5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Soproni Sör reklám

*************************

Soproni Szőke Ciklon sör - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Nemes feladatra vállalkozott egy reklámcég alkotógárdája. Elhatározták, igenis a kultúra nagyköveteivé válnak még akkor is, ha a lelketlen tőkés tulajdonviszonyok között mindenféle árucikk fogyasztására manipuláló reklámipari termékek előállításából kényszerülnek megkeresni a mindennapi betevőt. Majd ők igenis kicselezik ezt a kényszert, és valódi értékeket fognak becsempészni e talmi csillogásoktól elvakított fogyasztói világ kommunikációs közegébe. Vélhetőleg így kerülhettek a nagy költő hősi eposzának sorai egy sörreklámba.

***************


***************

Önök persze most felvethetik, de hiszen pont fordítva van, nem megismertetni szándékoztak az alkotók, hanem az ismertségre, a közismertségre támaszkodva felismertetni szerettek volna. Hisz kinek ne ugrana be azonnal a közismert mű felidéző mivolta nyomán a szomjúhozó puszta, és ennélfogva a szomjúság érzete maga, amire igencsak jó válasz lehet egy nyelet jéghideg sör. De itt tévednek Önök. A mai fiatalság gondolatvilága már szabad. Azaz nem béklyózzák már le asszociációs bázisukat mindenféle nehéz és veretes szerzők gondolati konstrukciói, amelyek mintegy helyettük beszélnek, helyettük kimondva a mindenkori frankót. Ilyesmi már nem gátolja a mai fiatalok könnyű és veretlen gondolatait, kimondaniuk sem igen kell már semmit, tehát nem szorulnak rá holmi lényeglátó, tömörítő költői segédletre. Nem, nem, dehogy üdvözlöm én ezt az állapotot, dehogy mondom én azt, hogy ez az egyfajta gondolattalanság kívánatos volna, még akkor sem, ha ez kétségtelenül bizonyos értelmű szabadságot, a gondolattalanság szabadságát kölcsönzi is a mai ifjúságnak. Tehát igenis állítom, a bemutatott reklám alkotógárdája nem felismertetni, hanem megismertetni szándékozott, megismertetni hazánk sörfogyasztó fiatalságát a Toldi című hősi eposz tanulságos világával.

Elnézést esztéta uram, de most jövök a filmgyárból, az egész dolog egészen máshogy van. Véletlenül kihallgattam egy beszélgetést, mert tetszik tudni én vagyok ott a kézbesítő, meg a büféből is hozok bármit ha kérik, de ez most nem érdekes, szóval éppen beszélgettek ketten, valami producer és még valaki fejes. És az van, hogy a Toldiból musicalt akartak csinálni. Filmen. És akkor indul az egész a pusztával, látjuk ahogy ég a napmelegtől a kopár szik sarja, meg van ott egy tikkadt szöcske is, és amikor vége az első versszaknak, akkor hirtelen Toldi lábát látjuk, amint erőteljesen a kopár szikre toppan. A szikkadt szöcske kissé hátrál, dinamikus zene indul. Ez tulajdonképpen a nyitány. És akkor ahogy a hősnek a szemével körbe nézünk mintegy, úgy zöldül ki a táj, mert az ő szemében ez a magyar puszta minden körülmények közt gyönyörű. Na itt merült ki a pénzügyi keret. És akkor azon tanácskoztak, mit csináljanak, itt van ez a már leforgatott harminc másodperces anyag, beleölték azt a rengeteg pénzt és energiát, az nem lehet, hogy a sok színész, meg az egész stáb hiába dolgozott, mert ki tudja mikor lesz megint pénz. Megszorításos idők járják. Azt mondják, a fővilágosítótól jött az ötlet, hogy adják el a már kész részt reklámnak. Az majd hoz pénzt a folytatáshoz. Nagy vita kerekedett, a rendező üvöltözött, hogy ő nem fog prostituálódni, meg ilyesmi, de aztán a többiek meggyőzték. És mivel pont ettől a sörtől rúgtak be, őket keresték meg először és bejött. Csak a Toldi lábát kellett kicserélni egy palack adott sörre, plusz egy kis animáció, a végére ragasztani az üzenetet és már kész is volt. Aztán azt is mondta a producer, hogy így ezek szerint sokkal könnyebb pénzt szerezni, hagyják a Toldit a fenébe, és ezentúl csak reklámfilmek gyártásával foglalkozzanak.

Á nem kell ezt bonyolítani. Én most jövök a fókuszcsoportos vetítésről, nekem tökre átjött az üzenet, volt nagy szárazság, még a tücskök is döglődtek, meg a föld is tök repedt volt, aztán jött a sör, jó hideg volt, és minden zöld lett. Szőke Ciklon. Úgy hívják. A sört. Majd veszek ilyet. Persze akkor legalább mutathattak volna a sáska helyett valami dögös szőke bulát inkább. A szöveg? Ja azt nem értettem. Olyan szavak volta benne hogy szik, meg sarj, meg tors. Valami metálos szöveg lehet, csak mondva volt. Nem úgy énekelve. Érted.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}