1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

TESCO reklám

*************************

tesco logo - 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Akkor vegyük elő ismét ezt a karakter kérdést. Egy karakter megítélése, vagyis hogy szimpatikus, vagy épp ellenkezőleg, igencsak ellenszenves számunkra, az általában erősen szubjektív megítélés tárgya. Egy reklám viszont természeténél fogva igyekszik minél nagyobb célcsoportra lőni, tehát józan ész alapon a benne szereplő fő karakternek a lehető legtöbb ember számára szimpatikus formát kell, kéne megvalósítania, de legalább viccesnek kéne lennie. Vagy tévedek, és az egész nem józan ész alapon megy…

 

***************

***************

Mert hogy ha most ennél a cégnél szorgalmasan gyűjtöd az e-matricákat, akkor lehet neked ilyen edénykészleted. Tavaly. Vagyis a reklám tavaly évvégi, de idén is biztos van hasonló, ne búsulj. Nézz utána.

Egyébként nekem ezekről a matrica meg kupon gyűjtögetésről mindig a szorgalmas hangya jut az eszembe. Szorgalmasan gyűjtögetünk, gyűjtögetünk, fizetgetünk, fizetgetünk, és ha kellően szorgalmasok voltunk, kapunk jutalmat. És örülünk és persze nem megyünk máshová, mert máshol nem idevaló matricát lehet csak gyűjtögetni, és az ide nem jó. Hangya vagy barátom. Csak egy kis hangya.

De visszatérve a karakterhez, nekem speciel ez a nő nem szimpatikus. Magánügy, mondhatnók, de mi van, ha az emberek többségének sem szimpatikus? Úgy tűnik, nem így van, hiszen akkor miért is költött volna ennyi pénzt a nagy cég erre a reklámra, ha a hölgy a legtöbb emberben ellenérzést keltene? Azt hiszem az lehetett elképzelés, hogy valamiféle kedves boszorkány hatását keltsék, aki egy fortyogó üstben kavargatja kicsit rejtélyes, gonosz mosollyal az ajkán a vér színű főzetett, és ez vicces. Persze az edény a főszereplő nyilván, amit a szorgalmas gyűjtögetés jutalmaként lehet megszerezni, és erre kellett valamiféle figyelemfelhívó körítést kreálni. Naná, majd egyszerűen megmutatjuk, itt ez a nagyszerű edénykészlet, ha szorgalmas vagy, ezt kapod. Ez így túlságosan száraz lenne, nem keltene pozitív érzéseket a kedves potenciális vásárlóban, amit így hozzákapcsolhatna a termékhez. De ha Zsuzsa főzi benne a paradicsomlevest, te is ilyenben akarod majd főzni azt. Tiszta sor. Attól függetlenül, hogy fogalmad sincs, mit jelent az első mondat, miszerint nem Zsuzsa választotta a paradicsomlevest, a paradicsomleves választotta őt. Hogy világosabb legyen, mellékelnek egy fényképet, amelyen Zsuzsa látható – gondolom – paradicsomnak öltözve. Igen, valami dereng, mintha létezne ilyen szófordulat, szinte beleszületett ebbe a szakmába, mintha nem is ő választotta volna, hanem ez a szakma választotta volna őt, mert született pilóta, pék, vagy lovashuszár. Tehát Zsuzsa született paradicsomleves főző. Már 23 éve készíti tökéletesen ezt a fogást, tudjuk meg. És látjuk, ahogy készíti azzal a boszorkányos, de nekem igen ellenszenves mosollyal az ajkain. Ja, és közben folyamatosan a szemünkbe néz, mint valami pornófilmben, akció közben. Igen, láttam már pornófilmet, te is. Hoppá! Tényleg! Nem is boszorkány volt az ötlet, hanem az erotikus paradicsomleves főzés. Jó, persze, nagyon szoft, nem egyszál kötényben főzi, de a mozdulatok erről az attitűdről árulkodnak.

Tehát Zsuzsa gasztrópornót ad elő, ami rettenetesen vicces. Szerintük. És nyilván volt kontrollcsoport vizsgálat, ami ezt visszaigazolta. Én vagyok deviáns. Különben is, a tapadásmentes fazék a lényeg. Úgyis mint szexuális segédeszköz. Akkor ez a reklám főleg a férfiakat célozza meg? Zsuzsa az érett nő kategóriabeli pornófőhős a tapadásmentes szextárggyal? Vagy megint nem tudtam kitalálni az alapkoncepciót? Túlspilázom? Oké Vágó úr, akkor igénybe venném a közönség segítségét.

De miért? – kérdezné a kissrác egy másik reklámban. Ha már mindenáron valami sztorit kell a jutalomedény köré kerekíteni, mert anélkül nem reklám a reklám, akkor miért nem lehet valami egyszerű, frappáns, könnyen érthető, kedves karakteres (jó, neked ez is kedves) valamit kitalálni, amit még egy hozzám hasonló, gyermeki lelkű potenciális is felfog. Mondjuk ebben a tapadásmentesben főzik a törpék a Hófehérkének a mérges almát… vagy hogy is volt ez, vagy ez egy ilyen bűvös fazék, amiből sosem fogy ki a kása, vagy ezt viseli fején a gyűrűk ura, vagy…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10