1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Nescafé reklám

*************************

Nescafé Gold - 30s +++ Értékelés: 7,0/10

Annyira nehezen szánom rá magam, hogy olyan reklámról írjak, amelyben nem sok alázni való van, mert az nem vicces. Alázni sokkal viccesebb. Az hálás téma. Olyan unalmas mondani, hogy ez is jó benne, meg az is jó, hogy szinte kerülöm az ilyen, mintegy nézhető reklámok milyenségének taglalását. De mondták nekem, hogy azért most már feltűnő, hogy mindig fikázok. Hadd fikázzon más is.

***************


***************

Na jó, legyen neked karácsony, itt van ez a kávé reklám. Rögtön azzal indít, hogy ez egy kávéreklám. Már hogy azonnal mutatja a terméket. Én nem ezt tenném. Mutatnék egy ronda meztelen macskát. Tudják, az most divat. És semmi köze a kávéhoz. Tennék alája idegtépő fémzenét. Erre itt meg elindul egy kellemes zene, és látjuk, amint forrón gőzölög a fekete ital, egy szép csészében.

Nálam ehelyett bejönne egy mocskos disznó, és akkorát böffentene, hogy a meztelen macska kiesne a bőréből.

A mellékletben viszont egy család látható, méghozzá minden korosztály, amint kedélyesen kávézgatnak, sütiznek egy hangulatos otthoni környezetben, és nagyon lejön, hogy ez a kávé milyen finom lehet. Háttérben karácsonyfa csillog.

Az én filmemben pedig a macska és a mocskos disznó társaságához csatlakozna egy hüvelygomba, akinek egy olyan áttetsző fika a barátja, aki nem szeretné, ha lespriccelnék a legújabb orr-sprayjel. De mindnyájan nagyon enerváltak s álmosak. Így közelítenék én a kávé témához.

Ehelyett mellékelt filmünkben a kávét élvező férfi az aranyosan csillogó csészén tükröződve hirtelen megpillantja a háttérben lopakodó télapót, amint éppen kifelé slisszol a szobából. Hátranéz, de már csak a télapó eltűnő árnyékát látja.

Én azért erősebben fogalmaznék, miszerint az én társaságom már annyira enervált, hogy nem figyelnek egymásra, a disznó véletlenül felszippantja a fikát, a macska véletlenül ráül a hüvelygombára, a disznó véletlenül ráfekszik a macskára, és a disznóra meg véletlenül ráömlik a forró kávé, ami ott rotyog a tűzhelyen, mert a konyhában vannak ők éppen. Ami egy kész disznóól. A disznó visít, a macska megdöglik, a hüvelygomba női szappanoperákat néz a tévében, a fika köszöni jól van. Szlogen: a jó kávé mindig hat. Esetleg hét.

A fenti filmben viszont öröm van és ajándékosztás, valamint a télapó, aki szintén ezt a kávét issza szemmel látható élvezettel. Majd kacsint nekünk egyet.

De hát már ne haragudj, ez a lopakodó télapós izé, ez nem egy nagyon gyenge poén? Máskor teljesen szétcikized az ilyen dedós poénokat, hogy na pont a télapó megy be nekik ottan, tiszta röhej, meg ilyesmi, most meg semmi gond?

Nos az van fiacskám, hogy mérték, és arány. A főszereplő itt jól láthatóan az igen hatásosan fényképezett kávé maga. Ez uralja a terepet, és jól teszi, mert ő a termék. Így lehet minden más csak só az édes süteményben, ami ugyebár önmagában nem érezhető, de mégis segít kiemelni a fő ízeket. Nem a télapóra építkezik, hanem a kávéra. Nem poénra hajt, csak kellemes érzéseket kelt. A kacsintó, kávézó télapó akár egy színes lapban is megállná a helyét, mint kávéhirdetés. Nincs vicces, a lényeget elnyomó sztori. Nem tudom, fogod már?

Jó, nyilván lehet még ennél is jobb reklámot készíteni, itt van mindjárt az én disznós kávéreklámom, amit fentebb vázoltam. De lásd be, nem lehet mindenki kreatív zseni.

*******************************************************************************

Értékelés: 7,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}