engem mondjuk érdekeltek volna a kamaszkor izgalmas játékai is… nem, dehogy, én csak arra gondoltam, vajon akkor is könnyen nyitható volt-e a húskonzerv?

Közben a narrátor bársonyos hangja még inkább hozzásegít a történet fonalának felfejtéséhez. „Szeretetből szerelem. Választás, amely elkísér egy életen át.” Tehát szeretetből szerelem, vagyis ahogy a fekete-fehérből az izgalmas kamaszkoron át kialakul a szerelem, majd a választás, hogy akkor már akár a feleségem is lehetnél, és ha peched van, ez elkísér egy életen át… nem dehogy tapasztalatból beszélek anyukám, ez csak olyan viccesség. Aztán napjainkban, ahogy azt a felirat is hirdeti, mindent, ami jó, megosztunk szeretteinkkel. És ez annyira, de annyira ül esetünkben is, mert ugyebár itt vannak ezek a könnyen nyitható húskészítmények, amelyeket szintén egy életre választunk, és tényleg megosztjuk szeretteinkkel, hiszen amikor megvesszük, és hazavisszük, akkor nem egyedül zabáljuk fel az egészet. És tudod mit fedeztem fel? Hogy azokon a bizonyos fekete-fehér filmkockákon talán nem is fagylaltot, vagy nyalókát esznek a gyerekek, hanem már akkor is valamilyen vonatkozó cégtermékből nyalakodnak. Ha jól figyelsz, felfedezheted, hogy egy kiskanál van a srác kezében, és valami dobozféle a másikban.

Hát igen, ezzel is milyen érzékenyen rá van tapintva a lényegre, engem is hiába kínálgatott apám, anyám fagylalttal, nyalókával gyerekkoromban. Mindegy volt nekem, hogy állatkert, vidámpark, vagy strand, csak egyet akartam mindig. Könnyen nyitható sertésmájkrémet.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}