1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

CIF reklám

*************************

CIF spray család – 20s +++ Értékelés: 4,8/10

Kérdezhetnők, ha mesébe illesztjük reklámilag a terméket, akkor vajon ki a célcsoport? Azon fiatal korosztály, amelynek képviselői már komolyan befoghatók házimunkára, talán már nem csüggnek a mesék emlőin. (Na?) Akik pedig csüggnek, azokkal még nem sokra megy a takarításkor az anyuka. Naná hogy nem az apuka, mert azzal sem megy sokra ilyenkor az anyuka Sztereotípiában. Bár az apukák szerintem sokkal inkább csüggnek a mesék emlőin, mint az anyukák. Bár ami az emlőt illeti… lazíccsá má!

***************

***************

Tehát tessék elképzelni, hogy Hamupipőkére nem lencseválogatás vár a bál helyett, hanem zsíros foltok ellen kell felvennie a küzdelmet. Magára hagyta őt ezekkel a zsíros foltokkal a gonosz mostoha, és a gonosz mostohatestvérei. Szegény Hamupipőke azt sem tudta, mit csináljon, és teljesen kétségbe volt esve. És egyszer csak, a legnagyobb kétségbeesés közepette, hirtelen, egyik percről a másikra, azon minutában, tüstént, mintegy varázsütésre megjelent előtte egy igen erős turbóformula. Benne volt az új CIF zsíroldó sprayben. Abból pattant ki. Gondolom. Ugyanis a csodaszert nem felejthették szintén otthon a gonosz mostoháék, hisz így saját maguk alatt vágták volna a fát mintegy. A szer tehát maga a jó tündér. És lám, perdül-fordul Hamupipő a csodaszerrel a kezében, és néhány perdülés, fordulás után nem csak a kastély lesz tiszta, hanem ennen maga is egy gyönyörűen felöltözött, gyönyörű igazi, tehát nem animált nővé válik. Mindig gyönyörű befejezés. Gyönyörű.

Na de mégis ki itt a célcsoport? Csak azért, mert mese, ebből egyáltalán nem következik, hogy a gyerekek a célcsoport. Tudod? Áthallás, feeling, ilyesmi. Meseszerű hatás. Olyan, mint a mesében. Olyan szép, hogy nem is lehet igaz. Na jó, ennyire azért nem. De egy mesének mindig jó a vége. Néhány kivétellel. Gyönyörű a befejezés. Azt várjuk el tehát a kedves rétegnézőtől, hogy összekapcsolja a meseszerűséget, a mesékben sokszor tapasztalt pozitív katarzist (lehet negatív is?) a termékkel, és így, amikor meglátja a polcon, azt higgye, használatával valami hasonlót fog érezni. Vagy rosszul tudom? Most miért? Amikor a pornókazettával otthon viccelődsz, te is valami hasonlót akarsz érezni, mintha igaziból csinálnád. Nem? Jó tudom, te mindig igaziból csinálod. Én is. Persze. Na mindegy, csak mondom, ki kell építeni egy feltételes reflexívet. Mese, termék, összekapcsol, termék, mese, jó érzés, szép érzés, akarom, akarom. Állatok vagyunk. Te is. Már úgy értem, a kedves kreatívok szerint.

Kedves blogger! Azért a dolog nem ennyire direkt, tetszik tudni? Ez csak egy jópofa ötlet, viccesség, kedves bohókás játék, egy kampány, hiszen jól ki lehet használni a különféle mesék azon pontjait, ahol jól jöhet valami tisztítandó probléma megoldásaként ez a kis pajkos behelyettesítés, amit senki nem fog a mese meggyalázásaként értelmezni, hogy már ide is, meg más efféle, hanem érteni fogja az üzenetet. Ugyanis mit tehet szegény kreatív? Az üzenet mindig ugyanaz, tehát csak a körítéssel lehet variálni. Íme, itt van megint egy még jobb izé, az eddigiekkel is álom volt a takarítás, de ezzel álom, álom lesz, és az elkövetkezőkkel meg álom, álom, álom lesz, és akkor erre kell gombot varrni. Pont ebben áll a mi mesterségünk. Mármint az övéké. Nem a termék változik, ezért a csomagolást kell mindig újratervezni. Igen, Aladin a termékkel dörzsöli meg a lámpást, és egy tiszta lelkű szellem jő elő belőle. Hófehérkének is sokkal könnyebb dolga van a hét törpe utáni takarítás vonatkozásában. A kis gyufaárus lány pedig… ja, ő CIF ide, CIF oda mégis megfagyna szegény. Persze ha jobban belegondolok, talán ha a szerrel befújja az arra járókat, vagy mit tudom én, nem vagyok kreatív…

Azt szeretném még mondani, nem vagyok bigott reklámgyűlölő (dehogy nem), nem csak a cikizés kedvéért cikizek (dehogy nem), csak van nekem egy ilyen üldözési mániám, egy ilyen depis nyomasztásom lelkileg, miszerint ezek a reklámok úgy bekúsznak mindenhová, az ingem alá, az agyamba, a meséimbe, igen, most már a meséimbe is, és… és… most már ideje orvoshoz mennem… vagy fújjak magamba egy kis ilyet?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10

{mxc}