1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Borsodi sör reklám

*************************

Borsodi sör - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Ha ez így megy tovább ezekkel a vicces sörreklámokkal, én kidobom az összes Karinthyt, meg Rejtőt, meg a Hofi lemezeket és videókat, mert humorban közelébe se jönnek e rövid etűdöknek, úgyhogy én már csak ezeken fogok élni humorilag a számomra még rendelkezésre álló időben. Te, olyan hatással vannak rám, ha meglátok egy palack ilyen sört, hát a röhögéstől meg se tudom inni. De azért kifizetem, nyugodj meg.

***************


***************

A koncepció röviden úgy néz ki, hogy ráérsz még valami kellemetlent tenni, inkább igyál egy üveg Borsodit. Ja meg, hogy az élet habos oldala. Ez a szlogen továbbra is. Ez olyan oltári tuti baró szlogen, hogy ezt még sokáig megőrizzük a szívünkben. Na most amikor a főhős éppen valami kellemetlen esemény sodrásába kerül, illetve csak majdnem, akkor pont jönnek a sörcimborák, és jól kimentik. De nagyon fontos, hogy legalább harminc ilyen spotot tessenek megrendelni, hogy a fogyasztó megtanulhassa, pontosabban észrevehesse, mintegy elabsztrahálhassa a közös lényeget, miszerint mindegyik erre a "ráérsz még" szálra van felfűzve. Ennek be kell vésődnie. Például ha ezek után otthon az asszony azt mondja, ej ráérsz még leszaladni a boltba fiacskám, akkor a férj, mintegy poszthipnotikus parancsnak engedelmeskedve azonnal előkapjon egy Borsodit a frigóból, és ha nincs éppen ilyen sör otthon, akkor azt mondhassa dühösen az asszonynak, hogy dehogy érek rá, és azzal tüstént lerohanjon a boltba Borsodiért. Vagy ha az iskolában a tanárnő odaér a Pató Pálos versben, hogy ej ráérünk arra még, akkor az egész osztály csapot-papot otthagyva, hirtelen leszaladjon sörért.

Na de ravasznak kell ám lenni! Mik legyenek ezek a kellemetlen helyzetek? Nagyon viccesen kellemetlennek kell lenniük, nehogy a néző a kellemetlenséget kapcsolja a termékhez és nem a viccességet. Például ugye nagyon kellemetlen, amikor a szívünk választottja bemutat minket a családjának. Már persze ha feltételezzük, hogy az a család is kellemetlen. De ha nem is az, biztos, hogy izgulunk egy ilyen esemény előtt. Igaz, jelen esetben a menyasszonyunk is kellemetlen, nem is értjük, miért a menyasszonyunk, a múltkori reklámban például simán odalökött minket a gorillák karmaiba, ott az állatkertben, csakhogy magát mentse. Szerencsére a gorillák álruhában a mi sörcimboráink voltak nagyon viccesen. Itt viszont a sörcimborák elloptak egy tűzoltóautót, de lehet, ez a foglalkozásunk, és akkor nem lopták, és azért használják most nem rendeltetésszerűen, hogy kimentsenek minket a kellemetlenségből. Most jobban megnézve, azt hiszem mégse ez a foglakozásunk, mert akkor nem lennénk eleinte ennyire megijedve. Akkor mégiscsak lopták. Na de ugorjunk, nem ez a lényeg.

A lényeg az, hogy roppant undorító családja van a menyasszonyunknak, és éppen egy roppant undorító kerti grillpartin nyomulnak. Ráadásul még a kertkapu is nyikorog. Aztán valamennyien elkezdenek minket nyalni-falni, tök gusztustalan. Na ekkor érkezik a lopott tűzoltószerelvény, és a tűzoltófecskendő erős vízsugarával tök viccesen szétkúrják az egész partit. Minket meg elrabolnak, illetve megmentenek, mert RÁÉRSZ MÉG BEMUTATKOZNI ugyebár. És akkor vedelünk sört nagyokat röhögve, hogy ez milyen egy jó balhé volt. Tényleg, a menyasszonyunk is milyen undorítóan visítozott habbal beborítva, hogy Norbííí! Pedig nem is habbal locsoltunk. Persze ha úgy vesszük, ez visszavágó volt a múltkori gorillás cserbenhagyásért, és különben is, azt hiszem ezek után az egésznek vége, elvégre ráérsz még megnősülni.

Nos azt hiszem sikerült érzékeltetnem, hogyan forgatja virtuóz módon a humor fegyverét ez a reklám, és hogyan tapint rá fogyasztói insight-unk lényegére, aminek révén erős indíttatás lesz úrrá rajtunk, hogy pont ennek a márkának a fogyasztásában lássuk hangulati hullámvölgyeink áthidalásának eszközét.

Meg vagyok győződve róla, olyan jól sikerült nekem most ez az érzékeltetés, hogy ha valaki csak ezt az írást olvassa, ugyanúgy az adott sör feltétlen híve lesz, mintha magát a filmet látta volna. Tudom, ez azért nem ugyanaz, ezért csak egy olyan nyolc százalékra gondoltam. Méltányos, nem?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}