1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

ALGIDA reklám

*************************

ALGIDA Big Milk Trio – 30s +++ Értékelés: 5,2/10

Mondják, mások, hogy sokszor kapcsolódhat valamely érzékszervünk percepciójához… szóval valamely érzékszervünk… nem, csak nem akartam dicsekedni a műveltségemmel, hogy mennyire feletted állok nyájas olvasó… vagy jobb lett volna, ha inkább hagyom a percepciót? Tehát mondják, mások, hogy sokszor kapcsolódhat valamely érzékszervünk észleléséhez valamely már érzékszervünk kvázi fantom észlelése. Például hangokhoz színeket társítunk, vagy színekhez szagokat, és más ehhez hasonlók. Nekem sohase kapcsolódott, csak hogy lásd, mennyire alattad állok nyájas olvasó. A reklámok viszont továbblépnek…

***************

***************

Mert az úgynevezett feeling reklámokban, amint erről már sokszor beszéltünk, a termékhez komplex érzéseket szokás társítani lehetőleg jó szorosan, és persze nem kifejezetten kellemetleneket. Mondhatni kifejezetten kellemeseket annak érdekében, hogy… de hát tudjuk minek az érdekében. Még akkor is így lehet ez, vagyis a választható módszerek közé tartozhat, ha valami kifejezetten kellemetlen dolog gyógyírjáról van szó. Ilyenkor egyféle inverz realizáció történik, vagyis nagyon kellemetlennek ábrázoljuk a kellemetlent, és ehhez képest lesz kellemes a termék hatása. Igaz, ezen termékek fogyasztása így is csak alkalmi lehet, tehát az eladási számok pusztán nem növelhetők ezzel a módszerrel, hiszen ha nincs hasmenésem, nem fogom csak azért a vonatkozó terméket szedni, mert kellemes emlékeket őrzök az előző fogyasztás hatásáról. Hacsak nem volt az élmény annyira fenomenális, hogy az ismétlés kedvéért szándékosan egy liter tejjel öblítem le az extrém adag babfőzelékemet.

Most vizsgált reklámunkban például kiderül, hogy a vidámságnak, mint olyannak vannak ízei. Három. Persze szoktuk mondani, hogy jóízű nevetés, ami ugye voltaképp a vidámság megnyilvánulási formája, de ilyenkor kissé átvitt értelmében gondolunk a jó ízre. Ja, hogy nyilván itt is ez történik? Bocsánat. Tényleg. Hisz a termék, azzal a három féle színű meg ízű bennékjével valóban olyan vidám. Vidám színek. Ezt is szokták mondani. Ok, akkor könnyen kapcsolhatjuk a vidámságot ezen termékhez, azaz ha meglátjuk a boltban, akkor önkéntelenül is mosolyra húzódik a szánk. Neked is. És ha rámosolygunk egy termékre, mi a kutyafüléért ne vennénk meg? Én a minap rámosolyogtam egy Lexus GS 300h-ra (ez egy autó), igazán nagyon szélesen mosolyogtam, és arra gondoltam, tényleg, mi a kutyafüléért ne vennénk meg? Aztán meg arra gondoltam, ugyan, miért vennék a négy autóm mellé még egy ötödiket?

Reklámunkban viszont nem elégszenek meg csak a vidámsággal, mint hozzáadott érték, hanem rátesznek még egy lapáttal, kijátsszák a gyerekkártyát mondhatni, és jön a játékosság. Persze fagyi és gyerek magától értetődő párosítás, és ugyanez érvényes a játékosságra és a színességre is. Minden passzol. De vigyázat! Azért nevelni is kell azt a gyereket, hisz sok vád éri a reklámkészítőket, miszerint a gyerekeken keresztül, őket eszközként felhasználva ébresztik fel az igényt a forrástulajdonosokban (szülők), ráadásul általában egészségtelen dolgok iránt. Egyetlen beszúrt mondattal tehát megfelelünk a helyes gyermeknevelési követelményeknek, a teljesítmény-jutalom dichotómia által kifeszített érték inercia rendszer labilitási energia minimumának abszolválása érdekében, vagyis ha… mi van? Akkor olvassá képregényt durunggyerek… Szóval ezért mondja az apuka: Na és kész a leckéd?

Persze hogy kész. Reklámokban csak ideális gyerekek szerepelnek, még ha rosszak is, ideálisan, nagyon szerethetően rosszak a termék érdekében. Aztán apa és Luca csillagtornyot építenek az ételből „a la” játékos, anyu és Dávid pedig hóemberkét fabrikál, amint ezt a felvillanó feliratokból te is megtudghattad. Tényleg játékos ez az egész, ugye? Játszunk a vidámság három ízével. Amiről nem esik komolyabb szó, az a három vidám íz íze. Bocsánat, annyit azért megtudunk, hogy lágy. Lágy ízű. A piros is, a fehér is, a barna is, a sárga is, a… jó, mindegyik. De tök mindegy, feeling az feeling, ha egyszer „játszani is enged”, akkor az íze lehet felejtős, nem azért vettük meg. Különben is, a finom fagylalttal nem fogunk játszani. Azt megesszük, kérem szépen.

Ezt meg eladjuk, kérem szépen…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}