Calcium Sandoz reklám
*************************
– 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Nos, mivel továbbra sincs semmi jele a reklámvilágban, hogy idekint úgymond helyzet van, én sem foglalkozom vele, megyek tovább itt a megszokott módon, annál is inkább, mivel e tevékenység abszolút online, vagyis nincs zavartatva holmi vírusok által, kivéve a számítógépre veszélyeseket, de hát ezekkel már régóta együtt élünk, jóban-rosszban kitartunk egymás mellett. Ennek jegyében fordulok rá a most következő filmecskére, ahol nagyon viccesen propagálnak egy kalcium hiány megelőzésére való kalcium tablettát.
***************
***************
Rendben gyerekek, várom az ötleteket. Ugye a termék közismert, nem kell elmondani mire való, hülye aki nem tudja, az majd jól meghal csontritkulásban, és aztán bánhatja. Tehát épp elég nagy számú a terméket ismerők tábora ahhoz, hogy ezzel ne foglalkozzunk. Vagyis emlékeztető, felidéző, igényfelkeltő reklámot csinálunk, maga a reklám kell hogy hasson mint olyan… Milyen? Olyan amilyen Dezsőkém, ne szólj közbe kérlek. Tehát toljátok az ötleteket, ne sajnáljátok. Bármilyen távolról indulhattok. Mi több, ott is maradhattok.
Mondjuk legyenek zsetonok a tabletták egy kaszinóban, és akkor valaki bankot robbant, és mindenki irigyli, hogy annyi pezsgős vizet ihat, amennyit akar. Ez elég hülye ötlet Juditka, de nem elég hülye. Ennél hülyébb kell. Ezt ugyanis valahogy el lehet képzelni, már úgy értem ilyen vicces, mindenki tudja, hogy ez csak egy geg dolognak, de nem idegesítő. Idegesítően hülye megoldásokat keresünk. Az vésődik be igazán. Hát semmit sem tanultatok?
És mondjuk azt mondjuk mondjuk, hogy régebben más volt a tévében amikor ezt ittuk, pl. táncdalfesztivál, aztán kevésbé régebben megint más volt a tévében pl. Heti hetes, aztán ma meg Jóban-rosszban Budapest, vagy mifene, és most is ezt isszuk. Na ez már jobb Ferike, de még mindig nem az igazi.
Oké, megvan főnök! Mi van meg Bélám? Pottyantás! Hogyan? Ezt hallgassa: a hetvenes évek óta sokféleképpen pottyan be a calcium sandoz pezsgőtabletta a poharakba. Hogy mi van? Hogy hogy sokféleképpen? Mégis hányféleképpen lehet bedobni egy tablettát a poharakba? No épp ez az főnök! Sehányféleképpen! Épp ez benne az oltári nagy viccesség! Úgy teszünk, illetve ki is találjuk, mintha koronként másféleképpen szokták volna viccesen beledobni a tablettát a poharakba. Mint például? Például a hetvenes években az öreg bácsi, meg az öreg bácsiné… Ők már a hetvenes években is öregek voltak? Nem, most látjuk, hogy ők hogyan csinálják még mindig ugyanúgy. Hogyan? Hát a bácsi olyan monokliszerűen beilleszti a szemébe a tablettát, a néni nyakon vágja, és a tabletta pont beleesik a bácsi előtt lévő pohárba. Értem. Nyakon vágja. Mert hogy a hetvenes években, amikor még fiatalok voltak, akkor mindenki így csinálta. Jaj főnök! Ne legyen már ilyen merev! Persze hogy nem, én csak nagyon viccesen fiktivizáltam a sztorit. Mit csináltál? Nem érdekes. Aztán jön egy ilyen Farkas Bercis kép, 1980 ugyebár, a kissrác olyan kartonpapírból készíttet űrhajós sisakban, az nem tévé, és akkor az apukája így ad neki pezsgős tablettásos italt vicces mozdulatokkal, mert a nyolcvanas években így pottyantottuk be a tablettát. Érti főnök? Mindig összekötöttük a kor valamilyen jellemzőjével, aktualitásával. Aha. Mert a hetvenes években monoklit hordtak a fiatalok, vagy mit. Aha látom, itt meg még képcsöves monitorok vannak. Kilencvenes évek. És iroda, és az asztal tetejéről. Aha. Szóval régebben így, mostanában meg amúgy pottyantottunk. Aha. Nyilván ezen az alapon térben is szét lehetett volna húzni, nem csak időben, ugye Bélám? Mondjuk hogy egyszerűen mindenki másképp pottyantja be a tablettát, nem? A pezsgés viszont ugyanaz. Nem? Paraszti környezet, városi környezet, szegényebb ház, gazdagabb ház, mi több királyi ház, esetleg ördög és angyal, mindenhol más pohár, de ugyanaz a pezsgés. De hogy időben másképp, ez mekkora marhaság Bélám! Kurvára idegesítő! Nagyon beteg, mint a tájékoztató, amit el kell olvasni. Úgyhogy gratulálok, el van fogadva!
Így történt hát, hogy Béla kapta a legnagyobb részt a bónuszból, mert kellően hülye, és kellően idegesítő storyboard-ot sikerül alkotnia. Akkor persze még nem álmodhattak arról, hogy jön még egy vírusos korszak is, fantasztikus lehetőségeket felkínálva a kreatív fantáziának a pottyantás ezen körülmények közti mikéntjének bemutatására, miközben a tabletta természetesen ugyanúgy pezsegne…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 4/10