0.0 of 5 (0 Votes)

Vodafon reklám

*************************

Vodafon bonusz - 40s +++ Értékelés: 5,8/10

Látták? Nem semmi. Már az, ahogy a gatyájába ugrott a fiatalember. Felugrott, jól felhúzta a térdét méghozzá annyira, hogy a fél kézzel tartott gatyája épp a bokája alá került, majd pontosan beleugrott a két szárba. Persze egy gatyát fél kézzel nem lehet úgy tartani, hogy deréktájt merev karikát formázzon. Ehhez a gatya segítségére is szükség van.

***************


***************

És amint az látható is, a gatya korca szépen, engedelmesen alávízszintesedik  a mozgékony fiatalembernek a minél hatékonyabb beleugrást elősegítendő. Mindenesetre tényleg nagyon hatásos, mint látvány.

A film arról szól, hogy a jeles mobilszolgáltató ügyfeleinek mindent fél kézzel kell elintézniük, mivel a másikkal állandóan telefonálnak. Azért telefonálnak állandóan, mert volt annyi eszük, hogy olyan tarifa csomagot válasszanak, amihez mindenféle bónuszok járnak, és így szinte ingyen van az egész.

Ma tehát azt tanuljuk meg e példa kapcsán, hogy kétféle módon lehet igényt felkelteni. Az egyik, hogy bemutatjuk, miért és mire is kéne az adott terméket használnunk, miért leszünk boldogabbak tőle. Bemutatunk tehát valamiféle helyzetet, amiből nyilvánvalóan kiderülnek ezen előnyös hasznosságok. A másik lehetőség, bemutatjuk, hogy az adott termék milyen olcsó, milyen előnyös feltételekkel lehet most megvásárolni. Ez utóbbi különösen akkor lehet hasznos, ha a termék értéke amúgy már nyilvánvaló a potenciális fogyasztók túlnyomó többsége számára, mi több, rendszerint vágyaik tárgyát is képezik, de nincs meg az anyagi tehetősségük annak birtokba vételére. Például egy jacht személyzettel olyan jószág, amivel kapcsolatban nem kell sokat magyarázkodni, miért lenne jó számunkra egy ilyesmi dolog birtoklása.

Na most japán kutatók megfigyelték, hogy ha ingyen kaphatók a telefonpercek, akkor az emberek éjjel-nappal telefonálnak. Egyszerűen nem tudják abbahagyni. A dologban az a különös, hogy amikor mondjuk személyesen találkoznak, akkor képesek hosszú hallgatásokba merülni közösen, de ha telefonhoz jutnak ugyanők, elszabadul a pokol. Egyszerűen nem tudják abbahagyni a pofázást. Csak a pénztárcájuk tartja vissza őket. Na ezen segít most ez a grandiózus ajánlat. Például ha vettél egy 200 db percet tartalmazó csomagot (5000 Ft/hó), akkor a hétvégén nem kevesebb (de nem is több), mint 1000 percet telefonálhatsz ingyen, persze csak akkor, ha belföldi vodást hívsz. Ez több mint 16 óra! Most már csak az a feladat, hogy a világot tedd belföldi vodássá, és itt a Kánaán. De nem akarom leszólni, tényleg néha szoktam én is hétvégén lázasan telefonálgatni. És akkor tényleg én is így veszem fel a nadrágomat.

Igen, tudom, a reklám persze kicsit túloz, egészségesen karikíroz a mondandó kidomborítása érdekében, vagyis mindig oda kell gondolni, hogy "szinte". Szinte le se tudod tenni a mobilod. És ekkor szinte arra kényszerülsz, hogy te is olyan zseniális módon töltsd meg a zsemlédet belevalókkal, ahogy a gatyába ugrós fiatalember teszi.

Jaj, majd elfelejtettem megemlékezni a spot dicsérendő gesztusáról, amit az idősebb célcsoport felé tett. Ugyanis a kórosan túlmozgásos fiatalok mellett láthatunk egy kötögető néni párost, akik ketten egyet kötnek, mert mindkettőjük másik kezében telefon van, amit használnak éppen. Vagyis, ahogy azt már korábban említettem, itt is példát láthatunk arra, elidegenedett társadalmunkban a személyes találkozás inkább gátja a kommunikációnak, mintsem segítője. Ilyenkor természetes igényként merülhet fel az adott szolgáltató adott szolgáltatásának igénybevétele, amely jól láthatóan oldhatja az efféle kínos szituációkat.

