1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dove reklám

*************************
Dove pro-age - 25s +++ Értékelés: 5,8/10
Bár tested már öregecske,
Légy mégis az első fecske.
Dove-al vajazd laza rostod,
Nem hívod ki így a sorsot...
Na ennél azért jobb ez a reklám, hiszen mit tehetünk, ha az idősebb korosztályt is fogyasztóink közt szeretnénk tudni? Például akkor, ha bőrregenerálónak kikiáltott termékről volna mondjuk szó és nem sörről, vagy autóról.

Ugyanis szép, fiatal, ropogós nők esetében csak akkor volna látványos a hatás, ha esetleg ráncos, májfoltos bőr lenne a kenés eredménye. Tartok tőle, hogy esetünkben nem ez a cél. Nézzük, hogy oldották ezt meg egyesek?

***************


***************
Végy tehát egy úgymond érett szép nőt, ügyes fényképezéssel láttasd ugyan a kort, de mindeközben érzékeltesd a jó karban lévő bőr fényességét, simaságát, puhaságát, rugalmasságát. És mindez itten érzékeltetve is vagyon. A klip jól illik a reklámok azon családjába, amelyek az amúgy negatívabb emóciókat generáló jelenségeket szépnek igyekeznek bemutatni, így próbálván megnyerni azok hordozóit a különféle vonatkozó termékek pénzért való elsajátítása ügyének. Most tessék ezt még egyszer, gondosan elolvasni, meglátják, fog ez menni. Mert amiképp a fenti mondat is egyre érthetőbbé válhat az ismételt elolvasás hatására, akképpen lehet a sokszor szépnek láttatott valóban szépnek látott. Gondoljunk csak a divat diktátumaira. És íme, a hölgy tényleg vonzó, szimpatikus, kedves látvány a klipben, méghozzá a bőrével együtt. Azt csak remélhetjük, hogy a hölgy tényleg az ábrázolt korban van, és maszk mester nem, csak sminkmester szorgoskodott körülötte. Nem beszélve magáról a termékről, szeretnénk hinni, a pro-age megjelölés nem csak a kiszerelés különbözőségére, hanem a tartalom alkalmas másságára is utal.
És miközben a szilaj spanyol gitárzenére szinte önálló életre kell a hölgy bőre, üzenetek zápora hull fejünkre. Túl késő a ragyogó bőrhöz, kérdezi egy felirat a ragyogó bőrön. Nem, hiszen láthatjuk, neki nem volt túl késő. Talán nekem sem lesz. Új Dove pro és szépség testápoló. Mondjuk ezt nem értem. Az a neve, hogy Dove pro és szépség? Vagy Dove a pro-nak és a szépségnek a testápolója? Aztán azt mondja, hogy ápolás, védelem, és gyors sejtmegújulás a ragyogó bőrért. Jó, ezeket csinálja ez a krém. Tegyük föl. Mert a szépség nem ismer korhatárt. Tényleg nem. A Mona Lisa például kortalanul szép. Meg az Ötödik szimfónia. De sajnos az emberi egyed szépsége szerintem igenis korhatárhoz van kötve. Eltorzulunk mi kérem szépen öregségünkre. A többi csak önámítás. De még egyszer hangsúlyozom, szerintem. Meg hát itt most üzletről van szó, hagyjuk a melankóliát. Aztán még azt is mondja a reklám, hogy érezze a kényeztetést. Ez igaz lehet. Ha valakit puha krémmel kenegetnek, az érzi a kényeztetést. Innen a mondás is, mintha hájjal kenegetnék. Na persze a háj nem annyira szofisztikált, mint ez a krém. Ja és közben ki van írva, hogy kampány a valódi szépségért. A valódi szépség pirossal kiemelve. Mert ugyebár eddig a talmi, ál szépségek elnyomták a valódi szépségeket, de most a Dove lerántja róluk a leplet, és harcba hív a valódi szépségért. Gyere, csatlakozz te is!
Szóval minek ennyi marhaságot összefecsegni 25 másodperc alatt? Pedig a többi nem volna rossz.
**************************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)


A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 6/10

{mxc}