Orbit reklám
*************************
Orbit rágógumi ? 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Régi, megszokott termék, régi, megszokott reklámtípus. Miről is van szó? Semmiről. Illetve egy rágógumit, egy régi márkát kell reklámozni. Hogy ha ezt eszed, akkor valami PH érték visszaáll a szádban. Mert ha nem áll vissza kajálás után, az nagyon gáz. Elcseszett PH értékkel mászkálhatsz egész nap, és estére lehet, kihullik az összes fogad.
***************
***************
Nos, hogyan kell ezt a mondanivalót közel hozni az emberekhez? Étkezésről van szó, pontosabban étkezés utánról, tehát étkezés utánt kell bemutatni. Ilyen egyszerű. Persze nem mindegy, hol van az az étkezés, hiszen mi tömegeket akarunk megszólítani. Tehát valami megfizethető helyen kell bemutatnunk a hatást, olyan helyen, ahol mindazok megfordulhatnak, akik egyáltalán számításba jöhetnek, mint rágógumi vásárlóerő. Ez itt például egy olcsó vendéglőnek tűnik, esetleg üzemi, vállalati étterem lehet, bár a pincér megjelenése ezt kissé valószerűtlenné teszi. Persze mit lehet tudni, hogy gazdagabb országokban ez hogy megy. Mindegy, itt egy fiatal lány (ki más, majd egy szúvas fogú csöves) fejezi be épp az étkezést, és mi már látjuk is, ahogy az elfogyasztott étkek reprezentánsai, kicsi animált figurák személyében még bizony javában ott ólálkodnak körülötte. Nézzük, mit fogyasztott hát az ifjú hölgy? A fánkot felismerem, de az a dugószerű figura… illetve lehet, talán egy pohár kávé? Mindenesetre a dugószerűség kezd bele a felvilágosító szöveg ismertetésébe miszerint étkezések után a száj PH értéke drasztikusan csökken. Közben mindenféle további étkek reprezentánsai szaladgálnak a hölgy asztalán, de én nem tudom azonosítani őket. A fánk meg is mutatja egy tányérra rajzolt grafikon segítségével, hogyan csökken drasztikusan az a PH érték. Így már te is elhiszed. És tud meg, hogy ez rossz hír a fogaid számára. Nem is tudom, mondjuk az állatoknak hogy nem esik ki néhány használat után az összes foguk. És vajon én hogyan tudtam csökkenteni a PH értékemet a pofámban e gumi nélkül minden étkezés után, hiszen még vannak fogaim. De fogadjuk el, talán a gumi segítségével gyorsabban áll vissza az egyensúly. És nyilván az idő pénz. Illetve itt fog. Látjuk is, ahogy az ifjú leány először valahogy a nyelvével próbálja visszaállítani a PH-t, de az arckifejezése elárulja, hogy ez nagyon rossz neki. Aztán hirtelen bevillan az agyába, hogy de hiszen van a táskájában ilyen termék, és azt akár alkalmazhatja is! És lám, ahogy előveszi, az ételreprezentánsok egy emberként, azaz egy ételként örülnek ennek az asztal szélén. Azt hiszem egy körte, egy hagyma, egy pohár kávé, egy brokkoli, és a fánk. Örülnek, pedig pont az ő maradványaikat fogja eltüntetni a gumi. Közben azt halljuk, hogy az Orbit azonban segít helyreállítani a száj optimális PH értékét. És lám, a tányéron máris kanyarodik vissza a PH érték grafikon. És a szegény ételreprezentánsok sorra ki is dőlnek. Írmagja sem marad a szájban a gonosz PH érték romboló maradványaiknak. És további előnyei is vannak természetesen, ha ezt a rágógumit fogyasztod. Olyan tiszta, és egészségesek lesznek a fogaid, hogy az étteremből való távozásod közben már fel is figyelt rád egy szimpatikus fiatalember.
Ugye érted? A termék hatása mindig legyen komplex. Semmi különös, csak úgy az egész életet tegye jobbá. Fontos szabály ez. Persze finoman, csak annyit kell sugallni, hogy egyfajta kellemesség vesz körül a termék kapcsán. Vannak neki kellemes mellékhatásai. Természetesen ez a gumi öreg bácsiknak is javallt, akik feltehetőleg nem fogják az étteremből kijőve azt tapasztalni, hogy csinos lányok fordulnak meg utánuk a mosolyuk láttán, de a reklámot ők is derűs arccal fogják nézni, mert olyan kedves, bájos ez a fiatal lány. Általában mindig jó, ha egy reklám derűt varázsol az ember arcára. És ez egy ilyen reklám. Nem? Hogy én? Hogy én is derűs arccal nézem-e? Hülye vagy? Én nem nézek reklámokat. Én csak begyűjtök néhányat, és jól szétfikázom őket. És ha olyan filmet akarok megnézni, amelyiket az adott csatorna reklámokkal szakít meg, akkor inkább felveszem, és áttekerek minden reklámot.
Mindent összevetve ebből a reklámból megtanulhattad, hogy ha szeretnéd étkezés után a PH értékedet tíz perc helyett két perc alatt visszaállítani, akkor rágjál rágót. Persze igazából tök mindegy milyet. Egyébként engem kiábrándít, ha egy szép csaj a rágó miatt olyan, mint egy tehén. Mintha kérődzne. Undorító szokás.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}