1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Persil reklám

*************************
Persil Duo-Caps mosókapszula ? 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Azon gondolkodtam, hogy mi újat lehet még írni az efféle reklámokról, hiszen egyik kutya, a másik eb. Az egyik 19, a másik egy híján húsz. Az egyik? ja, bocs. Szóval minek százszor leírni ugyanazt, ha már egyszer százszor leírtuk. (Ez jó, tetszik nekem.) Aztán arra gondoltam, hogy na jó, rendben van, én már unhatom, de lehet, talán te még nem unod? Hogy lehet, te még mindig beveszed, és mész venni?

***************


***************
Ugye ez a reklám is úgy indul, mint oly sok más mosószeres reklám, hogy először vala a beszennyeződés. Vagyis az itt látható fiatalember is valamiért szándékosan magára önti azt a folyadékot, ami a poharában van, és ami színes, hogy szép színes foltot hagyhasson az ingén. De hát hányszor láttad már te ezt az idétlen mozdulatot? Hányszor érezted kínosan hiteltelennek, idétlennek ezt a jelenetet? Na jó, gondolod te, ezt már megszoktad, nézzük, voltaképp miről van szó, mennyivel ad többet ez a termék.
Most egy kis varázslás következik, ami azt van hivatva bemutatni, hogy ilyenkor vágyunk valami nagyon könnyű megoldásra, mintegy álmainkban szoktunk látni ilyesmit, hogy például a kedves hölgy megnyom egy levegőben megjelenő gombot, és a folt visszaszívódik az ingről a pohárba. Közben ezt halljuk: „Ugye milyen nagyszerű lenne ilyen könnyen megszabadulni a makacs foltoktól, és extra ragyogást adni a ruháknak?” Te pedig sejted, hogy most sem történik semmi más, mint valami más, vagyis dehogy fognak adni egy olyan megoldást, ami legalább nyomokban hasonlítana a bemutatott demóhoz. Nem fog megjelenni a levegőben egy megnyomható gomb, és nem fog a folt visszaugrani a pohárba. Szóval te valahogy sejted ezt. Gyanakodsz. Rossz előérzeted van. Mégis miért nézed tovább kíváncsian?
Egy férfihang szól most, és mondja: „A te igényeid ösztönöztek minket az új, kettős hatású Persil Duo-Caps megalkotására.” Te pedig ízlelgeted a szavakat, hogy új, hogy kettős hatású, és hogy megalkotás, valamint hogy személy szerint neked. Voltaképp otthon érzed magad. Ismerős szavak, semmi szokatlan, semmi váratlan, semmi, ami stresszelhetne itten téged. Hát persze, hogy mostantól kezdve minden más lesz, és az eddig lelkesen reklámozott tökéletesnek mondott folteltávolító módszerek nem voltak sehol, ehhez a mostanihoz képest. Igaz, azelőtt is tökéletes volt szerintük a folteltávolítás, de micsoda különbség van tökéletes és tökéletes között! És hát persze, ez is egy olyan kapszula, amit be kell tenni a mosógépbe a ruhával együtt, és szó sincs ugráló foltokról, meg levegőben megnyomható gombokról. Minden, de minden a régi. Pedig egy nő azt bizonygatja, hogy annyira könnyű használni, miközben pontosan ugyanazokat a mozdulatokat végzi, mintha egy eggyel korábbi mosószer modellt dobálna be a ruha közé a gépbe. De te ezen sem akadsz ki, mert már megszoktad, így van ez jól.
Azon sem áll fel a szőr a hátadon, amikor ismertetésre kerülnek az összetevők, mert szinte már magadtól is tudtad volna mondani.  Hát igen, lehettél volna te is híres vegyész. És már sorolod is, hogy van benne egy darab aktív folteltávolító erő, és egy darab ragyogást fokozó formula. Na most persze ezen picit elgondolkodsz, hogy mi is lehet a ragyogást fokozó formula szerkezeti képlete, de hát végül is azt sem tudod, hogy működik a számítógép, és mégis nyugodt a lelked. És hogy milyen egy ragyogó ruha? Hát tudod, ragyogóan tiszta. És innentől kezdve fokozottan ragyogóan tiszta. Egymásmellé teszel két inget, az egyik még a régivel mosva, és azonnal látod, hogy a Napba lehet nézni, de az újjal mosottra nem. És érted már, hogy miért kettős a hatás. Folteltávolítás, és ragyogásfokozás. Persze neked most már rég kinyílt a bicska a zsebedben, hogy voltaképp minek néznek ezek téged itten, és elhatározod, hogy a büdös életben te pedig ilyen ótvaros átveréses cuccot nem fogsz venni, akárki akármit mond, és hogy soha többet nem fogsz reklámokat sem nézni, mert végtére is a te idegeid sincsenek kötélből.
Aztán lemész te a boltba, és látod, hogy a régi, az előző, amiben még nem volt ragyogás fokozó, lassan eltűnik a polcokról, és már csak ez az új van, persze kicsit drágábban. Jogosan, hiszen mennyi, de mennyi újdonságot innováltak belé a svájci, vagy a japán, vagy az angol tudósok. De ők legalább változtattak formát, színeket, kiszerelést, viszont a jó kreatívék még a kisujjukat sem mozdították valamiféle újdonság realizálásának irányába. És engem ráadásul sehogyan sem akarnak bevenni ebbe a jó kis buliba…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}