1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Suzuki reklám

*************************

Suzuki SX4 - 30s +++ Értékelés: 5,8/10

Itt most tényleg el lehetne mondani, hogy ízlések és pofonok. Pontosabban e reklám megítélése erősen függhet attól, kinek hogy "jön be", ki, mennyire találja jópofának, illetve épp ellenkezőleg idétlennek az adott munkát. Én például jópofának tartom.

***************

***************

Egy fiatalember ül velünk szemben, talpig fekete-fehérben, mögötte értelmiségi háttér, könyvek polcon és néhány miegymás. Zene nincs, csak az üzenet ismertetése, valahogy olyanféleképpen, mintha a fiatalembert valamiféle hivatalosság kérdezgetné. Keményen zuhognak az elgondolkoztató tények, kis beugró zöld alapú felirat illusztrálja őket (az egyetlen színes folt az egészben), és a fiatalember valóban elgondolkozni látszik, de nem szól semmit. Talányos az arckifejezése. És itt meg kell jegyeznünk, hogy nem kis kockázatot vállaltak a készítők azzal, hogy korántsem egyértelmű a reakció. Értékelhetjük úgy is, hogy ez egy gúnyos arc, egy próbálkozzál csak haver arc, nálam ugyan nem jutsz semmire arc, ahol az ajkak sarkában elfojtott mosoly bujkál. Az biztos, hogy nem egy reklámokból megszokott, terméktől elájuló arc, amelyen minden információ közlésekor az ámult csodálat érzelmei hullámzanak végig. Többnyire semmiféle érzelem nem hullámzik itt. Szokatlan. Vagy esetleg felfogható egyesek számára úgy is, hogy ez a fiatalember egy tárgyilagos személyiség, objektív, tudós, a világot rendkívül racionálisan szemléli, és az utolsó kérdés elhangzása után, objektíve kell megállapítsa, nem, eddig nem tudta, eddig nem gondolkozott el rajta. És onnan tudjuk, hogy majd megfontolja ezen dolgokat, hogy nem mondja az ellenkezőjét. Mert ő aztán mondaná. A jópofaság meg épp e szokatlan őszinteségben rejlik, mintha nem is reklámot, hanem reklámparódiát látnánk. Nem az jön, hogy tényleg, ezek mind igazak? Hanem pontos kérdésre pontos válasz: nem. Ezt én viccesnek élem meg, ezen én mulatok. Azt is bevállalták az alkotók, hogy egy termékismertetés végén, valamiféle tagadás hangozzék el, vagyis egy negatív visszajelzés zárja a jelenetet. Nincs lelkesedés, nincs terméktől való elájulás. Érdekes kísérlet, mi nem ámítunk, mi csak elmondjuk a száraz tényeket, te döntesz, felnőtt vagy, de lásd, ezek a tények magukért beszélnek. Persze a kérdések - hallott már róla, tudta hogy, gondolt már arra - úgy vannak feltéve, hogy világosan érzékelhető legyen, szinte hitetlenkedik a kérdező, hogy-hogy mindezen nagyszerűségeknek e fiatalember nincs tudatában. De nincs, és mintha nem is érdekelné túlságosan. Talán épp ez kéne, hogy kiváltsa bennünk is a hitetlenkedést, hülye ez az ember? Egy ilyen remek ajánlatra nem felizgulni? Nem baj, több marad nekünk.

Zárásként még néma, teljes képernyős feliratként beúsznak az üzenet maradék elemei, és ennyi. Hát nem tudom, most jó, hogy nekem szimpatikus ez a fiatalember? Fog ő most, fogok-e én most Suzukit vásárolni?

******************************

Értékelés:5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 8/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 510

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}