Fenistil reklám
*************************
Fenistil Sebkezelő gél - 25s +++ Értékelés: 5,2/10
Nem volt időm az utóbbi napokban reklámokat gyűjtögetni. El is fogytak a raktáramból. De aztán lőn este, és lőn reggel harmadik nap, amikor legkésőbb a házszabály szerint reklámkritikát kell írni. Elhatároztam, lesz ami lesz, az első szembejövő reklámot megkritizálom, akármilyen is az. Ez jött szembe.
***************
***************
Fenistil. Az egy krém, dehogy, az egy gél, ami úgy enyhíti, meg fertőtleníti, meg... egyszóval sebkezeli a sebeket. Rákened, és hamarabb meggyógyulsz. Tehát például levágják a karodat, rákened, kinő. Olcsó poén, te is tudod, nem erről van szó. Csak pici, vagy legalábbis nem túl nagy, és nem túl mély sebeknél segíti elő a gyógyulást. Mert van benne ez a hidroaktív kolloidgél. Úgy van benne, mint tulajdonság. Fingod sincs mit jelent.
Egyszóval ez egy teljesen szabályos, szürke reklámnak tűnt nekem elsőre, amihez - ha nem lennék szorult helyzetben - tán hozzá sem nyúlnék. Van benne szabályosan pici igazság, a kolloid az tényleg lehet valami kocsonyás izé, illetve van neki vélhetőleg pici hatása is, van benne ezenkívül pici szabályos kábítás is, a hidroaktív, ami tipikus wellness találmány. Valami olyasmit jelent, hogy az aszott bőrödet felpumpálja nedvességgel. Szerintük. Mindegy.
Aztán elmerengtem kicsit ezen a fim etűdön, mintegy kiakasztottam a falra és együtt éltem vele néhány napig. És láss csodát, lassan beszélni kezdett hozzám. Az a hülyegyerek például ott az elején a biciklivel nyilvánvalóan majdnem meghalt. Óriásit tanyázhatott. Ahhoz képest csak egy kis karcolás okozódott ott neki a térdén. Azt mondta nekem ezzel a kép, bocsánat a film, hogy a büdös kölköm mégsem fog kerékpárt kapni karácsonyra. Annak sincs több esze. Hasznos tanács, köszönöm kép. Aztán hosszan tanulmányoztam a hegek gyors eltűnését bemutató animációt. Két fehér nyíl mutatta okosan, érthetően, hogyan tűnik el a heg alulról fölfelé, tehát az embertől a külvilág felé, és nem fordítva. És én megértettem, a gyógyulás mindig belülről kezdődik. A lelkünk mélyén fakad. Ha ez nincs meg, még a legkiválóbb orvosok is tehetetlenek. Ez viszont rajtad múlik. Csakis rajtad.
Na most ha itt véget ért volna a reklám + záróüzenet, akkor azt mondom, pontos, lényegre törő tájékoztatás tizenöt másodpercben. Csakhogy ma egy reklámnak tetszik tudni, legalább viccesnek kell lennie. Néztem, néztem tehát ezt a viccet napokig, hátha mond ez is nekem valamit. "Aki a sebeivel akar felvágni, annak mostantól turpisságra lesz szüksége." Első hallásra ezt mondta. De én mélyebben gondolkodtam el ezen. Hoppá! Tényleg, hány hamis próféta próbált felvágni azóta, tudod mióta, hamisított szent sebeivel. Épp ezért van egy bolt, egy titokzatos bolt valahol árnyékországban, ahol egy különös, kissé riasztó külsejű ember műsebeket árul. Nem, ez biztos nem egy olyan vicces dolgok boltja, ne legyél ennyire hétköznapi. Én azonnal megértettem, ezek léleksebek. Méghozzá speciális léleksebek. Nem valósak, műviek. A valós léleksebek fölé kell ragasztani őket. És épp ezért kell megvenned. Hogy mások számára is láthatókká váljanak. Ugyanis ha kívül hordod lelked sebeit, ha feltárod mások előtt, alkalmat adhatsz így embertársaidnak, hogy segíthessenek. Egy segélykiáltást hallatsz efféleképpen. És akkor a többiek köréd gyűlhetnek, és a kételkedők akár bele is nyúlhatnak lelked mély sebeibe, amiképp Tamás tette azt az emberfiával. De vigyázz! Ha nem valódiak lelked sebei, épp úgy lepattannak rólad a műsebek, mint a képen látható fiatalember vigyorgó arcáról! És akkor csak hazugságod szégyenével takarózhatsz! Látod, emígyen szólt hozzám a kép a falról.
És akkor a kép hirtelen izzadni kezdet, hidroaktív kolloidgél csurgott róla, a szoba lassan megtelt vele, én fuldokolni kezdtem, tudtam, bűnös vagyok, hamis sebekre ragasztottam hamis sebeket, utolsó erőmmel felkiáltottam, fel az égre... és leestem az ágyról. Felébredtem. Picit felsértettem a térdemet esésemben. Gyorsan bekentem a termékkel. Gyógyuljon be mihamarabb. Nehogy azt mondhassa majd valaki, hamis próféta vagyok.
*******************************************************************************
Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}