1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dreher reklám

*************************

Dréher logo – 45s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek úgymond axiómákat gyártanak kiindulásul, és azokból vezetik le aztán a termék nagyszerűségét. Ilyeneket mondanak, hogy minden valami csak akkor valami, ha valami, vagy nincsen olyan, hogy izé, vagy soha nem lehet ezt, vagy azt csinálni, mert az izé az egy hogyishívják, vagy más efféléket és kész. Fogadd el ezeket alaptételként, máskülönben semmit sem fogsz érteni. Aki pedig az alaptételünket sem érti, az nem érdemli meg, hogy a mi kiváló termékünket használja, egye, igya, vagy amit kellene vele tennie, hogy üdvözülhessen. Én ebbe a kategóriába tartozom az alábbi reklámot illetően. Is.

***************

***************

Tehát a konkrét alaptétel jelen esetben: a félnél nem érdemes megállni. Ők ebben hisznek ott a cégnél. Ez a credójuk, a hitvallásuk. Ez van a zászlójukra írva. Én már itt elakadok, nem tudom értelmezni. Az ügyfélről lenne szó? Nyilván nem, ez itt általánosabb, elvontabb fogalmi meghatározottság, ebben biztos vagyok. És muszáj itt megállnom, mert bár láttam a később felsorolt példákat, de nem lettem okosabb. A fél ugye az egy absztrakció, önmagában nem is jelent semmit, hozzá kell tennünk, minek a feléről volna szó. Viszont filozófusunk azt sugallja, mielőtt ezt megtennénk, igenis lássuk be, a „félnél nem érdemes megállni” önmagában is értelmes elvonatkoztatás, és mint ilyen, axiómaként is alkalmazható. Mert akármit is teszünk mellé, igaz lesz az állítás. Például a fiam félig belekeveredett egy kétes ügyben, de szerencsére idejében észhez tért. Ja, ez nem jó, de kivétel erősíti a szabályt. Vagy a hajó már félig elsüllyedt, amikor sikerült a léket betömni. Ja, ez sem jó, de a kivétel… Félőrült volt már félelmében, amikor kiderült, a gyereknek nincs semmi baja. Na jó, hagyjuk ezt, inkább nézzük az itteni zseniális példákat.

Félig nem lehet álmodni. Ez igaz, ha úgy érti, vagy álmodsz, vagy nem. Ja, nem, mert azért lehet félálomban lenni, ugye? Vagy amikor pont akkor szakad félbe egy álmom, amikor éppen elkezdenék szexelni a jónővel. Vagy talán arra gondol, álmodozni nem lehet félig? Hát valóban, mert annak már szemantikailag (nem érdekel, hogy nem tudod mit jelent) sincs értelme, miszerint félig álmodoztam valamiről.

Félig nem lehet megélni a pillanatot. Ja. Sajnos én csak félig tudtam bevonódni a gólörömbe, mert nyomasztott a másnapi vizsga gondolata. Soha nem vagy félig éhes. Hát tudod, nem vagyok igazán éhes, de azért tudnék enni valamit. A csúcsot sem lehet félig meghódítani. Hát félúton vissza kellett fordulnunk, de ez is nagyon szép teljesítmény volt, végül is félig meghódítottuk. Nem lehet félig ölelni, félig szeretni. Tudod, anyósomat csak úgy tessék-lásék, kvázi félig öleltem meg, mert hogy úgy mondjam csak félszívvel szeretem őt, mégiscsak a feleségem anyja.

Na és a poén, amire az egész játék kimegy, szerintük félig finom sör sem létezik. Hát figyelj, ez a sör nem rossz, de nem a kedvencem. Ezt is meg lehet inni, de ittál már… Egész jó, csak mintha hiányozna belőle… Hm, majdnem tökéletes. Soroljam még öreg? Félig finom. Ez talán igaz, a kifejezést még soha nem hallottam, de gondolom nem erre hajtottatok, hogy mint szóösszetétel ne létezzen, hanem jelentéstanilag (szemantikailag) jöjjön át, hogy ti aztán csakis finom sört tudtok készíteni, olyan nincs, hogy valakinek ez ne ízeljen… izlikeljen… ne jöjjön be. Pedig van. Mondjuk, akinek nem ízlik. Annyira. Hanem egy konkurens sör inkább, akármennyire is elhagytátok a kukoricát. Ami persze nem tudom, miért erény. Jó, jó, tudom, az egyszeri vásárló gondolhatja azt, ez nyilván jó dolog, ha komolyan mondják egy szép színes filmecskében.

És különben is 30 másodpercben még kiemelkedően magas a befogadó marhaságtűrő képessége, mert mint azt már többször láttuk, ez az idő kevés ahhoz, hogy a kedves potenciális részletesebb gondolati munkát végezzen az üzenethordozó corpusa felett, marad a feeling, amely arról tudósítja, ezen sör alkotói aztán biztosan nem végeznek félmunkát. Egyrészt, mert az axióma szerint a félnél nem érdemes megállni, és általában nem is lehet, másrészt, ha már nem is lehet megállni, akkor nem is állunk meg, még ha lehetne is, de nem lehet. Na ezt körbejártuk. Ergo a mi sörünk nem lehet nem finom, vagy fél finom, akármit is csinálunk. Lehet, a te pofonod különbözik, és ezért ízlésednek nem felel meg a mi sörünk, de ez lehetetlen, mert félig finom sör nem létezik, vagy akkor nem értjük a világ totalitását, és nemsokára úgyis el fog nyelni minket egy feketelyuk…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10