1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Rexona reklám

*************************

Rexona - 15s +++ Értékelés: 4,4/10

Már megint a Rexona? Hát persze! Ha már egyszer végigkísértük harcát a hónaljmalac ellen, ha már egyszer tanúi lehettünk a zseniális fordított ötlet megszületésének, ha már egyszer drukkolhattunk a tini-lányok szagtalanítási akciója sikeréért, akkor hogyne örülnék egy újabb bepillantási lehetőségnek, amely a termék sikerességének okát engedi megismerni. Régóta tépelődtem már ezen, s az ágyamban nyugtalanul forgolódva sokszor tettem fel magamnak a kérdést, vajon mi lehetett az az első gondolat, amelynek szárba szökkenése ily csoda megszületését tette lehetővé.

***************


***************

Szerencsére a fenti munka feltétlenül segít e pillanat tettenérésében. Persze ez nem egy dokumentumfilm, hisz vélhetőleg a pillanat születésénél semmiféle kamera nem volt jelen, hanem itt a művész a maga eszköztárával fest fel egy lehetséges verziót, amely mindenképpen alkalmas arra, hogy a nézőt magával ragadva átéltesse vele az érzést, mit jelent jelen lenni az emberiség nagy pillanatainál. És mivel valódi műalkotásról van szó, nem vonhatod ki magad te sem hatása alól, te is át fogod érezni - hacsak egy pillanatra is - mi az hogy embernek lenni a maga nembeli valójában.

Mit is látunk? Elegáns, éltesebb úriember utazik egy limuzin hátsó ülésén. Sötét szemüvege mögül az utcákat pásztázza. Tehát nem egyféleképpen elidegenedve valami magazinba merül pezsgőt szürcsölgetve ott a hátsó ülésen, hanem figyel. Ránk, emberekre. Vélhetően a vagyonát is ezen odafigyelésre való különleges képességének köszönheti, mert tudd meg, nem csak embertelen módszerekkel lehet meggazdagodni. Nem bizony. Bármily különös, az emberért-valóságot is megfizetik, mert ki van erre éhezve mintegy az emberiség. Nos egy ilyen emberekért való ember tekinget ki a gépkocsi ablaka mögül és mit lát? Embereket.

Ember néz emberre, és jár az agya. Érzékeli, hogy nincs ez így jól. Nincs az rendjén, hogy csak a kiváltságosok ülhetnek ilyen jólétben, gazdagságban, mint ő, a szemlélődő, és mások, mint például az a szegény nő ott, a kutyájukat rángatják magányosan, egyedül a sötét utcákon.

De lát a sötét szemüveges titokzatos megfigyelő mást is. Anyukát, aki halált megvető bátorsággal veti utána magát az úttestre futó gyermekének, elrántva őt egy arra haladó autó, és egy csomagokkal igen megterhelt nő elöl. Aztán azt is látja a kocsiból a szemlélődő, amint egy nő a lift felé szalad, majd miközben egy másik nő egy nyitott tetőtéri ablak mögött egy tükör előtt táncol, ő lift híján a lépcsőn kénytelen felszaladni.

És most megindul egy absztrakciós folyamat. Benne a titokzatos úriember fejében. Vagyis tanúi lehetünk, ahogy a nevezett gondolati folyamat során kiemelődik valami lényegi közös, és elhanyagolódik számos lényegtelen, a tudományos megközelítést csak hátráltató mellékkörülmény. Mi is ez a lényegi közös? Igen! Igen, igen, igen! Hiszen mind ezek a szerencsétlen sorsú, nyomorult nők, kilátástalan életük eme megfigyelt pillanatában igen hevesen mozognak! És innen már egyenes út vezet a korszakalkotó megvilágosodásig. Te is rájönnél, mert látszólag egyszerű, de nem jössz rá, mert pont ez a zsenialitás lényege, utólag rendkívül egyszerűnek tűnik. Utólag. De csak a zseniknek elsőre.

Tehát mit is vált ki a heves mozgás? Mit is? És ekkor szinte kiszakad emberünkből a felismerés:

"Rádöbbentem, hogy talán a világ legjobb parfümje sem ér sokat, ha a nők izzadnak."

Érted? Szívtunk itt a különféle kölnikkel, parfümökkel, Krasznaja Moszkvákkal, és a nők mégis büdösek maradtak. Olyan büdösek, hogy az már-már az emberiség létét fenyegette, mivel szinte blokkolta a férfiak fajfenntartási ösztönrendszerét. Szóval a nők izzadnak. Lehet, a tudós kolléga eddig azt hitte, csak a férfiak izzadnak, meg mondjuk a lovak, pontosabban talán voltak sejtései, de ennek nem tulajdonított különösebb jelentőséget. Eddig. A nagy pillanata azonban ott és akkor, pont abban az autóban jött el. És megajándékozta az emberiséget a termékkel. Egy izzadásgátló elixírrel. Így most már jöhetnek a parfümök, szaporodhat az emberiség.

Most túl azon, hogy talán annak is lehet némi erotikus felhangja, amikor a közös futás után felhevült, izzadt testünk összesimul (láttam egy filmben), elgondolkodhatna az alkotó azon is, vajon nem volna-e még eredetibb találmány egy olyan hatóanyag kitalálása, amitől a nők egyenesen parfümöt izzadnának?

Addig is a szer talán az izzadságszagú reklámokra is alkalmazható volna. Én erre döbbentem rá.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}