1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

SAMSUNG - TELEKOM reklám

*************************

SAMSUNG GALAXY - TELEKOM – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Tényleg jók ezek a gondolkodásra serkentő reklámok. Nem hagyják lustálkodni az agyat. Kérdéseket tesznek fel, amelyek általában lényegiek, mondhatni filozofikusak, az élet értelmét kutatók. Nagyon helyes, nehogy már agyhalott manipulált fogyasztói legyünk a fogyasztói társadalom által fogyasztásra felkínált termékeknek. Tessék gondolkodni! Na azért persze módjával. Olyan kérdést még nem hallottam reklámban, vajon miért hagyjuk magunkat a reklámok által hülyére venni?

***************

***************

Mindenki töprengett már azon, hogy miért csináljuk azt, amit. Ez az indító alapkérdés. Te is töprengtél már rajta, én is töprengtem már rajta. Rajta hát, mondd meg, mi az eredmény? Nekem fogalmam sincs. Neked? Egyébként állítólag a pszichológusok tudják. Ez a szakmájuk. Lélekbúvárok. Mert mélyinterjúkat csinálnak. És akkor ők tudják, amiképp mi is mindjárt tudni fogjuk, hisz mi másért is tenné fel ez a termékismertető ezen kérdéseket, ha nem adná meg rájuk a választ. Talán pont egy ilyen válaszadó termékről van szó, a dolog logikájából következően. De vannak még egyéb kérdések is, szóval egy igen univerzális termék lesz majd a megoldás.

Miért a szemünk az első, és nem a hasunk? Na ezen a kérdésen tényleg sokat töprengtem. Már hogy mi a kérdés? Mert még azt sem értettem. Úgy érti, fontosabb a szemünk, mint a hasunk? Tényleg, a mondás is úgy szól, félti, mint a szeme világát, és nem a hasa világát. És közben itt valamilyen halas kaját fényképeznek. Vagy hogy miért előbb a szemünkkel nézünk, ahelyett hogy vakon megkóstolnánk mindent? Végül is a cápa is így dolgozik. Úgy ismer meg, hogy beleharap. Az embert nem szereti, de kénytelen megkóstolni, hogy tudja, miről van szó. Bocsesz. Aztán ráleltem a telefonreklám eredetijére, amiből a Telekom-hoz összevágták a hozzávalót, és abban ez van: „Why our eyes bigger than our stomachs?” A gyengébben oroszul tudók kedvéért: Miért nagyobb a szemünk, mint a gyomrunk (hasunk)? – aminek van egy szinte teljesen azonos magyar szólás megfelelője, miszerint nagyobb a szeme, mint a szája, vagyis már csak a szeme kívánja, pedig jóllakott már. Csak hát a vélhetőleg nagyon fiatal csapatban ez senkinek sem ugrott be, de még annak az igénye sem, hogy azért egészen nagy oltári és értelmezhetetlen baromságot ne írjunk le, illetve ne mondjunk. Nem baj, végtére is reklámról beszélünk.

Aztán következnek a további miértek, miért fotózunk edzés előtt, alatt és utána, mondjuk én soha, kikérem magamnak, én oda be se teszem a lábam. Meg hogy miért tartjuk viccesnek azt a… azt az állatot, ami úgy kiabál. Földikutya? És egyáltalán, én nem is tartom viccesnek annyira, hogy úgy fetrengjek a röhögéstől, mint a képen ábrázolt fiatalok.

Hogy én milyen különc vagyok? Miért te röhögsz ezen a földikutyán? Vagy te is fotózod az edzésedet?

Na de mindegy is, most már tényleg izgatottan várjuk a választ, vajon miért csináljuk azt amit, hisz ezek szerint ezen már régóta töprengünk te is, én is. Talán valamiféle determinisztikus álláspont kerül itt majd ismertetésre? Na de akkor létezik-e szabad akarat? Hű de izgulok. És a válasz… itt hosszú szünet, a zene felerősödik (nem is, csak így kéne)… és az Oscar goes to… illetve a válasz: Mert ezek vagyunk mi.

Őszintén megvallva bennem hagyott némi hiányérzetet a válasz, egy pillanatra úgy tűnt, ez egy amolyan „azért, mert csak” féle magyarázat, de hamar elengedtem gyötrő kételyeimet. Nem szabad ebbe belepörögni. Azért csináljuk azt, amit csinálunk, mert nem tehetünk mást, mert ilyenek vagyunk mi emberek, és ezért amit csinálunk, azt pont azért csináljuk, mert ha nem ezt csinálnánk, akkor nem pont ez lenne, amit csinálunk, és akkor mást csinálnánk, mint amit pont szeretnénk csinálni, és az egy iszonyúan nagy depis dolog lenne, és akkor mind meghalnánk és kész. Érted?

Szerencsére a jó hír az, hogy megérkezett ez az új telefon modell, kimondottan nekem, és ettől a távközlési társaságtól nagyon király ezt megrendelni, mert mindenféle kedvezmények vannak fennforogva. Igen, kellett ez a biztos fogódzó az eredeti kérdésfelvetés nem minden részletének kielégítő megválaszolása után a háborgó, nyugtalanul tépelődő lelkek lecsillapítására, mert hiszen tök mindegy, miért csináljuk azt amit, a lényeg, mindenképpen készítsünk róla fotót, és azt pont e nagyszerű készülékkel tehetjük meg, nem mással. És ha ezzel megvagyunk, vagyis sikerült megörökítenünk a pillanatot, amikor éppen azt csináljuk, amit, akkor már akármeddig nézegethetjük, és így bőven van időnk rájönni, miért csináltuk akkor éppen azt, amit…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 310

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10