Hej de szép is lenne, ha az emberek alapvetően süketek és némák volnának, és csak kis, beépített készülékek segítségével lennének képesek egymással kommunikálni. Akkor minden egyes interperszonális adatátviteli percet le lehetne számlázni. Ha beszélsz, fizetsz, hallgatni arany.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

Hozzászólások   

# a Kritikus 2009-08-29 12:32
Kedves Strk!

lásd a Milyen alapon? című írást. Alapvetések menü bal oldalt.
Válasz
# striker 2009-08-28 18:54
Sziasztok,

Jól elvagytok itt a zinternet egyik kis különös lukában... a reklámokból eljuttok oda, hogy "Mos Eisley (Csillagok háborúja) lesz 20 éven belül a teljes emberiség"... ennyire unatkoztok bakker???
Te meg kedves Kritikus, jól írod: reklámszapulás amit csinálsz, nem reklámkritika. Olvasgattam itt az írásaidat és hát attól még nem leszel jó kritikus, hogy olyan szakszavakat dobálsz, hogy imprinting... Függetlenül attól, hogy melyik márka kommunikációját fikázod - kicsit erôltettett stílusban, néha már paranoid módon -, nincs olyan tévéreklám, amit szeretnél. Szerintem te biztos betiltanád az egész reklámblokk szarságot. Persze, de ha nincs reklámblokk, akkor nincs Bud Spencer film sem - csak szólok.
Remélem, nem a magyar reklámszakmában dolgozol, hanem csak egy önjelölt grafomán vagy, aki kipécézte az idegesítô reklámblokkot magának, mint kielégülési formát. Ha pedig közöd van a reklámokhoz, akkor még rosszabb a helyzet - mert nem változtatsz rajta.
Hidd el, én pozitívan állok a reklámkritikáid hoz, de itt a mennyiség gyôz a minôség felett.
További jó munkát neked!
Üdv: Strk.
Válasz
# Kritikus 2009-06-07 18:35
Köszönöm kimerítő hozzászólásodat , igen, ez a helyzet. Úgy hívják, kapitalizmus. Sajnos. Amíg nem találunk ki jobbat, tudatosan kell embernek maradni. Én meg írom tovább a reklámszapuláso kat.
Válasz
# Kovi 2009-06-07 15:01
IGEN IGEN IGEN!
Végre valaki, aki ugyanúgy látja a helyzetet, mint én.
A kötögető nagyik látványa bennem is elindított egy gondolatmenetet!
Néhol kicsit közvetlen lesz, így az érzékenyszeműek most csukják be a fülük. :D

A föld legpatkányabb cégei a globális infokommunikáci ót
így vagy úgy hatalmukban tartó - üzemeltető - cégek,
mint Vodafone, Google, Microsoft, és sorolhatnám.
Titkainkat kutatják, rögzítik minden szavunkat,
diagnosztizáló algoritmusokat írnak keresési szokásaink elemzésére,
melyben a diagnózis a TE magad vagy, kedves lúzer júzer!
A cél: gátlástalanul megtudni minden titkodat,
üvegablak mögé tenni mindenki legbelsőbb világát.
És eközben marketingjükkel szépen irányítgaják a gondolataidat,
előkészítik a következő undorító lépésüket,
hogy amikor meglépik, Te már kész legyél annak befogadására.
Miről is van szó?
Korábbi - Reklámfelügyele tnek írt levelemet idézném:

