2.3333333333333 1 1 1 1 1 Rating 2.33 (3 Votes)

Budapest Bank reklám

*************************

Budapest Bank Kamatkövető Prémium Betét - 35 +++ Értékelés: 5,6/10

Nekem tetszenek az Emesés reklámok - mondják többen is a társaságban. Jópofák, nagyon jó az Emesét alakító színésznő, szóval hangulatos. Az újabbak is? Igen. De abban már az nem is az Emese! Ugyan már, csak mindig álruhában van. Dehogy, az Emesés sorozatnak vége. Egyébként te ott tartod a pénzed? Hát nem, de a reklámjuk jó.

***************


***************

Igen, én is azt várnám a fent mellékelt jelenet első kockái után, hogy Zoltán egyszer csak előrehajol, és kissé bizonytalanul megkérdezi: Maga az, Emese? Hiszen ha egyszer Zoltán minden kétséget kizárólag Zoltán maradt, arcra, foglalkozásra, mindenre tekintettel, akkor az Emesére megszólalásig, sőt az után is hasonlító hölgy ugyan már miért volna csak Emese alteregója? Na de ekkor izgalmas találgatásokba merülhetünk, vajon mi történt itt? Immáron a harmadik "post_Emesés" reklám után kénytelenek vagyunk feltételezni, hogy igenis, Emese nem adta fel, kirúgatása után minden erejével továbbra is azon igyekszik, hogy Zoltán, illetve a bank közelében maradhasson. Váltogatja mind a külsejét, mind pedig a helyzeteket, és egy pszichopata szívósságával igyekszik visszalopni magát az általa oly hőn imádott környezetbe. Tán egyszer még foglyul is ejti Zoltánt, és mindennap meg fogja erőszakolni valami sötét és nedves pince mélyén, miközben különleges perverzióként különféle banki termékeket ajánl. Szóval óhatatlanul is valamiféle folytatásos szappanopera részeiként véljük látni az újabb és újabb epizódokat, és várunk valamiféle végkifejletre. Na és persze sajnáljuk, hogy a kirúgási részről úgy látszik lemaradtunk.

Baj ez? Fogja fel ki-ki úgy a történetet, ahogy akarja. Voltaképp nem is volt cél a teljes Emesétlenítés, hiszen olyan kedves, vicces figura. Így szelleme továbbra is ott lebeg a banki vizek felett, anélkül, hogy hülyesége rossz fényt vetne a bank humánerőforrás politikájára, és ezen keresztül magára a bankra. Ráadásul most már nem ő dob fel blődebbnél blődebb pénzügyi megoldás ötleteket, hanem ebből a szempontból egyszerű állampolgárként csak az igénnyel lép fel. A szakember pedig így értelmes válaszokat adhat. Kétségtelen, ez egy nagy előrelépés kreatívék részéről, szinte nem is vártam volna. Sőt! Egyre többen képesek felidézni a környezetemben, hogy az Emesés reklámok melyik bankhoz tartoznak. Attól persze még igen távol állnak, hogy a konkrét termékre is emlékezzenek, de valljuk be, ez így is elég szép eredmény.

Ezúttal Emese taxisofőr. A bank előtt száll be Zoltán Emese Mercédeszébe, amely véletlenül pont ott és akkor szabad. Emese azonnal beszélgetést kezdeményez (na ja, a drága reklámidő) és bizalmasan érdeklődik Zoltán ily kései taxiba szállásának okáról. Úgy tippel, hogy nyilván túlóráról volna szó, hiszen jaj milyen nehéz pénzügyi helyzetben vagyunk, ő se tudja hova kapja a fejét abban a vonatkozásban, hogy hova helyezze el a pénzét. Nem túlóra, karácsony. Milyen helyzet van? Ezt Zoltán mondja. Ugye értjük? Bankunk szilárdan állja a pénzügyi válság viharait, szinte nem is értjük, miről beszélnek ezek itten. Na most persze ez egy nagy kövér hazugság. De mint tudjuk, az ilyesmi olyan nélkülözhetetlen összetevője egy reklámnak, mint húslevesnek a leveszöldség. Ne is akadjunk fel ezen, hanem ünnepeljük, hogy konkrét kérdésre, konkrét, érthető, rövid válasz érkezik. Mármint hogy Emese hova tegye a pénzét. Fejlődünk.

Voltaképp egyfajta fejlődéstörténetnek lehettünk szemtanúi. Ha végig tekintünk, akár ezen az oldalon is, az Emesés reklámok során, megfigyelhetjük, hogyan tanult meg a kreatív csapat a megrendelő pénzén valamelyest elfogadható reklámokat előállítani. Igen, a sztori még mindig túl erős, leköt minket Emese sorsának alakulása, de legalább helyére kerültek a szereplők, a polgár kérdez, a bank válaszol. Mondjuk én, személy szerint sohasem fogok tévéreklám alapján bankot választani, legfeljebb csak ötletet adhatnak ahhoz, hogy a hirdetett szolgáltatás szempontjából is összehasonlítsam az ajánlataikat. Na de kit fogsz először megkérdezni te kis individuum? Hát nem azt, akitől először hallottad? És nem ahhoz fogod viszonyítani a többi ajánlatát? Mi? Te nagyravasz.

Dehogynem. Attól fogom megkérdezni. Emesétől. Hogy eljönne-e velem vacsorázni.

******************************

Értékelés: 5,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}