Aspirin reklám
*************************
Aspirin Komplex pezsgőtabletta ? 25s +++ Értékelés: 4,4/10
Hogy már megint Aspirin? Hát nem volt elég? Vagy négy-öt (három-négy) írásban foglalkoztál ezzel a termékkel, mi a frászt akarsz még? Bocsánatot kérek, de ők nem hagyják abba. Mármint a reklámozást. Mindig van másik. És az engem irritál, tetszik tudni. Túlérzékeny vagyok már. Meg aztán egyszerűen kíváncsi vagyok, mit lehet még erről mondani? Hogyan lehet éppen e termék kiválasztására bírni a kedves beteg rétegnézőt?
***************
***************
Ugyanis ha az ember ezekkel a tünetekkel bemegy egy patikába, és azt mondja, tessék valamit adni erős megfázásra, akkor a patikárius pontosan negyvennyolcféle valamiket halmoz elénk, és közli, ki erre esküszik, ki arra, de a kocsmában is tudnának néhány biztos módszert mondani. Ja és hogy neki tulajdonképpen egy se jött be, az egyikkel hét napig tartott, a másikkal egy hétig. Ezért vagyok én kíváncsi, vajon mit eszelhetett ki a kreatív, hogy meggyőzően igazolja, ez a leghatásosabb szer.
Nos, a helyzet az, hogy semmit. Most se. Megtudhatjuk, hogy egy erős megfázás, vagy nevezzük akár influenzának, bizony torokfájással, lázzal, és orrdugulással jár. És ha ezek vannak neked, akkor egyél ebből a termékből és akkor nem lesz neked ez. Hidd el. Ilyen egyszerű. A megrendelő elégedett, és fizet. Tényleg milyen frappáns megoldás. Te beteg vagy, és ha beveszed a gyógyszeremet, akkor meggyógyulsz. Nézd meg, a filmen is meggyógyulnak az emberek. Látod?
Na de nem is ebben van a művészet – koppint az orromra a kreatív. Hanem hogy hogyan, mennyire kézzelfoghatóan, beleélhetően ábrázoljuk a betegséget, vajon sikerül-e felidéznünk a kedves nézőben a jellegzetes tünetek jellegzetes kínjait, és ha igen, vajon sikerül-e felidéznünk az azoktól való megszabadulás fantasztikusan felemelő érzését? Mert ha mindezt eredményesen felelevenítettük nézőnk agyában, akkor nyilván a mellétett feloldozó termék fog oda bevésődni. Jelen példánkban ez a következőképpen valósul meg:
Először egy múzeumi tárlatvezető hölgyet láthatunk, akinek értelemszerűen a beszéd a kenyere, és szegényt a három tünet közül épp a torokfájás boldogítja, illetve lehet, van neki a másik kettő is, de az az ő esetében irreleváns. Nem is tud nagyon sokat mondani arról a szép neon szoborról, vagy micsodáról, ami ott áll. Ja és persze ötlete sincs, hogyan szabadulhatna meg a torokfájástól. Még ennyi idős korában sem. Aztán van egy krapek, aki reszketve szereli a garázsban a sráca kerékpárját, mert hogy ő meg lázas. Hát persze, nyilván a teljesen korszerűtlen fűtés miatt, látszik, fával fűtenek, ott van felhalmozva egy teljes falnyi aprított fa. És neki sincs ötlete, hogyan szabadulhatna meg. Nyilván a gyerek sem volt még soha megfázva. Harmadikként egy eldugult orrú nő csatlakozik a társasághoz, aki képtelen a konyhában felfújni egy léggömböt az eldugult orra miatt. Nem, nem az orrával akarja felfújni, idáig már eljutott, csak az eldugult orra miatt nem tudja kifújni egy léggömbbe a levegőt valahogyan. Ha nincs ott a léggömb, akkor persze ki tudja fújni, különben megfulladna. Tehát mindhárom esetben nem az jut az eszünkbe, hogy ezek hülyék, hanem mélységesen átérezzük a kínjaikat. De ekkor beüt a megoldás. Isznak egyet a termékből. És már látjuk is, ahogy a lufis hölgynek a fejében, az orrában, a torkában piros karikák gyúlnak, vagyis látjuk, ahogy hat a gyógyszer, látjuk, ahogy dugul kifelé az orr, és így, a felszabadult légzésével rájön, hogy tök mindegy, hol szívja be a levegőt, azt így is, úgy is a száján kell kifújnia, ha fel akar fújni egy szívecske alakú lufit a szerelmének.
Na tehát, így kell ezt csinálni. Mármint a pénzszerzést. Benne kell lenni a buliban. Máskülönben milyen alapon lehet elfogadni, elfogadtatni egy ilyen sematikus, sablonos sztereotip storyboard-ot? Azért, mert nincs többre szükség! Nagyeszű! Na de nem lehetne, hogy mondjuk a szertől az öreg fiatal lesz, a csúnya megszépül, a béna újból jár, és a halott feltámad? Ezt nem lehetne? De lehetne. Itt egy szép fehér papír, meg egy ceruza, szépen írd le ezt mind. És rajzolhatsz is, ha akarsz. Vannak a fiókban színes ceruzák. A nővérke tudja hol…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10