1.047619047619 1 1 1 1 1 Rating 1.05 (21 Votes)

Nivea reklám

*************************

Nivea Q10 nappali arckrém – 25s +++ Értékelés: 4,4/10

Sosem hallottam még a Goji bogyóról. Ez persze rám nézvést szegénységi bizonyítvány, műveltségem újabb hiátusára derült ismét fény. Mert hogy ebben az arckrémben ilyen bogyó van beledarálva. Vagy máshogy beleapplikálva. Hisz a technológiát sem ismerem. Ráadásul. De nem is ez a lényeg. A lényeg, valahogy van benne ilyen csodabogyó, és ha magadra kened, akkor minden jóra fordul. Nem kevésbé azért, mert új.

***************

***************

Tudod, az új mindig jobb, mint a régi. Beszéltünk már erről sokszor. Ezekről a varázsszavakról. Az új jó, a régi rossz. A régi az már elkopott. Rozsdás. Nyikorog. Lemállott róla a festék. Dohos. És nem működik. Ennek például az az újsága, hogy belefejlesztették ezt a Goji (ejtsd: Godzsi) bogyót. Ha utánanézel, mi mindenre jó e bogyó, akkor könnyedén megállapíthatod, kvázi mindenre. Már ami jó. Rossz dolgok elkövetésére nem alkalmas. Ez egy univerzális bogyó. Ilyenről még sohasem hallottunk. Antioxidáns, azaz tartalmaz A, B1, B2, B6, E vitamint, és természetesen iszonyúan gazdag C vitaminban. Szelénium, germánium, 18 aminosav, 21 nyomelem, de nem is sorolom tovább. Energetizál, korrigálja a chi hiányt, bármit is jelentsen ez, de ejnye… nekünk itt a reklámot magát kell nézni.

Hogyan is reklámozzunk egy ilyen életvizét? Életkenőcsét?

Jól nézel ki! Ezt mondja egy nő annak a másik nőnek, aki vidáman, kisimult arccal, derűsen, szóval jól nézel ki szerűen vonul, gondolom a munkahelyére érkezvén. Ó ha tudnád! Ezt magában gondolja a sima arcú nő, sejtelmesen utalva rá, hogy van itt valami a háttérben, amit még mi sem tudunk. Vidám társaság integetve szalad az utcán egy pillanatra. Aztán egy férfi kolléga mondja főszereplőnknek, hogy egyszerűen sugárzol ma reggel. A nő jelentőségteljesen ránk néz, mert mi már sejtjük, amit a többiek még nem. Mondjuk én csak a harmadik megnézés után sejtettem, de hát az én szerény képességeim ugyebár. És akkor bevillan egy vágókép, amin négy nő ugrál valami díványon zenére. De friss vagy ma! Ezt egy kollegina mondja.

Na jó, értem. Vagyis megfejtettem. Nehezen jár az agyam ugyanis. Tudom, neked azonnal világos volt. Ja, meg aztán a később következő feliratok is segítettek. Tehát a nő átmulatta az egész éjszakát azzal a furcsa társasággal, akikkel a díványon ugrált, de ez mégsem látszik rajta másnap, mert bekente magát reggel a Goji bogyóval. Ez egy energetizáló nappali arckrém. Q10. És új. És te megeszed megint. A varázsszavakat. És azt hiszed megint, hogy tényleg. Csak bekened, és ránctalanodsz, meg nem kell többet aludnod. Mintha egész éjjel aludtál volna – hazudja a felirat.

Ugye nem azt akarod mondani, hogy most képedsz el először azon, milyen hamis képet festenek a reklámok a termékekről. Már rég azt kéne vizsgálnod, melyik hazudik szellemesebben, ügyesebben, ha már egyszer ez a dolguk. Rendben, ebből a szempontból e reklám semmi újat nem produkált, fáradt, unalmas, jól ismert hazugságokkal dolgozott. Talán a buli megformálása jelentett némi érdekességet, miszerint ez úgy néz ki manapság fiatal nők részvételével, hogy vihogva ugrálnak egy díványon zenére. Egyébként mintha eleinte lett volna köztük egy férfi is, amikor érkeztek. Biztos, már lemerítette a sok nő. Na, megindult a fantáziám. Jaj, istenem! Hát nem tökmindegy? Egész éjjel buli volt, én mégis ránctalan vagyok. Ennyi.

Tudod ez úgy működik, úgyis mint célcsoport, hogy én (nem én) már évek óta Niveát használok, és most megtudom, van ez a Q10. Hát kipróbálom. És nem figyelek én ebben a reklámban ugráló nőket, meg semmit, csak kapom az infót, hogy egyáltalán megjelent a bogyós verzió. A bogyó pedig mindenható, tehát egy próbát biztosan megér.

Tényleg újra meg újra elcsodálkozom azon, milyen könnyű pénz ez a reklámcsinálás. Azt hiszem itt az ideje egy reklám bullshit generátor megalkotásának (ha még nincs ilyen), és ezek után százalékban lehetne mérni egy reklám bullshit tartalmát. Annál jobb, minél kisebb érték jön ki. Ez itt sajnos megvan vagy 90%. Mert ez például szinte csak 0%:

(bocs, majd keresek másikat, ez privát lett valamiért)

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}