2.6 1 1 1 1 1 Rating 2.60 (5 Votes)

Invázió üzletlánc reklám

*************************

Invázió üzletlánc - 16s +++ Értékelés: 3,8/10

Most tessék megmondani, de őszintén. Hát szükségünk van nekünk bármiféle kreatívra? Például aki már elért valamit az üzleti életben, bizonyára elég kreatív ahhoz is, hogy összedobjon egy vacak reklámot. Mi az neki? Még hogy horribilis összegeket fizessen ki valami elvarázsolt agyú kreatívnak, meg egy amúgy munkanélküli filmrendezőnek, majd pont hogyisne. Épp ezért tart itt az üzleti életben, mert tudja, mi az hogy ár-érték arány.

***************


***************

Tessék csak jól megnézni ezt a költségtakarékos klipet is. Nem kell ide több helyszín, köztük esetleg külföldi is, nem kell ide hatalmas stáb büfé kocsival, nem kell ide szinte senki. Itt van a saját boltunk, a saját alkalmazottaink, szerintem még a kamera is saját, és legfőképpen itt van a saját ötletünk. Illetve ha jól tudom, az Invázió nem a Klapkáé, csak a nagy sikerre való tekintettel megkérték, hogy nekik is csinálna már egy reklámot. És íme, ismét remekmű született.

Most miért? Ha egyszer valaki meg van áldva a tehetség ily sokféle manifesztációjával, akkor ne is rejtse azokat véka alá. Kezdjük mindjárt a megjelenéssel. Hát igen, az a bizonyos őszülő halánték. A markáns, férfias arc, a sudár termet, hát mely nőnek ne akadna meg a szeme rajta. Aztán a színészi képességek. Még most is borsódzik a hátam, ahogy felidézem azt a jeges rémületet, amit a kiváló művész oly hatásosan érzékeltetett velem... illetve dehogy, még most is alig tudom visszafojtani a féktelen hahotázásomat, amikor felidézem az ironikus megfogalmazását a nem őszinte ijedelemnek, azt a voltaképp alig titkolt büszkeséget, hogy lám, szinte már terhes, ha az embert ennyire szeretik a nők. Az a mimika! Csak azt tudnám feledni? illetve mit is beszélek, zseniális!

Szóval tényleg? Ennek az Inváziónak a menedzsmentje összeült, átnézték a különböző profi reklámcégek ajánlatát, és döntöttek. Kiválasztották a legprofibbat. De lehet, úgy gondolkodtak, egy reklám mindenekelőtt váltson ki valamiféle erős hatást. Lehetne itt most művészieskedni, meg mindenféle filozofikus mondandót bedobni, de erre már rá se rántanak az egyszeri befogadók. De ha jól felnyomjuk az agyukat, ha nem hisznek a saját szemüknek, ha mégis igazat kell adni a nyolcéves gyereknek miszerint igenis el kell küldeni a tévének azt a rajzsorozatot, amit a napköziben készített, mert az egy nagyon jó cicás reklám, akkor bizony megjegyzik az üzenetet. És ki a profi az ilyen sallangmentes reklámok gyártásában? És ennélfogva ki a legolcsóbb? Egyébként az egy hülye közmondás, hogy olcsó húsnak híg a leve.

De térjünk vissza az erények taglalásához. Ugye a film mindjárt a lényeggel indít nagyon helyesen, nevezetesen hogy ez egy ruházati szaküzlet hálózat, vagyis ruhát, cipőt a ruha-cipő boltból. Szinte féláron. Hogy mihez képest? Azokhoz az üzletekhez képest, amelyekben pont kétszer annyiba kerül az ilyesmi. De ne kukacoskodjunk. A művész az üzenetet a ruhafogasok közt sétálva adja át, amelyek roskadásig meg vannak rakva áruval, és amelyek közt nagy számban válogatnak a boldog vevők. Aztán természetesen itt sem maradhat el a már védjegynek számító Klapka elem, a saját kezűleg felmutatott reklámfelület, egy tábla, amelyen az üzletlánc neve látható. És ahogy felmutatásra kerül e kellék, beüt a nagy poén. Két lenge öltözetű hölgy ront rá emberünkre, és kezdik lerángatni róla a zakót. Közben bájosan belemosolyognak a kamerába. Emberünk közben rémülten kiabálja, hogy szétszednek! És az a mimika! Csak azt tudnám? ja ezt már mondtam.

Nem, tényleg csak picit kellett gondolkodnom, vajon hogy jön ide az a poén? Már hogy miből következik, milyen előzetes helyzetre csattan, mire adja meg a humoros, de elgondolkodtató választ? Valaki azt mondta erre, hogy primitív, ócska és szánalmas, de ezeket a jelzőket vissza kell utasítanom. Hát nem értitek? Invázió! Vagyis a brand, a márkanév, a védjegy bevésését elősegítendő kerül alkalmazásra ez a vicces megoldás, hogy mintegy hirtelen valódi invázió éri szegény főhősünket, de persze nem kell megijedni, ez csak csinos nők inkább kellemesnek mondható inváziója, amire bizony egy ilyen megnyerő férfinak mindig számítani kell. Persze ezt te a megfelelő módon elérted, és megérted, hogy itt voltaképp a fantasztikus árubőségről, az áruk inváziójáról van szó. Hát most mond, minek kellett volna ide egy profi kreatív?

És ami az ár-érték arányt illeti, én nem tudom mennyibe került, de azt a két pofa sört én is gondolkodás nélkül megadtam volna érte.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 3/10

{mxc}