5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

EDF DÉMÁSZ reklám

*************************

EDF DÉMÁSZ - 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Azt hiszem ez egy ilyen brand építő reklám. Mondjuk én egy hangot sem értek belőle, de azt tudom, hogy a DÉMÁSZ az egy áramszolgáltató cég Dél-Magyarországon, és ezért nyilván arról van szó, hogy tőle vedd az áramot. Ne mástól. Biztos nagy a kínálat arra felé. Vagy ha ez hülyeség, akkor mit is kéne csinálnom?

***************


***************

Azt kéne te félagyú, hogy tanuld meg, mostantól nem DÉMÁSZ, hanem EDF DÉMÁSZ. És azért kell ezt neked tudni, mert nagyon minőségi szolgáltatás jön majd erről felől, illetve már most is, és hogy kinek legyen ezért áldott a neve. Bizalomépítés. Nyilván változott a cég tulajdonosi összetétele, és hogy te ettől ne rémüljél meg, minden rendben van, sőt még rendebben lesz. Na most hogyan kell egy ilyesféle üzenetet átadni?

Valami fehér buborékokkal teli gödörből emelkedik fel a kamera, és ha jól megfigyeled, a gödör szélén guggoló fiúnak, és a többi ott álldogálónak is ilyen fehér gömböcske van a kezében. Én már negyedszerre felismertem. A fiúé nyitva van, és azt mondja ő, hogy küld egy kis tiszta levegőt a jövőbe, hogy mindig legyen elég. Figyelem! Itt még fogalmad sincs, miről van szó, mi lesz a reklámozott termék. Legyen elég annyi, hogy itt van ez a kissé lökött fiatalember, aki egy sárga lufinyi tiszta levegőt akar küldeni a jövőbe. Az intézet többi ápoltja körülállja, és néznek belefelé a gödörbe, ami ezek szerint a jövőbe nyílik. Jobbra fent fehér felirat három másodpercig hirdeti, hogy az EDF felére csökkenti a CO kibocsátását.

A következő képen fehér ruhás zombik gyülekeznek egy furcsa totem oszlop köré valami réten. Kisfiú hangja szól, miszerint ha nagy lesz olyan autója lesz, amelyben sosem kell elemet cserélni. Egyébként nekem már most is olyan van, benzinnel megy. Fehér felirat jobbra fent: Az EDF fejleszti a világ legnagyobb villanyautó-flottáját. Egészségére. De ki az az EDF?

Kamera emelkedik, nyit, a magasból látjuk a zombi sereget, itt fent madarak röpülnek és egy ember, olyan bőregeres, lebernyeges ruha félében. Fiatal lány közli, hogy ő egy nap a madarakkal fog repülni. Szomorú, hogy az ápoltak közt ilyen fiatalok is vannak. Jobbra fent felirat hirdeti, hogy ez a jóságos EDF megvédi a madarakat a villanyvezetékek okozta balesetektől. Pláne fontos ez, ha még ez a kiscsaj is ott fog repkedni.

Űrhajós dolgozik az űrben, egy űrállomás körül. Érett férfihang mondja, hogy ma azon dolgozunk, hogy ez a jövő valóra váljon. Vagyis a gömböcskés gödrös elmeháborodott társaság, a zombi sereg, az elem nélküli autó, és a batman csaj a balesetmentes villanyvezetékek között. Fehér felirat mondja közben, hogy az EDF 2020-ban zöldforrásból fogja előállítani energiája egyötödét. Zöldhagyma például, hogy értsd.

Aztán hirtelen olyat mond a férfihang a következő mondatával, hogy küldj te is valamit 2030-ba az időkapszulával. Már úgy tetszik érteni, menjek le a postába, az értékcikkes ablaknál kérjek egy időkapszulát, tegyek bele valamit - nyilván többféle méretű időkapszula kapható - és adjam fel könyvelt küldeményként (ajánlva), sürgősséggel (expressz). A hölgy majd felteszi a mérlegre, rám szól, hogy csak 2030-ba lehet ma küldeni, 2032-be nem, javítsam ki a címet, majd beárazza, fizetek, viszontlátásra. A férfihang viszont bővebb tájékoztatás helyett azt közli, hogy a DÉMÁSZ mostantól EDF DÉMÁSZ-ként építi azt a holnapot, amelynek érdemes üzennünk. Szóval nem minden holnapnak érdemes üzennünk. Bár szerény véleményem szerint, ha lesz holnap, az már önmagában szép eredmény, úgyhogy mindenképpen érdemes üzenni neki.

Aztán látható még egy honlapcím, és felvillannak helyszínek és dátumok is. Hogy mi lesz ott, ki tudja. Persze ha megjegyezted az alig olvasható honlapcímet, talán ott többet megtudsz.

Tulajdonképpen ügyes. Ugyanis az embert azonnal kínzó kérdések kezdik el gyötörni. Mi a jó nyavalya volt ez? Milyen időkapszula? Hova üzenjek? Hogyan? Miért is? Kivel szórakoznak itt? Mik azok a buborékok?

Azok az időkapszulák hülyegyerek. Mert én gondosan tanulmányoztam a honlapot és kikövetkeztettem. Te is menjél oda, ha még létezik, amikor ezt olvasod, és mivel én a honlapnak is csak a felét értettem, kérlek küldd el a megfejtést. Mikor, mi és hogyan fog történni? Mikor, mit kell nekem csinálnom? És hogy mit javasolsz, hova menjen az a marketing kommunikátor, aki ezt a zagyvalékot előállította, elfogadta, megvette és terjeszti.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}