1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Wick reklám

*************************

Sinex Wick orrspray – 40s +++ Értékelés: 4,0/10

Már többedszer fordul elő, hogy valaki szól nekem, erről, vagy arról a reklámról írtam-e már, mert kirázza tőle a hideg. Szóval hogy is van ez? Persze nem tetszhet minden reklám mindenkinek, biztosan jól megfókuszcsoportozták azt előtte a hozzáértők, hogy tudják, a többségnek tetszik majd, és értik is mit akarunk rájuk sózni. Akinek meg nem tetszik, magára vessen, nem részesül majd a termék áldásaiból. Az más kérdés, hogy a felemlített reklámok kivétel nélkül nekem sem tetszenek. Úgyhogy már ketten vagyunk.

***************

***************

A mellékelt reklám például egy óvónőnek nem tetszett, őt rázta ki tőle a hideg. Gondolom egy óvónő a szakmájánál fogva különösen gyerekérzékeny, aminthogy minden normális szülő is az. Hoppá, de ha így van, akkor lehet, minden normális szülőt is kirázza a hideg ezen reklám szemlélése közben. És még egyszer hoppá, ugyanis így már nem ketten vagyunk, hanem jelentős létszámmal képviselhetjük a hidegkirázottak fajtáját, ami már az eladási statisztikákat is negatívan befolyásolhatja.

Miért? Mégis mi van ebben a reklámban? Csak egy kis tréfa, egy geg, amivel kezdődik, igazán nem értem, mitől ráz ki a hideg egyeseket ezt nézvén? Jön az anyuka, és azt mondja a kislányának, hogy Ági ne haragudj, de betegszabadságra kell mennem. Megoldasz mindent? A kislánynak még az a csillag is kiesik a kezéből, annyira meglepődik ezen a közlésen. Mintegy ledermed, megijed, fél, kétségbe esik. Mondjuk ezt talán tényleg nem kellemes nézni egy szülőnek vagy ahhoz hasonlónak, mert úgy valahogy beleéli magát az ember, hogy ne csak én állításokban beszéljek. Szegény kislány, ahogy ott áll a csíkos harisnyájában, és… most elbőgtem magam. Nem is…

Különben is rögtön megjelenik és halható is a megnyugtató információ, miszerint ugye az anyák nem mennek betegszabadságra? Ez nem kérdés, hanem utalás a vicces jelenetre, hogy ugye te is tudod, az anyák nem mennek betegszabadságra? Én tudom, de úgy tűnik, a tied mégis elment. Nem? Jaj de hát ez csak egy vicc. Hogy jól megjegyezd, mi következik, hogy beléd vésődjön, az anyáknak azért nem kell betegszabadságra menniük, mert megisszák ezt a terméket, és akkor meggyógyulnak. Mert bizony, ha nem innák meg ezt a terméket, akkor bizony betegszabadságra kéne menniük, és ott maradna a kislányuk ezer veszély közt, félve, magányosan. Ilyenek ezek az anyák. Tudod? Jaj dehogy, teljesen kiforgatod a szavaimat, egyáltalán nem következik az ellenkezője a termék nem fogyasztásából. Legfeljebb csak logikailag, de szemantikailag nem, mert, mert, nem. Mert ugye te is tudod, hogy az anyák semmiképp nem mennek betegszabadságra. Az anyák ezt a forróitalt isszák. És akkor mind a 6 tünet már el is tűnik. Miért nem lehet ezt könnyedén felfogni?

Nem is tudom, vannak nagyon merev emberek, akiknek gyenge a humorérzékük, és azt gondolják, bizonyos dolgokkal nem lehet viccelődni. Hogy kinél hol van ez a határ, nagyon változó. Engem például a tortával, meg az egyéb kajákkal való dobálózás idegesít, ami pedig rendre előfordul az amerikai filmekben. Fogalmam sincs miért. Ja, ja, a gyerek nem zavar, csak a kaja. Az ne vesszen. Ilyen vagyok. Mit szólsz?

Fantáziám nekem is van. Mit szólnál például ahhoz, hogy mondjuk, nem… nem háborús öldöklős, annyira még egy kreatív sem elvetemült, hanem csak úgy finoman, tehát például aranyos cicus büszkén trónol kicsiny énekesmadarak holtestei fölött, és akkor a gazdasszony mondja, ugye nem kell a cicámnak ezt tennie, mert van mit ennie. Izé márkájú macskaeledel. Na ez nem volt valami jó. Akkor mondjuk sült malac kiveszi szájából a citromot és mondja a többi aranyos még élő malackának, gyertek sütkérezni a Malac fogadóba! És jöjjön Ön is, ha meg akarja ízlelni kiváló ropogós csülkömet! Na ez sem volt jó.

Hiába no, nem értek hozzá. Egyszerűen nem tudok jó kellemetlenséggel üzenetet bevéső reklámot kitalálni. Ez ugyanis művészet kérem a javából. Szenvedés történetet nagyon nehéz kiihletni abból a buta fejemből. Már többször rácsodálkoztam erre a kreatív zsenialitásra, miszerint higgyem el, az emberekre hatni kell. Az előjel majdnem mindegy. Persze nem szabad túlzásba vinni a negatív irányt, elvégre van reklám etika is, mint olyan. Ha lehet, ne feszegessük az inkontinencia betét, é a hasmenés elleni szer által kifeszített határokat…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 410

A technika (Technology) – 5/10