1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Persil reklám

*************************
Persil Pure&Natural ? 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Mit húzott kolléga? Készítsen koncepciót az alábbi sztereotípia felhasználásával: természet, természetes. Más sztereotípiák használata nem tiltott, de ügyeljen rá, hogy azok mindvégig másodlagos jellegűek maradjanak. Ha ilyet használ, kérjük, külön jelölje, hogy a használat tudatosságát a vizsgáztató figyelembe vehesse. Minden nem tudatos sztereotípiahasználatért pontlevonás jár. Nos, kolléga, ez szép tétel, lássuk, mit hozott össze.

***************


***************

Mosópor professzor úr. Arról volna itt szó. Az lenne természetes. Mert hogy a mosópor az már maga természetes, mint olyan, mert ha jól tudom, nagy tömbökben fejtik ki külszíni bányászással a mosópor bányákban, aztán őrlik, csomagolják, kiszállítják, tehát csak ezt gondoltam valahogy bemutatni a professzor úrnak.

Hát bemutattál most nekem fiam, az már egyszer szent. Annyira tetszett, hogy megkérlek, gyere vissza még egyszer, és hogy ne felejtsd el, beírok neked ide ebbe rublikába egy jelet, ami leginkább egy karóra emlékeztet. Következő?

Bocsánat, az ugye még nem baj, ha ez is mosópor? Nem? Akkor kezdeném. Szóval indulna egy csinos fiatal, vagy nagyon fiatalos nővel, asszonnyal inkább, mint aki tipikusan mos a családban. A pontlevonás elkerülése végett jelzeném, ez egy másodlagos sztereotípia. Aztán a nő mondaná, hogy nagyra értékelem a technikai fejlődés vívmányait, és látnánk, hogy épp valami videokonferenciában tárgyal, meg menne a folyosón, és kinyitna egy olyan ajtót, aminek virtuális kilincse van. Ez ugye még annyira vívmány, hogy nincs is ilyen.

De kolléga, hogy jutunk el innen a természetességig?

Ejnye hát ilyen nehéz a felfogása a prof… akarom mondani milyen nehéz a felfogatása ennek a polcnak, jé de érdekes… szóval értem a keresztkérdést, hát úgy jutunk el, hogy ilyen ellenpontozás ez, mármint hogy és ugyebár nekünk nincs bajunk a technikával, ami értelemszerűen nem természetes, csak közben nem feledkezünk meg a természetről sem. Mert hogy azt mondaná a hölgy utána, miközben valahogy kijut a zöldbe, hogy szeretek mindent, amit a természettől kapunk. Gondolom például a saját gyerekét. Esetleg a férjét is. Már ha jó a természete természetesen. Mert ha nem jó a természete például, akkor akár a mi mosóporunkat is jobban fogja szeretni a nő, mert annak természetes összetevőkkel gazdagított formulája van, ellentétben a férjével, ráadásul eukaliptusz kivonat is van benne, ami természetes frissességet nyújt, miközben ha a férje friss, az valahogy nagyon nem természetes. Persze csak akkor, ha rossz a természete.

De ugye kolléga jó a férje természete? És ugye kolléga a férje természetét végül is nem tárgyalja az ön koncepciója? Mert ha esetleg mégis, mérges leszek én is.

Bravó professzor úr, és ez csak így mellesleg jött ki magából. El tudom képzelni, mi minden tud még kijönni magából. Már nem úgy értem természetesen… és igen persze nem. Persze nem a férjével. Hanem a kisrác ül a fán, és megdobja anyut egy olyan fogós gyümölccsel, hogy foltos lesz tőle anyu szép fehér inge. Anyu revideálja álláspontját, és megengedi, hogy talán mégsem mindent szeret, ami a természettől jön. Anyu tehát mosolyog, és boldog. És akkor itt jönne az úgynevezett sztereotip hazugságelem, ez esetben másodlagos, vagyis az a közlés, hogy állítólag a természetesség iránti igényed ösztönzött minket az új Persil Pure&Natural megalkotására. Ez persze nettó hazugság, mert legfeljebb csak a névadásra ösztönözte őket ez a természetességről szóló sztereotip divathullám. Ezért gondoltam így megfogalmazni a kötelező hazugságelemet, remélem, tetszik a professzor úrnak.

Elmegy fiam, elmegy, jobb, mint a kollégája mosóporbányája.

Ja, és akkor a nő már tiszta ingben átszellemült arccal pörögne, forogna a természetben a termékismertetés közben, és aztán olyan sztereotip, elhányom magam tőle boldogságban úszva vetné magát a fűben heverésző többi családtag ölébe. A mesélő közben mondaná a termék nevét, és hogy neked alkottuk. Ugye ez a kötelező személyesítő farok. Hogy közben rám, személy szerint rám gondoltak, vagy legalább megjelent előttük egy én típusú fickó is, és én érezzem úgy, hogy nekem alkották. Mert a primitív agyammal ezt benyalom, pedig én csak a professzor úrnak szoktam beny… illetve naná, hogy nekem alkották, majd pont maguknak profitszerzés céljából. Úgy értem ezért van ez a farok, hogy a kedves vevő ezt ne érezze, vagyis hogy megint jól át van verve. Hát ennyi…

Jól van fiam, elégséges. Azért nem tudok többet adni, mert egész idő alatt kilógott a farka a sliccéből, és az valahogy nem természetes. Viszontlátásra.
*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}