0.0 of 5 (0 Votes)

VW Polo reklám

*************************

VW Polo - 20s

Hogyan lehetne nőknek autókat reklámozni? A nők általában nem szeretnek autószalonokban hosszan bóklászni, nem is nagyon látni őket egyedül ilyesmi helyeken. Szeretnek viszont ruhákat vásárolni, azokat hosszan, szakértő szemek előtt próbálgatni. És mi lenne, ha az autószalon és a ruhaszalon nem is olyan sokban különbözne egymástól?

Mondjuk úgy, ahogy ez az alábbi reklámban is látható.

***************

***************

Nos, kicsit röstelkedem, hogy szokásommal ellentétben kevés rosszat tudnék mondani erre a munkára, de néha ez is előfordulhat, úgymond benne van a pakliban. Mert mit is látunk itt? Egy ruhaszalonnak tűnő belsőt, ahol kényelmes fotel várja a hímnemű kísérőt enyhítendő "szenvedéseit", ezzel is jelezve, hogy türelem, itt most női dolgokról lesz szó. Ez pedig eltarthat egy ideig. Majd a hölgy szabályosan felpróbál egy autót. A stylist, ahogy az "sztereotíp", meghatározhatatlan nemi identitású és bizalmaskodó, tegező, vagyis olyan szakember benyomását kelti, mint aki már régről ismeri visszatérő ügyfelét, tehát szinte tévedhetetlen az illő "stílus, és tartalom" kiválasztásában. Bizalmat keltő. És ekképpen bizalmat képes kelteni a javasolt márka iránt is. A hölgy jellegzetes ruhapróbáló mozdulatokkal "próbálja fel" a gépkocsi 1:1 arányú fotókon megjelenő elemeit, amelyeket úgy lehet kihúzni a fakkokból, mint a függönyöket, a szőnyegeket, vagy az elegáns ruházatokat a megfelelő áruházak megfelelő osztályain. A stylist még kicsit igazít is a hátulján, mintha egy ráncot akarna kisimítani. Lehetetlenre vágyom? - kérdezi a hölgy mintegy önmagától és persze potenciális vásárlóként figyelembe vehető összes nőtársától, majd meg is válaszolja: nem hiszem.

Tehát nem esett szó lóerőkről, nyomatékokról, felfüggesztésekről, és fedélzeti számítógépről, csak stílusról és formákról, illetve harmonizációról, testre szabásról (ez tényleg te vagy). És nagyon ügyesen elkerültük a nőket csak a szín érdekli című sztereotípiákat is. Színről például egyáltalán nem esett szó.

Két-három húsz másodperces ilyet talán még film közben is elviselnék. De többet még ebből sem!

**************************************

Értékelés: 7,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 8/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 8/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

 

Hozzászólások   

# Geréb Gábor 2008-04-15 15:29
Jó látni, hogy időnként felbukkan egy-egy jó reklám is, most már csak egy olyanra vágynék, hogy valaki kis költségvetéssel is készítsen ilyesmit, mert ugye egy VW-től elvárja az ember a minőséget.
Válasz