1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Saga reklám

*************************

Saga gyümölcstea – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Én tudom, hogy manapság igen izgalmas dolgok történnek a világban, és nem kevésbé idehaza, de mivel a reklámok a világ átalakulása közben is zavartalanul működnek, úgy gondolom, én sem zavartatom magam legalább egy ilyen izé megírásának erejéig. Utána persze én is „merülök”. Ha úgy vesszük, még akár pihentető is lehet néhány másodpercre kilépni a reklámok idilli világába. Vagy ez már nagyon súlyos, ha én ezt tartom pihentetőnek?

***************

***************

De most tényleg, nézd meg például ezt a reklámot. Kérlek, csak a hecc kedvéért, próbálj picit belemerülni a világába, próbáld beleélni magad ebbe a környezetbe, ebbe a családba, próbáld beleképzelni magad a nemed szerinti szerepbe, tehát ha nő vagy a nőébe, ha férfi, a férfiéba, vagy fordítva, illetve ha egyik se, akkor talán a majoméba.

Na most innentől kezdve tessék mosolyogni, de nagyon, és szakadatlanul, mert mi itten egy boldog, ideális család vagyunk három gyerekkel, és négy kerékkel. Gondolom. Állatkertben jártunk éppen, a csimpánzok nagyon viccesek voltak, azt mondták, hogy hu-hu-hu. Ennek később még szerepe lesz.

Vigyázz! Nehogy kizökkenj a szerepedből! Mert ha esetleg beúszna a napi friss hír mondjuk terrorizmusról, vagy az egzisztenciádat veszélyeztető gazdasági változásról, akkor oda a kedves kreatívok áldozatos munkája. Legyen itt most neked aha élményed, mondd azt, jé, tényleg ilyen, ilyen volt, amikor a saját gyerekeimmel, unokáimmal az állatkertben a majomketrec előtt álltunk. Ugyanilyen természetességgel szólalt meg a kis Lacika, hogy apa, anya nézzétek milyen mókás! Mókás. Szerette ezt a szót használni a kis Lacika. Aminthogy a kis Julika is szinte ugyanezekkel a szavakkal kérdezte tőled, hogy ugye ennek a napnak sohase lesz vége? És te, vagy a férjed ugyanilyen rejtélyesen válaszolta, hogy bízd csak rám, mert már tudtad, tudta, hogy a termékkel lehet majd szinte végtelenné tenni ezt a gyönyörű napot. És aztán otthon, te is, vagy a férjed is élveztétek a nagy pillanatot, amikor a gyerekek orra alá dugva a terméket elhangozhatott, a Saga gyümölcstea megújult! Mi volt ehhez képest a karácsonyi csomagbontogatós öröm! Smafu!

Kérlek tényleg ne gondolj most mindenféle rettegős, depis tényezőkre, amelyek talán éppen körülveszik életedet, hanem fordulj oda a párodhoz ott a tévé előtt, fogd meg a kezét, és mond, apukám vagy anyukám, látod, hogy még ezt a nagyon kedves, nagyon szép, nagyon boldog családot is lehetett még boldogabbá tenni ezzel a termékkel. Ugye mi is szeretnénk még boldogabbak lenni? A párnak ilyenkor kutya kötelessége megfogni egymás kezét, mélyen egymás szemében nézni, szinte egyszerre kimondani a boldogító igent, és azonnal megszerezni a vonatkozó terméket. Ha esetleg volna otthon a még nem megújult változatból is, annak anyósék biztos nagyon fognak örülni. De ami a lényeg, az örömteli családi pillanatok mostantól még tovább tartanak! És hidd el, ha mondják.

De ha esetleg nem hinnéd, hogyan is képzelik el ezt a kreatív kreatívok, akkor jó színházi rendező módjára meg is tanítanak rá. Hát nem úgy fújja apuka és aztán a gyerekek is a forró teát, ahogy a majom mondta, hu-hu-hu? Csak itt inkább fu-fu-fu. Na, hát így hosszabbította meg ez a szép család az állatkerti szép pillanatokat. Érted már? De ehhez valamit fújniuk kellett. Például a konkurencia gyümölcsteáját nem lehetne így fújni. Tudtad?

De várjál, még nem értek végett a természetesen mókás boldog pillanatok. A női főhőst most megkérném, bújjon oda a férjéhez, karolja át, nézzen szerelmesen a szemébe és mondja, te is igazi mókamester vagy. Mert ugye emlékszel, ekkor pattant a szoba közepére a két kislány kezükben egy-egy termékkel, és azokat előre nyújtva ezek a szavak hagyták el az ajkukat: nekünk a Saga tea a kedvencünk, ami ráadásul most megújult. Érdemes még figyelni a háttérben zajló boldog hancúrra, és apuka nagyon kifejező testbeszédére is.

Te ne izélj már, ez egy reklám, és feltehetőleg a kedves rétegnézőben csak a szépen fényképezett teaképek rögzülnek, a többit elsodorják napi gondjaik. Már ha egyáltalán odanéztek, és nem éppen sörért mentek ki, vagy pisilni. Márpedig szerintem nem, hisz akkor csak az a teás rész lenne, és sokkal olcsóbban jönnének ki. Nem hülyék ezek a reklámcsinálók. Nézd csak meg! Mari néni igenis elkaccantotta magát Tápiódereglyén a hu-hu-hu-s vicességen. Szóval Mari néni buta? Primitív? Nem dehogy buta, megvan a magához való éles esze, csak nem ebben a magas értelmiségi környezetben szocializálódott, érted? És ő van többen. Nem mindenki olyan sznob, félművelt barom állat, mint te vagy. A reklámok jó része parasztkonyhába kitett falvédő, belehímzett elmés rigmussal. Ki az urát szereti, jó ebédet főz neki. Vagy: rendes asszony gondja, a szép tiszta konyha. Ilyenek.

Értem. És azt nem lehetne belehímezni, hogy lenni, vagy nem lenni az itt a kérdés? Miért, te erre vennél megújult Saga teát?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10