5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

DJUICE reklám

*************************

DJUICE Samsung Monte - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Hogy ki az igazi egyéniség, ez bizony nehéz kérdés. Mert vegyük észre, miközben mindenki igazi egyéniség szeretne lenni, aközben csupa olyasmivel próbálja ezt elérni, ami éppen hogy azonossá, vagy nagyon hasonlóvá teszi a nagytöbbséggel. Például korán elkezd cigizni, követi a divatot, és ugyanazokat a mondatokat, szófordulatokat szajkózza, amit az általa preferált politikai párt kommunikátorai diktálnak. Na de mi köze mindennek reklámunkhoz?

***************

***************

Az, hogy jelen vizsgálatunk tárgya is advertista, azaz a sokféle filozófiai irányzatból a reklámfilozófiai irányt képviseli, és mint ilyen foglalkozik az egyén és társadalom, egyén és közösség viszonyrendszerének tanulmányozásával.

Lenni, vagy együtt lenni - teszi fel mindjárt a bevezetőben a kérdést a szerző, egyszersmind irányt mutatva így az olvasónak az ezután következő fejtegetések megértéséhez.

Ez itt az igazi kérdés!

A szerző ezzel a - voltaképp költői - kérdéssel nagyon szellemesen mintegy áthallást enged meg a híres shakespeare-i monológ irányába, fellazítva, és így könnyebben emészthetővé téve a nehéz filozófiai szöveg szövedékét. Tehát nem úgy merül fel a kérdés, hogy lenni, vagy nem lenni, vagyis lét, vagy nemlét, hanem a nemlétet tagadva, azt mintegy megszüntetve-megőrizve, az együttlét reltivizációjában mutatja meg a csak puszta lét nemlétszerűségét. Vagyis a társadalmiság szükségszerűségére mutat rá az egyén különösségének viszonylatában. A következő megállapítás már erre építkezve bontja ki e viszonyrendszer abszolút magábanvalóságának esszencializmusát miszerint:

Hogy kapcsolatban lehetsz-e mindazokkal, akik miatt olyan lettél, amilyen most vagy. Igazi egyéniség.

És valóban, könnyen belátható, hogy ez az igazi kérdés. Mert képzeljük el, vajon mivé lenne az egyén, ha egy csapásra elvesztené a kapcsolatot mindazokkal, akik miatt olyan lett, amilyen most van? Tehát ugyebár akik miatt valódi egyéniség lett belőle, amint ezt a képi szimbolika nagyon szépen érzékelteti azzal, ahogy a sok, nyilván az adott egyénre ható emberekből álló csoportot magasabbról szemlélve, csoportosulásuk egy egyedi újlenyomatot formáz. Ez - gondolom - neked is azonnal átjött, vagy ha nem, sokkal mélyebben kéne elmerülnöd az advertista művek tanulmányozásában.

A lényegre térve a szerző tehát annak rémét idézi fel, hogy hirtelen elvesztheted a kapcsolatodat mindazokkal, aki egyedfejlődésed során személyiséged épp ilyenségére döntő befolyással voltak. Figyelem! Itt a kapcsolat egyáltalában való elvesztéséről van szó, vagyis nem engedünk meg holmi - a reklámozandó megoldástól különböző - egyéb kommunikációs lehetőségeket, mint például a személyes találkozás, levelezés papíron, esetleg elektronikusan, vagy netán a vezetékes telefonon történő információ csere.

De milyen is az egyén, amikor igazi egyéniség? Milyen attribútumok mentén írható le személyiségének unikális manifesztuma? Ezek a szerző szerint a következők: nagyon különleges, nagyon okos, nagyon közösségi. Samsung Monte. Mindig együtt.

Ugye világos. Ember és készüléke. Tehát amint gazda és kutyája között is sokszor meglepő a hasonlóság, ugyanígy az igazi egyéniség készüléke is csak igazi egyéniség lehet. Vagyis egy, vagy több tulajdonságában eltér minden más ember-, illetve készüléktársától.

Na most ugyebár köztudott, hogy az advertista filozófiát művelő embereknek külön nevük van. Úgy hívják őket, hogy kreatívok. Így hát szerzőnk is minden bizonnyal kreatív, hiszen hogyan is tudhatna másképpen ilyen magas színvonalon filozofálni? A zsenialitás ott érhető tetten, hogy költőnk... izé vagyis tudós filozófusunk ezen a magas szinten korreláltat két minőségi entitást. Ugyanis míg az egyik egyéniséget voltaképp sorozatban lehet gyártani, tehát itt nem egy egyed, hanem sokkal inkább egy készülékfaj, vagy populáció egyediségéről van szó, addig az ember esetében, noha azt is lehet sorozatban gyártani, mégis minden darab egyszeri és megismételhetetlen. Tehát a két minőségi entitás mintegy dialektikus harmóniában oldja fel az imaginárius koincidenciákat. (Vizsgakérdés!)

Konklúzió azaz végkövetkeztetés:

Az igazi egyéniségek a tapizós mobilra nyomulnak.

Nemrég megjelentek olyan tanulmányok is (pl. Kritikus), amelyek szerint szerzőnk koherenciája épp a végkövetkeztetésben szenved bizonyos mértékű megbicsaklást, ugyanis szerintük az igazi egyéniségek Fabergé tojásba beépített gyémántokkal kirakott mobillal nyomulnak, amelyek tök egyedi darabok, és csak a lepusztult agyú, tömegmanipulált egyen egyedek veszik ugyanazt a készüléket ezerszám, és hívják őket egységesen tapizós mobilnak. Legalábbis ahogy ezt adott kreatívunk elképzeli.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10