0.0 of 5 (0 Votes)

Panangin reklám

*************************

panangin logo - Panangin® Forte 26s +++ Értékelés: 3,8/10

Dialógus. Fontos, hogy jó dialógusok legyenek egy reklámban, ha már erre a formára adta a fejét a kedves kreatív. Meg kell írni tehát egy párbeszédet, ha tetszik, egy minidrámát, amely odakonklúdál… szóval amelynek a végén valami módon pont az adott termék a drámai konfliktus megoldása, vagy feloldása, vagy a katarzis kiváltó tényezője, hisz ez utóbbival minden valamirevaló drámának rendelkeznie kell, legyen az bármilyen mini akár egy reklámban is. Tessék tehát úgymond ezen a szemüvegen keresztül nézni a reklámokat…

 

***************

***************

A dráma címe: Az üres szív. Már a cím is sokat elárul, hisz hányan, de hányan megéljük mindennapjainkban, milyen érzés kiüresedett szívű emberek közt járni az arctalan tömegben, s érezni a szörnyű érzést… s megtapasztalni a szörnyű megtapasztalást… (hagyjál, keresem a formát) szóval érezni a rettenetet, ahogy a saját szívünk üressége mintegy láthatatlanul beleolvad a nagy, általános szívürességbe. Nem tudom, ez mit jelent, de nekem tetszik.

Szereplők: Barátnő 1 - Kati, Barátnő 2 – Éva, Narrátor - Sára (A nevek nem hangzanak el a reklámban, de én tudom, másképp nem is hívhatják őket.)

Most a teljes drámát ideidézem, kérlek olvasd el a maga teljes terjedelmében, mert csak így van értelme a további elemzésnek. Szánd már rá ezt a kis időt.

Első szín.

Narrátor már a színpadon van, nem látjuk, de érezzük. Kati egy ház nyitott bejárati ajtaja előtt áll, vele szemben, az ajtóban Éva.

Narrátor: Neked mi volt a terved mára?

Kati: Jössz a piacra?
Éva: Inkább holnap.

Kati: Inkább töltsd fel a szíved a Panangin Fortéval.

Narrátor: (A szívgyengeség tüneteiről beszél, termékismertet és kockázatokat, gyógyszerészeket, kezelőorvosokat emleget.)

Vége

Én éreztem. Mármint a katarzist. Jó volt. Emberi lényegemre ébredtem. Nem utolsósorban a kitűnő színészi alakításoknak köszönhetően. Eddig ugyan nem ismertem egyik aktort sem, de nagy jövőt jósolok nekik. Ki tudna például szántszándékkal ilyen természetellenes hanghordozással kommunikálni?

Kati karaktere nyugalmat, derűt, optimizmust sugároz, olyan ember benyomását kelti, akibe szívesen belekapaszkodnánk az élet viharaiban szilárd pontot keresendő. Éva pont az ellentéte, ő az, aki keresi azt a bizonyos kapaszkodót. És a szemünk előtt találnak egymásra. És a szemünk előtt történik meg a kapaszkodás. És ez még akkor sem értékelendő kevésbé, ha a kapaszkodást nem pusztán Kati emberi mivolta testesíti meg a maga empatikus, támogató, befogadó szubjektív inerciális manifesztumával, hanem egy tárgyiasulás közbeiktatásával, mintegy annak saját immanenciájába való integrálásával éri el, az úgynevezett termékkel, amit végül is tekinthetünk az összemberiség fundamentális tudáskoncentrátumának.

Nem tudom eléggé dicsérni a dráma metaforikus szimbolizmusát sem. Hisz Kati és Éva jóértelemben vett egymásnak feszülése tekinthető egyféle jó-rossz, vagy jing-jang párharcnak is, de itt nem egyfajta triumfálás és legyőzetés lesz a vég, hanem a jó kvázi magához emeli a termék segítségét is a jó érdekében csatasorba állítva a rosszat, vagyis esetünkben az elesettet, és magáéhoz hasonlatossá teszi. És ha ez mégsem sikerülne a maga teljességében, akkor sem nyugodhat a rossz, mert gyógyszerészek, és kezelőorvosok hada áll készen a harc esetleges kollaterális veszteségeinek enyhítésére, avagy teljes kompenzálására. Na ezt nevezem én valódi katarzisnak.

Remélem érthetően megvilágítottam Az üres szív című dráma művészi módszereit, amelyekkel elérte a valódi drámai hatást, amelyekkel nem csak hogy mély nyomot hagyott a lelkünkben és örök tanulságot tanított, hanem megmutatta azt a terméket, amelyhez bármikor nyúlhatunk, ha az örök tanulságra emlékezni szeretnénk, pontosabban ha a szívünknek megerősítésre van szüksége a mindenkori élet-halálharc kiforratlan frontjain való tévelygő lábadozásaink bizonytalanságának rekonstrukciós… izé… hol is lehet ezt megvenni? Vagy nekem talán nem is ez kéne?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 4/10