0.0 of 5 (0 Votes)

Dreher reklám

*************************

Dréher logo - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Mint tudjuk, a magyar sörreklámok külön kasztot képviselnek a magyar reklám palettán, már ami az eszementséget illeti. Lehet, egy sörreklám maffiáról van szó, amely védelmi pénz fejében gondoskodik arról, nehogy az észszerűség, a logika betörjön ebbe a piaci szegmensbe, és tönkretegyen mindent. És igazuk van, mi ezt szoktuk meg, jönnek a sört nem tartalmazó képek, valami furcsa szöveggel, aztán végre a sör, amúgy gusztusosan, és ha szomjasak vagyunk, rögtön kiveszünk egyet a hűtőből a kedvenc márkájúból. Persze a márka korántsem biztos, hogy egyezni fog a képernyőn látottal…

 

***************

***************

Korábban itt már foglalkoztunk ezzel a „félig” ötleten alapuló kampány egy darabjával, ahol szintén azt szándékoztak igazolni a képek, félig nem lehet ezt vagy azt csinálni, ezért mi kétféle komlóval készítjük a sört, hogy ne legyen félig sör. A többiek, akik csak egyféle komlóval készítik, azok mind ilyen félig sört próbálnak eladni, hát vennél te egy félig sört? A félig sör az csak félig sör, és félig valami más. Kvázi biztosan fel van hígítva valami mással, ki tudja mivel. Most már tudod, miért nem volt teljes a sörélményed más márkák szürcsölésével. Szóval ezt üzente a korábbi reklám, és ezt üzeni a kampány ezen darabja is.

Annyiban talán különböznek, míg a korábbi csupa olyan félig nem lehet dolgokat sorolt fel, amelyekről könnyen belátható, de lehet, míg ez utóbbi olyanokat, amelyeket tényleg nem lehet félig, mert egész egyszerűen fogalmilag sem létezhetnek, vagy erős fantázia kell hozzá, hogy el tudd képzelni abból a féliget.

Sörrel indítunk, legalább sörrel indítunk, és az mondja, ha csak a fele lehetne a tied. Már hogy csak egy fél pohár sör lehetne az enyém? Tehát gondoljak bele, milyen lenne, ha csak egy fél pohár sör lenne az enyém? Hülye vagy? Valahogy mindig meginná a másik felét valaki? Mondjuk innék két félpohárral. Vagy egész életemben? Ez annyira hülye kérdés, hogy tényleg rossz belegondolni. A következő: vagy csak félig érezhetnéd az illatát. Gondolom az esőnek, a természetnek, steaknek, akárminek. Na most, ha csak félig érezhetném az illatát, azt hinném, az az egész illata, mert nem tudnám, milyen az egész illat, nyilván ugyanolyan, mit a félig illat, csak fele olyan intenzív. Bár ki tudja, lehet, egy fél steak illat egyenlő egy egész sültcsirke illattal, vagyis ha két sültcsirke van az asztalon, akkor steak illatok kell hogy érezzek, de ha csak egy sültcsirke van az asztalon, akkor lehet… oké, nem lehet félig érezni egy illatot, amiképp nem lehet csak félig gyönyörködni valamiben, úgyhogy ez a gondolati lehetőség sem borzaszt el valamiért. Félig hallani talán lehet, szoktuk mondani, csak félig hallottam, mert nem oda figyeltem, mert Pista túl hangos volt mellettem, de egészen biztosan ettől sem érezném úgy, hogy nem élek teljesen, ahogy a narrátor bácsi állítja.

De mi a tököm lehetett itt a koncepció, amit mindenki bekajált? Gyerekek, hozzatok példákat arra, amikor valaki csak fél életet él. Értitek, olyan nem igazán életet, amikor csak úgy félig létezik, nem valódi életet él, valami hiányzik a világából, szinte a fele, mert mit tudom én valamilyen lelketlen munkát végez, nincsenek igazi barátai, nem tudja megvalósítani önmagát, szerelmi bánata van, ilyesmi, na értitek, minek magyarázzam. Szellemes, frappáns példákat kérek erre a csak félig vagyok jelen a világombanra. Szellemesen, ötletesen, közérthetően.

Na ebből az instrukcióból lett aztán a félpohár sör, a félig érzem az illatot, a félig gyönyörködés, és hogy félsüket vagyok. Bravó csapat! Na nem a hülye, degenerált ötletekért, hanem hogy ezt is el tudtátok adni. Nem semmi.

És most, hogy már nem félig vagy képes érezni, szagolni, miegyéb, vagyis képes vagy a teljes életre, hát szippants bele, gyönyörködj benne, hallgasd, ízleld. Vagyis én rosszul gondoltam hogyan történt. Bár így egy kicsit rosszabb. Szóval megvolt ez az utolsó mondat, nyilván érzékszervi vonatkozásokkal, hisz sörről van szó, és akkor ezeket kellett egyszerűen elfelezni, függetlenül attól, van-e értelme, vagy nincs. Bár azt a félpoharas dolgot még így sem értem, de mindegy is, mert mint korábban megállapítottuk, a lényeg itt nem a részletekben rejlik, sőt jó, ha kicsit összezavarnak, mert akkor mondhatjuk, na erre inni kell, akkor baromság. És hát ez a cél, nem?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10