1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

AXE reklám

*************************

AXE Anarchy dezodor és tusfürdő – 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Ez a reklám jó sokba kerülhetett. Hacsak nem számítógépes trükkök özöne volt benne. Biztos volt benne. Biztos voltam benne. Már nem úgy értem, hogy biztosan szerepeltem benne, hanem biztos voltam benne, ezernyi számítógépes trükkel operálhattak. Bár talán az sem olcsó. De ha egyszer anarchia kell, akkor anarchia kell. Végtére is a márka neve önmagában is fejszét jelent. Azzal pedig lehet vagdalkozni, ütni, ölni, anarchiázni, meg ilyen mindenféle durva dolgokat csinálni…

***************

***************

Na persze itt elsősorban a dinamikáról, az energiáról, az erőről, a tempóról, vagyis a fiatalságról van szó. Gondolom. A fiatalok ilyenek. Szenvedélyesek. Szabaduljon el a szenvedély. Minden fiatal erre vágyik, illetve ez a szenvedély bujkál, fortyog benne, mint a láva a kitörni készülő vulkánban. Hát hadd szabaduljon el. És ha eddig esetleg a józanész, az önfegyelem, a kultúra és más ilyesféle gátló tényező ezt nem engedte volna, hát csak fújd be magad ezzel a szerrel, és máris állat leszel a javából.

Én tudom, kedves kreatív, hogy nem tetszik ezt komolyan gondolni, hisz attól még nem lesz senki anarchista, hogy mondjuk megnéz egy jó kis akciófilmet, meg értik is itt a viccet ezek a fiatalok. Csak tudjuk, ezek a fiatalok, mert fiatalok, olyan kicsit balhés népségek. Brahiból szoktak ezt, azt, mindenféle szokatlan, esetleg polgárpukkasztó dolgot tenni. És akkor úgy érzik, az poén. Tök állat. És röhögve lehet mesélni a balhét a haveroknak. Hogy lássák milyen jófejek vagyunk is mink itten. Hát hülye az a kreatív, aki nem játszik rá az ilyesféle életérzésekre. Mutatunk nekik ilyen balhés filmet, a terméket elnevezzük anarchy-nak, és akkor a kedves őrült, eszement fiatalok ráismernek magukra, szimpi lesz nekik ezért a termék, és bejön nagyon. Mert ilyen egyszerű lények vagyunk, tetszik tudni.

Meg hát van a dolognak egy kis drogos áthallása is. Tetszik tudni. Mert tetszik tudni ezek a fiatalok drogoznak, füveznek, dzsointoznak, anyagoznak, bekokszolnak, betépnek, behernyóznak.. ja, már érted? És itt valami hasonló hatást lehet felfedezni, teljesen beállnak ezek a fiatalok a szer révén, így megint csak ráismerhetnek a maguk megszokott világára, és akkor tetszik majd nekik e termék. Mert ilyenek ezek a fiatalok tetszik tudni…

Mondjuk én is szeretem volna fiatal, és korán kopaszodó koromban egy ilyen anyagra szert tenni, hogy csak befújom magam, és dőlnek a nők, de akkor még, mélyen a puha diktatúrában nem adtak ilyet a vágyakozó népnek.

Na és láttad, amikor a fiatal bombázó ápolócsaj, megérezvén a szer illatát, elengedi a vén fazon kerekesszékét, és az begurul a vágtató autók közé? Ez csak egy olyan finom adalék simogatás a fiatalok lelkén, egy leheletnyi utalás egy olyan, a rendes fiatalok lelkében mélyen eltemetett attitűdre, hogy tudod kinek van ideje meg gusztusa vacakolni töttyedt, öreg, pisis hülyékkel. Ott dögöljenek meg, ahol vannak. Szóval ez a reklám minden porcikájában rettenetesen tetszhet a fiataloknak.

Én is voltam fiatal. Meg leszek is. Talán ez utóbbi nem biztos, de bízom benne. Akkor majd én is szeretni fogom az anarchiát. Anarchista leszek én is, mint minden rendes fiatal. Bizony. Túlzásba viszem? Ja hogy ez nem felszólítás, fiatalok legyetek anarchisták? Csak viccesség? Reklámos túlzás? Hát persze! Tudom én ezt. Hogyne tudnám. Értem én a tréfát – szokták mondani – de nem szeretem. Nem tudom. Nyilván a korral jár. Nézni az oldalán csúszó autóbuszt, tele diákokkal, a ronccsá törő autókat, amely eseményeknek úgymond normál esetben biztosan néhány halál a következménye, hát nem tudom. Lehet, nekem túl jó és túl gyors a fantáziám. Valahogy olyan rossz érzés. Gondolom nem rossz érzést akartak kapcsolni a kedves kreatívok a termékhez.

Mit mondasz? Hogy nem is én vagyok a célcsoport? Hogy a fiataloknak ez nem rossz érzés? Egy pillanatig sem veszik komolyan? Lehet. Csak tudod én nem vagyok fiatal, és az én túl jó és túl gyors fantáziám… ja, bocs. Ha valóban ilyen lenne, minden bizonnyal én lennék a kreatív, aki ezt elkövette.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 8/10

A technika (Technology) – 7/10

{mxc}