"Levelemben a mai reklámok hosszútávú hatásaira, veszélyeire igyekszem felhívni a figyelmet.
Nem általánosítok, vannak konkrét cégek (Borsodi Sörgyár Rt., Vodafone) akiknek reklámjaiból egyértelműen
kitűnik, számukra "útban van" a család intézménye. De hogy melyik reklámokról, ill. szlogenjükről is van szó.
Borsodi Sörgyár Rt.
"Ráérsz még bebábozódni!"
"Ráérsz még romantikázni!"
Vodafone
"Gyereket várok! - reakció - Hoppá!"
"Van valakim! - reakció - Nekem is!"
"Mégsem! - reakció - Rendben!"
Ez a legutóbbi a legdurvább, ebben egyet érthetünk remélem.
Szerintük így kellene lereagálni, ha az ember elvileg élete legszebb napján,
mikor szeretett barátnőjéből feleség válik, kap egy telefont egy szűkszavú mégsemmel.
"Rendben!"
Pedig szerintem ez nagyon nincs rendben!
Nyilván kielemezték, hogy az egyedülállók több sört isznak, és jóval többet telefonálnak,
hogy ne érezzék magukat egyedül, így a családokat vették célba UNDORíTÓ stratégiájukkal.
A trendek megjelenése óta, ami ugye semmiben nem különbözik a divattól, az emberek egyre inkább igyekszenek
az aktuális hatásoknak megfelelően élni, részint mert egyre inkább megtehetik, részint mert így vagány, mert így elfogadható,
és ki nem szeretne elfogadható lenni? Mindenki trendi akar lenni, "MERT TRENDNEK KELL LENNI!" RTL KLUB
A Vodafone-hoz hasonló multinacionális cégek divatot teremtenek, mézesmadzagot, amit megbabonázva követ a jónép.
Ennek a hatásmechanizmu snak tudatában vannak! Hogy is ne lennének, mikor a márka imidzs építsének éppen ez a legfontosabb célja!
Innentől viszont felelőssége van egy hangadónak, mit mond, mit tesz, ők viszont gátlástalanul felhasznáják
ezt alantas céljukra, melynek egyetlen mozgatórugója a forgalom, annak növekedése, ergó: a pénz.
Hogy társadalompszic hológiai szempontból milyen károkat okoznak, ők felmérik?
Foglalkoznak vele?
Pont lesz...rják! Egyetlen céljuk a terv teljesítése, hogy pár amúgy is tetvesen gazdag fószer
feljebb csúszhasson a Forbes milliárdosok toplistáján! Erről szól a történet.
És ha ezen nem változtatunk, nem parancsolunk megálljt az ilyen elszigeteltsége t generáló reklámoknak,
ha továbbra az amerikai álmot követjük, pont olyan szar lesz a társadalmunk, mint az övék.
Lehetne több eszünk is. Lehetne bizony!"

Nos, ha ehhez még hozzátesszük az egymással kötögető, de amúgy egymást leszaró két nagyit,
- mert az a fontos aki hív, nem az akivel találkozom - be is zárul a kör.
Masszív agymosás ez, és az a baj, hogy hiába gondolkodtam egy olyan modulon,
ami a reklámok kezdetén automatikusan elkapcsol, rá kellett jönnöm, hogy ez sem segít.
Mert ha Magdi néni unokájáról kiderül, - Barátok közt - hogy megcsalta
a barátját, csak hogy mentse a lányzót, ő, a legfőbb erkölcs csősz ki tudja
jelenteni, hogy ha csak egyszer történt, az megbocsátható!!
Észre sem vettük, de pár tízezer emberben egy árnyalatnyit odébbhúzódtak
bizonyos morális határok anélkül, hogy az illető ennek tudatában volna!
És így fordul fel fenekestől társadalmunk, a reakciómintákat idióta storyboardok írják,
és fogalmunk sincs arról, mit is tesznek valójában.
Nem szivesen politizálok, de a vizuális tartalmak nem kevés politikai üzenetet
tartalmaznak - az amerikai álom - így élünk mi! címszóval, és nézd meg
azt a társadalmat most! Hólapáttal zabálják a mekdonácban a vödörnyi fagylaltokat,
szinte mindenki jacko, legalább 10 plaszti műtéttel, és valószínű ők fognak először
lobbizni egy mesterségesen intelligens robot, és ember közti házasságáért. :D
Tiszta Mos Eisley (Csillagok háborúja) lesz 20 éven belül a teljes emberiség, ha ez így megy tovább!
De - egyszer élünk nem igaz?
Válasz