5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Reál reklám

*************************

Reál Élelmiszer Nyereményjáték - 30s +++ Értékelés: 5,2/10

Nem, dehogy. Igazából nincs különösebb cikizni való ezen a reklámon, olyan átlagos. Inkább az érdekelne, ha van egy nyereményjáték, és arra fel kívánjuk hívni a figyelmet, akkor miért nem azt mondjuk, hogy van egy ilyen nyereményjáték, amelyre felhívjuk a figyelmet? Inkább előbb viccelünk egy keveset, és csak a maradék tíz másodpercben közlünk valamit.

***************


***************

Ja, majd pont minden reklámnak olyannak kell lennie, hogy jó napot kívánok, leértékelés a Ló utcai cipőboltban, viszontlátásra. Ez igazán lényegre törő, tömör, visszafogott. Ez kéne?

Na jó, azért nem egészen ennyire, de - mint az már oly sokszor elmondtam - én sajnálok minden olyan másodpercet, amely nem üzenetet hordoz. Még azt is tudom, hogy ilyen, minden másodpercben üzenetet hordozó reklám nincs, vagy ha igen, az nem jó, de mégis, az idő túlnyomó részében üzennie kellene a lényegre vonatkozóan.

Itt ugyebár egy kedves fiatal hölgy betűket szed le különféle portálok különféle felirataiból, vagyis tulajdonképpen rongál, és így szedi össze - mint később megtudjuk - a Reál szó, mint márkanév összetevőit. Ez az összeszedési manőver persze olyan vicces, burleszkes jelenetek sorából áll, amin az igen alacsony humoringer küszöbű befogadók tán még nevetnek is. (Az alacsony humoringer küszöb, nem egyenlő a jó humorérzékkel.) A dolog persze teljesen valószerűtlen, hiszen például az adott portálokhoz tartozó személyek sem szólnak egy rossz szót sem a szemük láttára történő portálfelirat csonkításhoz, de végtére is nem ez a lényeg. A lényeg, hogy a hölgy elég fáradságos módon jut hozzá a szóban forgó betűkhöz. És akkor lehet mondani, hogy ennél könnyebben is összegyűjtheti a Reál szó betűit a garantált tízezer forintos vásárlási utalványért. Azt persze már nem mondjuk meg hogyan, erre a vicc miatt már nincs idő, ezt majd a boltban úgyis elmondják a pénztárnál. Gondolom. Itt már csak az Opel Astra megemlítésére futja, meg valamiféle ajándékok megkapásának lehetőségére.

Mondhatod, épp elég ez, hiszen itt csak a figyelmet kell felkelteni, van valami betűgyűjtési lehetőség, és ha megvan, minimum kapsz egy tízezer forintos vásárlási utalványt. És igazad van. Ez volt a feladat. Arról már a reklámcég nem tehet, hogy a végén kiderül, mégiscsak a betűlopkodás lett volna az egyszerűbb módszer. Ugyanis miután lekaparod a pénztárnál a vásárlásod minden ezer forintja után kapott kupont (ha legalább háromezerért vásároltál), hogy lásd, milyen újabb betű boldog tulajdonosa lettél, előbb-utóbb rájössz, a betűk korántsem egyforma gyakorisággal fordulnak elő e szelvényeken. Persze még ekkor sincs minden veszve, hiszen ha beküldöd a kitöltött sorsjegyeket, akkor nyerhetsz akár négy liter üdítőt is. Ja és egyvalaki nyerhet egy autót. Nem te.

Na most kérlek, miután visszaküldted az utolsó gondosan kitöltött szelvényedet is a sokszor tízezer forintos vásárlásaid után, és miután se tízezer forintos vásárlási utalványt nem kaptál, mert nem jöttek össze a betűk, se egy korty ingyen üdítőt, és ráadásul, akár hiszed, akár nem, még legalább az autó sem lett a tiéd, akkor idézd majd föl emlékezetedbe e könnyed humorú reklámocskát, és legyél elfogulatlan értékelésénél.

Tehát mint mondtam, reklámunkkal nem volt különösebb baj. Persze nem is küldeném el egy világversenyre. Azonban mindig felmérendő, mekkora kisebb-nagyobb mértékben csalódott tömeget hagysz magad után. Mert a csalódás ugyebár mindig jobban bevés, mint a pozitív élmény. A reklámcég szempontjából, ha a csalódottság mértéke szignifikáns, durva koncepcióváltás lehet csak a megoldás. Persze ha a megrendelő fizeti? De mivel a megrendelő azért nem igazán szeret fizetni többet, mint kéne, mégis csak az okos marketing kommunikációs cégnek kéne előre gondolkodni a megrendelő megtartása érdekében.

Egyébként megnézve a hirdető honlapját, most látom, hogy tizenötezer darab Hey-Ho multipack-ot fognak szétosztogatni a sorsoláson. Ez talán elég sok ahhoz, hogy legalább az ismerősöm elmondhassa, ő nyert. Hogy ennek értéke hogyan viszonyul vásárlásainak összértékéhez, ezt nyilván nem fogja már végiggondolni.

De hát ilyenek vagyunk mi baromarcú fogyasztók. Megérdemeljük magunkat.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}