3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

FRoSTA reklám

*************************

FRoSTA Arany halrudak – 20s +++ Értékelés: 3,6/10

Hatásos, ha a reklámba olyan elemeket illesztünk, amely a kedves néző valamely elfojtott vágyát jeleníti meg. Természetesen itt most nem valami nagyon durvára gondolok, mint például a sorozatgyilkosság, vagy a nekrofília, nekem ilyesmi eszembe sem jut, még példának sem szoktam felhozni, hanem valami enyhébb, mint például a tortadobálás, vagy a főnök pofájába ordítás, ilyesmi. Ezek mind alkalmasak arra, hogy a kellemesség érzetét keltsék, így kapcsolva pozitív érzelmet a termékhez.

***************

***************

Persze ezen vágyak zöme általában destruktív, vagyis olyasmi, amit nem szabad, mert rombolni általában nem szabad, de mégis milyen jó lehet mondjuk egy ötkilós kalapáccsal szétverni egy autót. Nem? Biztos neked is vannak hasonló elfojtott vágyaid, még akkor is, ha nem is tudsz róluk. Nekem elhiheted, hogy vannak, ne vitatkozz, ok? Na jó, akkor mondjuk porcelánboltban elefántoskodni? Mindent összetörni? Ripityára? Na? Vagy összetörni a cégnél a számítógépedet, mert már harmadszor tűnik el több órányi munkád? Na? Vagy kirángatni a kedves ügyintézőt az asztala mögül a hivatalban és kihajítani az ablakon? Na? Vagy venni egy géppisztolyt a bolhapiacon és szétlőni az adóhivatalt? Na? És mondjuk ezt egy inkontinenciabetét reklámban látni? Mennyire felvinné az eladási statisztikákat! Mi? Még én is vennék, mert akkor ott pisilnék és akkor, amikor és ahol akarok. Ki ne irigyelné ezért a pelenkás gyereket? Tényleg, miért is nem így hirdetik ezt a terméket? Tényleg, miért is nem alkalmaz téged egy reklámcég sem?

Ez itt egy gyorsfagyasztott termékeket előállító cég reklámja, és szeretné, ha termékeiket minél többen vásárolnák meg, mert akkor lesz neki ebből profitja, és így lesz gazdag a tulajdonos, aki szerintem máris gazdag, de még több kell neki a rohadt kapitalistának, hogy ott dögöljön meg, ahol van. Mert ugye a kizsákmányolás lényege abban áll, hogy… azt hiszem kicsit eltértem, de már jövök is vissza, bocs. Tehát egy tényállító kérdéssel kezdünk, vagyis amely vitán felül kezeli a termék egy alapvető jó tulajdonságát, és csak arra kérdez rá, hogy miért ilyen? Ugye a gyerekkel is így szoktuk: Melyik bögrédből kéred a kakaót? A gyerek persze nem hülye, és azt mondja, ő nem kér kakaót. De felnőtt korunkra már hülyék leszünk, és szépen megmondjuk, melyik bögréből. Itt meg kíváncsiak leszünk, tényleg, minek köszönheti ez a termék azt a fantasztikus természetes ízét? És már szinte érezzük is ezt a természetes ízt, és érezni is fogjuk, amikor legközelebb ezt a terméket vesszük, mi mást. Persze ha megkérdeznék tőlünk, ugyan mondjuk már meg, mi is az a természetes íz, nem hiszem, hogy vágnánk rá a választ.

De tényleg, tessék mondani, minek köszönheti a termék ezt a természetes ízt, akármit is jelentsen ez? Annak, hogy nincs bennük se ízfokozó, se színezék, se aroma. Értem, tehát ha érezni szeretném a természetes ízt, akkor nyilván semmit nem szabad az alapanyaghoz tennem, még az olyan ízfokozót sem, mint például a só. De hagyjuk ezt, nem ezért vagyunk itt. Hanem azért a mozdulatért, amelyet mindannyiunk szeretett volna már legalább egyszer kipróbálni. Azért a lesöprő mozdulatért. A fickó egyszerűen átsétál a színen, besétál valami laborfélébe, és ott lesöpör a polcról mindenféle törékenynek látszó üvegcsét, fiolát, tégelyecskét, amelyek tele voltak ízfokozóval, színezékkel és aromával. Mert hogy ezek nincsenek bennük. Bámul is döbbenten a sok ellenszenves tudós a fehér köpenyében, hogy mi a f@sz van itt már… A tudósok ugyanis a fehér köpenyükben általában a természetellenesség sztereotípiái. A környezetben nincs is ilyen ennyire fehér. Gondolom. Meg tudós sincs a természetben. Nem nő.

A hal a FRoSTA dobozokban kizárólag ellenőrzött forrásból származik. Azt mondja az ember. Az jó tényleg, ha ellenőrzött, minden jó, ha ellenőrzött, a buszjegy is akkor jó, tudom én azt. Nyilván úgy érti, nem olyan halat tartalmaz, ami már fokozva van valamilyen ízzel. Legyen annak csak hal íze. Így lesz belőle jégbe zárt csoda.

Tehát összefoglalva e reklám hatóanyagai: csoda, ami jégbe van zárva, természetes íz, bármit is jelentsen, és persze a rombolás, amire mindannyian vágyunk. Hej ha én egyszer lesöpörhetnék egy ilyen polcot, majd simán kisétálhatnék valahogy büntetlenül a másik oldalon. Nálad nincs véletlenül egy spájz régi bepenészedett befőttekkel? Ígérem, feltakarítok utána…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10