1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

Unicredit reklám

*************************

Unicredit 2 hónapra lekötött forintbetét - 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Adott bankunk esetében az előző koncepció a "talán" szóra volt felépítve. Több spot is arról szólt (ld. keresőnkbe ha beírod a bank nevét), hogy látványosan áthúzatott a "talán" szó, és kiderült, hogy nem talán, hanem biztos. De ennek mostantól vége. Talán rájöttek az alkotók, hogy a "talán" szó hangsúlyos szerepeltetése, függetlenül attól, mi következik utána, talán mégis némi bizonytalanságot sugároz inkább.

***************


***************

Ehelyett az általános "good feeling" sugárzására tértek át, így kívánják a bizalmat a cég iránt építeni. Persze ez nagyon is érthető, hiszen a termék iránti bizalom építésére, annak sajátosságainál fogva, egy harminc másodperces reklámban legalábbis nehezen nyílik lehetőség. Már ha az ember nem zseni. Gondoljunk csak bele, hogyan lehetne például speciálisan a két hónapra lekötött forintbetétre testre szabni egy filmecskét, nem beszélve a termék szignifikáns különbségeinek érzékeltetéséről mondjuk a négy hónapra lekötött forintbetéthez viszonyítva. Ugye lehetetlen? Marad tehát az általános kellemesség sugárzás végén egyszerűen a termék megnevezése.

Illetve várjál csak, ahhoz mit szólnál, hogy drágám, mennyi időre is utazol el? De hát tudod szívem, minden évben pontosan két hónapra. És mint mindig, most is jól felbosszantottam magam azon, hogy pont két hónapra nem tudom lekötni a forintbetétemet, pedig kint csak a lúdtalpbetétemet, meg a tisztasági betétemet használom. Hát nem bosszantó, hogy addig a forintbetétem csak alacsonyan kamatozik? Igen drágám, de ennek már vége. Megvan a megoldás. Íme itt van a nagyszerű... stb. Ez sem tetszik? Na jó, nem bánom, maradjunk az általános jó érzés sugárzásnál. És azt hogy kell?

Például így. Mosolygós férfi órájára néz, kezdődik a nap. Örül neki. Kutya szalad az ágyon ébredő fiatal nő fejéhez, na, indulunk? Ezt a nő mondja. Közben te észreveszed a két másodpercben, mert a szaladó kutya nem vonja el a figyelmedet, hogy a nő nem magányos, mögötte egy férfi sejlik, tudod, mert a nőnek összesen három keze látszik. Tehát boldog kapcsolatban él. Azt is észreveszed, hogy egy kis piros labdát is tart az ágyban a nő, lehet akár a kutyáé is, ha jön, de lehet, házaséletük változatosságát szolgálja. Mindenképpen örömforrás. Óranéző férfi autóban ül, boldog izgatottsággal dobol az ujja a kormánykeréken, jó úton járok, mondja magában. Nő utcán kutyával halad, tudom merre tartok. Értsd átvitt értelemben is. Férfi autóban, mindjárt ott vagyok. Örül. Nő piros labdát kutyától elvéve azt lendületesen felhajítja, gyerünk! Férfi már a bank belső terében, boldog mosollyal az ajkán, büszkén gondolja, itt dolgozom. Asztalhoz leül, szemben nő már ott ül és mondja, itt a pénzem is dolgozik, és ezzel átnyújtja a piros labdát a boldog bankos pasinak, aki itt dolgozik. Az fogja és felénk hajítja, ami így átalakul a banki logó részévé. Majd jön a termék megnevezése. Záró szlogen: ez így gömbölyű.

Ja. Erről van szó. Szimbolika. Mind a két szereplő örömmel, magabiztosan és céltudatosan jár egy-egy biztonságos úton, amelyek a bankban keresztezik egymást mindkettőjük kölcsönös előnyére, hasznára. Itt nyújtja át a nő kvázi a banknak bizalma labdáját, pénzügyi megbízását, és ekkortól már a banknál van a labda. És ez így teljes egész, így tökéletes, így gömbölyű, mint a logó kis piros labdája. És akkor te megnézed ezt a sok örömöt és tökéletességet, és te is ilyen örömteli tökéletes hangulatba keveredsz, és rögtön te is tudni fogod, merre tarts a pénzeddel. Ide, ebbe a bankba. Persze csak ha nem vagy teljesen hülye.

Ugyanis mivel az összes többi bank is ilyen örömteli, boldog, mennybéli helynek mutatja magát a reklámjaikban, te inkább összehasonlítod az ajánlataikat, és megfigyeled például, milyen gyorsan követik az ügyfél számára kedvező irányba is a nemzetközi pénzvilág mozgásait kamatpolitikájukkal.

De barátocskám, a buta bácsik és nénik nem mind olyan lángoló agyúak, mint te, rájuk igenis hatnak az ilyen édes, kedves, bájos, szellemes "attitűd modulátorok", nem fogják itt képkockáról képkockára szétszálazni a történetet, nem fognak itt szimbolikákat élve boncolni. Ki erre rezonál, ki arra, aki pedig pont erre, az bejön hozzánk. Hidd el, így működik ez.

És anyád hogy működik?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}